Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Lotgenoten,
Heeft iedereen met een oldtimer wel een machtiging afgegeven aan www.oldtimervrijstelling.nl? Dit is heel belangrijk!
Als je dit niet gedaan hebt of doet, vind ik dat je de rest van je leven niet meer klagen mag over de diefstalpraktijken van onze bewindslieden!
Dringende oproep dit initiatief massaal te steunen!
Beste groeten,
Mark Huinder.
Heeft iedereen met een oldtimer wel een machtiging afgegeven aan www.oldtimervrijstelling.nl? Dit is heel belangrijk!
Als je dit niet gedaan hebt of doet, vind ik dat je de rest van je leven niet meer klagen mag over de diefstalpraktijken van onze bewindslieden!
Dringende oproep dit initiatief massaal te steunen!
Beste groeten,
Mark Huinder.
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Hoi Mark
Als je in de historie duikt zul je zien dat er hier al heel veel
een machtiging hebben gegeven, waaronder ikzelf.
Ik hoop dat Wouter en consorten nog wat kunnen bereiken
Maar ik heb er een hard hoofd in dat deze la zien lichters zich
door een echter op andere gedachten laten brengen.
Als deze regeling er al met leugens en bewuste fout
berekeningen door gedrukt is en Week ers er ook nog mee weg komt
hou ik mijn hart vast voor de rest.
Ik rij nu al een week met de tekst "ik rem n-n-niet v-voor
w-w-weekers"
en krijg al regelmatig positief commentaar.
Maar ja, ik zal toch mrb moeten gaan betalen, (althans dat is mijn keuze,
Ik wel toch die grijns achter het stuur houden
Maar goed, we zien wel wat 2014 brengt.
Bij deze dan ook alvast een ieder een gezond en Laro vol 2014
Groeten,Elbert
Als je in de historie duikt zul je zien dat er hier al heel veel
een machtiging hebben gegeven, waaronder ikzelf.
Ik hoop dat Wouter en consorten nog wat kunnen bereiken
Maar ik heb er een hard hoofd in dat deze la zien lichters zich
door een echter op andere gedachten laten brengen.
Als deze regeling er al met leugens en bewuste fout
berekeningen door gedrukt is en Week ers er ook nog mee weg komt
hou ik mijn hart vast voor de rest.
Ik rij nu al een week met de tekst "ik rem n-n-niet v-voor
w-w-weekers"

Maar ja, ik zal toch mrb moeten gaan betalen, (althans dat is mijn keuze,
Ik wel toch die grijns achter het stuur houden

Maar goed, we zien wel wat 2014 brengt.
Bij deze dan ook alvast een ieder een gezond en Laro vol 2014
Groeten,Elbert
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Zo, da's klote typen op zo'n tablet.
Staan een beetje spel fouten in zeg!!
Maar de weekers tekst staat echt stotterend achterop
Volgende keer weer gewoon op de lap-top.
Wederom groeten, Elbert
Staan een beetje spel fouten in zeg!!
Maar de weekers tekst staat echt stotterend achterop
Volgende keer weer gewoon op de lap-top.
Wederom groeten, Elbert
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Lijkt wel of ik een aflaat moet betalen om te mogen klagen over wat er in Den Haag gebeurt.
En daar pas ik toch echt voor.
Voor ik ook maar een cent betaal aan oldtimervrijstelling wil ik toch wel zien wat er met het geld al gedaan is of eventueel nog gedaan wordt, ik heb ondertussen wel geleerd van het verleden - grijskenteken verhaal - veel betaald en geen resultaat. Ook nooit een financieel verslag gezien.
En ik kan mijn geld op dit moment wel beter gebruiken.
En daar pas ik toch echt voor.
Voor ik ook maar een cent betaal aan oldtimervrijstelling wil ik toch wel zien wat er met het geld al gedaan is of eventueel nog gedaan wordt, ik heb ondertussen wel geleerd van het verleden - grijskenteken verhaal - veel betaald en geen resultaat. Ook nooit een financieel verslag gezien.
En ik kan mijn geld op dit moment wel beter gebruiken.
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Lees dat Mark bij de start van deze topic spreekt over : Diefstalpraktijken van onze bewindslieden. Ik heb het sterke vermoeden dat de mannen/vrouwen achter de actie Oldtimervrijstelling ook niet helemaal zuiver zijn met het oproepen tot het afgeven van n machtiging.
