montage elec. fan op radiator
montage elec. fan op radiator
Hoi, in een ander draadje had ik al verteld dat ik problemen had met een iets te hoge temp. koelwater op de snelweg. Nu wilde ik vandaag de radiator eens goed schoonmaken, kom ik er achter dat hij lek is. De oorzaak is de montage van de elec. fan. Tijdens de ombouw 2.5 n/a naar 200 tdi heb ik een elec. fan op de radiator bevestigd volgens de Tie-rap methode. Je steekt een soort tie-rap door de lammelen van de radiator heen en klemt zo de fan vast. Ik vond het al een beetje vreemde constructie. Nu is de fan tijdens het greenlanen aardig heen en weer geschud en is de fan een beetje los komen te zitten en heeft de tie-rap de radiator lek gemaakt. Nu heb ik een nieuwe radiator opgehaald, maar wil hem niet weer zo monteren. Wie weet of er andere montage "kits"zijn of heeft zelf iets gemaakt? Ik zat te denken aan metalen strips voor de radiator langs en daar de fan op ofzo. Ik hoor het graag. groet, barend
Re: montage elec. fan op radiator
Metalen strips inderdaad, vastgemaakt op het radiator frame.
Re: montage elec. fan op radiator
Beter een alu frame/bak oid maken wat aan de radiator bout. Of net ervoor staat (heb ik zelf, sluit af tegen de radiator met rubber). Trillingen van
de fans worden dan niet doorgegeven aan de radiateur. Willen nog wel eens ff tekeer gaan als ze vol modder zitten. En gemakkelijk eruit te liften
om de radiateur goed door te spuiten.
Wel voor zon bak idee gaan, zoiets:
[www.ebay.co.uk]
Als je de fans op metalen strips maakt zitten ze een stukje van de radiateur af, werkt niet zo goed.
Een V8 wordt volgens mij veel warmer dan een 200tdi. En bij mijn V8 slaan de fans op de snelweg zelden aan. Is er niet iets anders aan de had. Zal wel
een goed verstopte radiateur zijn geweest oid.
de fans worden dan niet doorgegeven aan de radiateur. Willen nog wel eens ff tekeer gaan als ze vol modder zitten. En gemakkelijk eruit te liften
om de radiateur goed door te spuiten.
Wel voor zon bak idee gaan, zoiets:
[www.ebay.co.uk]
Als je de fans op metalen strips maakt zitten ze een stukje van de radiateur af, werkt niet zo goed.
Een V8 wordt volgens mij veel warmer dan een 200tdi. En bij mijn V8 slaan de fans op de snelweg zelden aan. Is er niet iets anders aan de had. Zal wel
een goed verstopte radiateur zijn geweest oid.