Zij weten ook dat deze procedures tot niets zullen leiden, maar spelen in op de anti gevoelens jegens deze ,ook in mijn ogen, onterechte Belastngmaatregel.
Mijn advies; je kan dit geld beter besteden en geef geen machtiging af aan deze Club die nog nooit enige verantwoording heeft afgelegd. n Ggegeven dat n Stichting wettelijk verplicht is te doen.
Het Bestuur aansprakelijk stellen voor deze tekortkoming , zal geen effect hebben, want het Bestuur zullen Wouter c.s. zelf wel zijn.
met groeten,
Peter & Linda
Zij weten ook dat deze procedures tot niets zullen leiden, maar spelen in op de anti gevoelens jegens deze ,ook in mijn ogen, onterechte Belastngmaatregel.
Mijn advies; je kan dit geld beter besteden en geef geen machtiging af aan deze Club die nog nooit enige verantwoording heeft afgelegd. n Ggegeven dat n Stichting wettelijk verplicht is te doen.
Het Bestuur aansprakelijk stellen voor deze tekortkoming , zal geen effect hebben, want het Bestuur zullen Wouter c.s. zelf wel zijn.
met groeten,
Peter & Linda
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Ok, jullie gaan dus achterover leunend door met klagen?
Ik vind dat erg jammer, of het proces iets uithaalt weet ik ook niet, maar niet geschoten is sowieso altijd mis.
Ik was gisteren bij een plaatselijk postagentschapje in dit kleine dorp en daar hadden ze alleen gisteren al meer dan 50 schorsingen gedaan!
Dit gegeven en zo'n eventueel proces geeft wel duidelijk een signaal af dat wij het niet meer pikken.
Misschien blijft er inderdaad iets aan de strijkstok van de stichting hangen, en terecht! Als je ziet wat een bergen werk en onderzoek zij verzet hebben..
Ik heb, omdat ik het bijna een burgerplicht vind, uiteraard mijn bijdrage toegezegd!
Een gelukkig 2014 allen!
Beste groet,
Mark
Ik vind dat erg jammer, of het proces iets uithaalt weet ik ook niet, maar niet geschoten is sowieso altijd mis.
Ik was gisteren bij een plaatselijk postagentschapje in dit kleine dorp en daar hadden ze alleen gisteren al meer dan 50 schorsingen gedaan!
Dit gegeven en zo'n eventueel proces geeft wel duidelijk een signaal af dat wij het niet meer pikken.
Misschien blijft er inderdaad iets aan de strijkstok van de stichting hangen, en terecht! Als je ziet wat een bergen werk en onderzoek zij verzet hebben..
Ik heb, omdat ik het bijna een burgerplicht vind, uiteraard mijn bijdrage toegezegd!
Een gelukkig 2014 allen!
Beste groet,
Mark
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Ik sluit me aan bij Frans, Wim en Peter. Als je nuchter nadenkt en redeneert dan weet je eigenlijk dat oldtimervrijstelling niks kan bereiken. Vooral als je, zoals ik, de live debatten een beetje hebt gevolgd. De regering wil van het oude spul af en ziet het liefste alleen maar jonge en schone auto's op de weg. Dat ze extra geld met belasting binnen krijgen dat lukt ze niet en dat weten ze zelf ook wel. Maar ik wens Mark toch heel veel geluk. No hard feelings Mark.
Gr, Bart
(6 RRC's van '76 tot '85 Gas+Diesel, strop van ca. 40 mille)
Gr, Bart
(6 RRC's van '76 tot '85 Gas+Diesel, strop van ca. 40 mille)
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Beste Mark,
Volgens mij zijn Frans, Wim en Peter nu juist de mensen die niet klagen !!!!
Ik ben het met Frans,Wim,Peter en Bart eens dat de kans nihil is dat ze dit kunnen terugdraaien en ook is er geen enkele transparantie mbt bereikte resultaten en de kosten.
Ik ben met je eens dat de prik nu gedomineerd door allerlei discussies die alleen maar gaan over deze maatregel en mogelijke work arounds.
Discussies over rijdende werkplaats, rijdende winkel e.d. is niets mis mee, als de ruimte door de wetgever geboden wordt kun je die uiteraard gebruiken.
Maar ik heb wel het gevoel dat we wel erg in de slachtofferrol duiken en daar comfortabel in blijven zitten. Klagen over Weekers, hoe onterrecht de maatregel is, onhandige/onbetrouwbare overheid, onwetende belastingdiens en dan natuurlijk de "incompetente" RDW........ hett lucht wel op maar levert niets op. (afgezien van frustraties)
Vast blijven klampen aan een laatste strohalm van een rechtszaak die zowiezo jaren gaat duren is geen oplossing. Het is gebeurd en we zitten met de brokken.
De intentie voor de maatregel was al ruim een jaar geleden bekend, dus we hebben zelf ook de tijd gehad om zaken te wijzigenzoals wagens (ver)kopen/ombouwen. Velen hebben besloten te wachten in de hoop dat het van tafel zou gaan, wat helaas niet gebeurd is.
Uiteindelijk zullen we toch verder moeten, hoe zuur,vervelend en onterrecht dit ook is. Ik hoop dat de jaarwisseling van 2014 voor velen dit punt zal zijn.
Gerrit
Volgens mij zijn Frans, Wim en Peter nu juist de mensen die niet klagen !!!!
Ik ben het met Frans,Wim,Peter en Bart eens dat de kans nihil is dat ze dit kunnen terugdraaien en ook is er geen enkele transparantie mbt bereikte resultaten en de kosten.
Ik ben met je eens dat de prik nu gedomineerd door allerlei discussies die alleen maar gaan over deze maatregel en mogelijke work arounds.
Discussies over rijdende werkplaats, rijdende winkel e.d. is niets mis mee, als de ruimte door de wetgever geboden wordt kun je die uiteraard gebruiken.
Maar ik heb wel het gevoel dat we wel erg in de slachtofferrol duiken en daar comfortabel in blijven zitten. Klagen over Weekers, hoe onterrecht de maatregel is, onhandige/onbetrouwbare overheid, onwetende belastingdiens en dan natuurlijk de "incompetente" RDW........ hett lucht wel op maar levert niets op. (afgezien van frustraties)
Vast blijven klampen aan een laatste strohalm van een rechtszaak die zowiezo jaren gaat duren is geen oplossing. Het is gebeurd en we zitten met de brokken.
De intentie voor de maatregel was al ruim een jaar geleden bekend, dus we hebben zelf ook de tijd gehad om zaken te wijzigenzoals wagens (ver)kopen/ombouwen. Velen hebben besloten te wachten in de hoop dat het van tafel zou gaan, wat helaas niet gebeurd is.
Uiteindelijk zullen we toch verder moeten, hoe zuur,vervelend en onterrecht dit ook is. Ik hoop dat de jaarwisseling van 2014 voor velen dit punt zal zijn.
Gerrit
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Ik weet niet of jullie gisteravond een beetje de afsluiting van het jaar hebben gevolgd, bijv. de traditionele oudejaarsconference maar ook diverse andere conferences en gesprekken met diverse Nederlanders en ik heb daar toch wel een unanieme boodschap in gehoord waar ik me volledig bij kan aansluiten. Die boodschap was, tenminste zo heb ik ze begrepen, "stop met boos zijn". Maarten van Rossum verwoordde het heel mooi. Helemaal exact citeren kan ik hem niet niet, maar hij zei ongeveer: als je s'morgens opstaat, neem dan een minuut de tijd om te bedenken hoeveel geluk je hebt gehad dat je in Nederland bent geboren en niet bijv. in Ruanda (vul hier maar tal van andere landen in).
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Beste Mark da's nou weer jammer maar je zal het iets anders bedoeld hebben:
QuoteTopic opent met: Heeft iedereen met een oldtimer wel een machtiging afgegeven aan www.oldtimervrijstelling.nl? Dit is heel belangrijk!confused smiley
Als je dit niet gedaan hebt of doet, vind ik dat je de rest van je leven niet meer klagen mag over de diefstalpraktijken van onze bewindslieden!
Een ieder mag doen en laten wat hij zelf wil....
MIJN MENING:
Het kalf ligt onderin de gedempte put.
Als je in Nederland braaf bent en je laat je in april al vertellen dat je de publieke mening mee moet hebben. Vriendelijke acties etc… Goed dus eigenlijk niks van je laat horen.
En dan als de eerste kamer zijn plasje nog even mag doen, nog even naar Den Haag gaan om te demonstreren omdat het daar als formaliteit afgehandeld zal worden… Kansloos was het toen al.
“Maar je hebt mogen demonstreren, maar met je rug tegen de muur.”
DUS:
Waarom denk je dat er nu wel nog wat gebeuren gaat?
Zeker bijvoorbeeld nooit privé een grijs kenteken auto gehad????
“History repeats”
Maar-ja ezels stoten zich niet twee (of drie etc.) keer aan de zelfde steen.
Moet ik wachten op Wouter en zijn vrienden en al die tijd verder leven met een geschorste auto???
Ben je gek, neem je verlies en ga door met leven, maar ik oordeel verder niet over een ieder die wel deze aktie(s) mee doet.
QuoteTopic opent met: Heeft iedereen met een oldtimer wel een machtiging afgegeven aan www.oldtimervrijstelling.nl? Dit is heel belangrijk!confused smiley
Als je dit niet gedaan hebt of doet, vind ik dat je de rest van je leven niet meer klagen mag over de diefstalpraktijken van onze bewindslieden!
Een ieder mag doen en laten wat hij zelf wil....
MIJN MENING:
Het kalf ligt onderin de gedempte put.
Als je in Nederland braaf bent en je laat je in april al vertellen dat je de publieke mening mee moet hebben. Vriendelijke acties etc… Goed dus eigenlijk niks van je laat horen.
En dan als de eerste kamer zijn plasje nog even mag doen, nog even naar Den Haag gaan om te demonstreren omdat het daar als formaliteit afgehandeld zal worden… Kansloos was het toen al.
“Maar je hebt mogen demonstreren, maar met je rug tegen de muur.”
DUS:
Waarom denk je dat er nu wel nog wat gebeuren gaat?
Zeker bijvoorbeeld nooit privé een grijs kenteken auto gehad????
“History repeats”
Maar-ja ezels stoten zich niet twee (of drie etc.) keer aan de zelfde steen.
Moet ik wachten op Wouter en zijn vrienden en al die tijd verder leven met een geschorste auto???
Ben je gek, neem je verlies en ga door met leven, maar ik oordeel verder niet over een ieder die wel deze aktie(s) mee doet.
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Ik hink een beetje op twee benen, ik ben een rijk man en er gaat geen dag voorbij dat ik me dat niet realiseer.
Maar als je nooit iets onderneemt tegen deze mensen gaan ze gewoon door tot ik arm en zij rijk zijn.
Alles wat door gewone werkende mensen is opgebouwd en in stand werd gehouden, stelen ze voor hun eigen gerief.
Denk ook eens aan de generaties die na ons komen, die kunnen nu al bijna niets meer beginnen omdat alles wordt wegbezuinigt en vercommercialiseerd.
In dat licht bezien is €50 een koopje omdat ik dan gewoon verder kan met leven en toch het gevoel heb dat ik er ietsiepietsie aan heb proberen te doen.
En als later blijkt dat Wouter cs het alleen doet voor de buhne dan heb ik in ieder geval iets geprobeerd.
Afijn ik denk dat ieder voor zich moet uitmaken wat ie doet.....
Erik750SF
109 stationwagon 6-cilinder 1979
Maar als je nooit iets onderneemt tegen deze mensen gaan ze gewoon door tot ik arm en zij rijk zijn.
Alles wat door gewone werkende mensen is opgebouwd en in stand werd gehouden, stelen ze voor hun eigen gerief.
Denk ook eens aan de generaties die na ons komen, die kunnen nu al bijna niets meer beginnen omdat alles wordt wegbezuinigt en vercommercialiseerd.
In dat licht bezien is €50 een koopje omdat ik dan gewoon verder kan met leven en toch het gevoel heb dat ik er ietsiepietsie aan heb proberen te doen.
En als later blijkt dat Wouter cs het alleen doet voor de buhne dan heb ik in ieder geval iets geprobeerd.
Afijn ik denk dat ieder voor zich moet uitmaken wat ie doet.....
Erik750SF
109 stationwagon 6-cilinder 1979
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Gerrit
>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2014 13:38 door G-men (Gargamel).
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
en hieraan gaat nederland ten onder kijk naar de fransen die doen het beter,de verdeeldheid in nederland is groot en mensen staan niet achterelkaar laten zich gewillig naar de slachtbank lijden ,
groet landroverboer.
groet landroverboer.
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Ben ook bang dat er weinig meer aan te doen is. Wat ik wel gedaan heb is de partij waar ik op gestemd heb, en die niet bereid bleek om een overgangsregeling voor bestaande gevallen te steunen, laten weten dat ik bij de volgende tweede kamerverkiezingen om deze reden niet meer op ze zal stemmen.
Wordt wel lastig om uit het rijtje partijen die wel open stonden voor een overgangsregeling een redekijk alternatief te vinden.....
Hans
Wordt wel lastig om uit het rijtje partijen die wel open stonden voor een overgangsregeling een redekijk alternatief te vinden.....
Hans
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
Ik word een beetje moe van al die discussies die uit eindelijk uitlopen op nietes / welles.
Er wordt altijd geroepen dat "ze" in de Haag naar de "meerderheid" van het "volk" moeten luisteren.
Nou dat hebben ze gedaan en nu ligt er een besluit waar de minderheid het niet mee eens is.
Want er zijn toch ongeveer 200000 oldtimers met in totaal veel minder eigenaren.
En als je nou aan een gemiddelde automobilist vraagt (meer dan 5 miljoen) dan vinden die meestal "wij betalen toch ook belasting".
Ja ik vind het ook niet leuk maar ik ben ook bang dat een democratisch besluit moeilijk terug te draaien valt.
Er wordt altijd geroepen dat "ze" in de Haag naar de "meerderheid" van het "volk" moeten luisteren.
Nou dat hebben ze gedaan en nu ligt er een besluit waar de minderheid het niet mee eens is.
Want er zijn toch ongeveer 200000 oldtimers met in totaal veel minder eigenaren.
En als je nou aan een gemiddelde automobilist vraagt (meer dan 5 miljoen) dan vinden die meestal "wij betalen toch ook belasting".
Ja ik vind het ook niet leuk maar ik ben ook bang dat een democratisch besluit moeilijk terug te draaien valt.
Re: Laatste strohalm: machtiging www.oldtimervrijstelling.nl
landroverboer Schreef:
-------------------------------------------------------
> en hieraan gaat nederland ten onder kijk naar de
> fransen die doen het beter,de verdeeldheid in
> nederland is groot en mensen staan niet
> achterelkaar laten zich gewillig naar de
> slachtbank lijden ,
> groet landroverboer.
Margaret Thatcher zei het ooit al eens: "The trouble of socialism is that you eventually run out of other people's money".
Nou ben ik het zeker niet met alles van de ijzeren dame eens, maar hier heeft ze toch wel een punt. Dat achter elkaar staan en op de bres voor het minste of geringste in de afgelopen decennia heeft geleid tot een schitterend en rijk land, maar ook tot een land waarin salarissen (ja, ook van de 'normale' beroepen), en daarmee kosten en prijzen uit de pan zijn gerezen. Het begrotingstekort komt niet omdat de regenten zich verrijken, maar omdat iedereen het voor zichzelf zó goed wil hebben (en de afgelopen tijd ook heeft gehad) dat het onbetaalbaar is geworden. Zeur inderdaad niet over dat je 4e auto of je hobby onbetaalbaar wordt als er op andere plekken mensen 20 km moeten lopen voor (schoon) water. Als je bedrijf de grond in wordt geboord door zwalkend beleid is het wat anders, maar ondernemen betekent nou eenmaal helaas ook risico nemen, niet alleen aftrekposten creëren.
Gelukkig nieuwjaar (mét oude auto's)
Geert
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2014 17:18 door Geert Oude Luttighuis.
-------------------------------------------------------
> en hieraan gaat nederland ten onder kijk naar de
> fransen die doen het beter,de verdeeldheid in
> nederland is groot en mensen staan niet
> achterelkaar laten zich gewillig naar de
> slachtbank lijden ,
> groet landroverboer.
Margaret Thatcher zei het ooit al eens: "The trouble of socialism is that you eventually run out of other people's money".
Nou ben ik het zeker niet met alles van de ijzeren dame eens, maar hier heeft ze toch wel een punt. Dat achter elkaar staan en op de bres voor het minste of geringste in de afgelopen decennia heeft geleid tot een schitterend en rijk land, maar ook tot een land waarin salarissen (ja, ook van de 'normale' beroepen), en daarmee kosten en prijzen uit de pan zijn gerezen. Het begrotingstekort komt niet omdat de regenten zich verrijken, maar omdat iedereen het voor zichzelf zó goed wil hebben (en de afgelopen tijd ook heeft gehad) dat het onbetaalbaar is geworden. Zeur inderdaad niet over dat je 4e auto of je hobby onbetaalbaar wordt als er op andere plekken mensen 20 km moeten lopen voor (schoon) water. Als je bedrijf de grond in wordt geboord door zwalkend beleid is het wat anders, maar ondernemen betekent nou eenmaal helaas ook risico nemen, niet alleen aftrekposten creëren.
Gelukkig nieuwjaar (mét oude auto's)
Geert
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2014 17:18 door Geert Oude Luttighuis.