keuring door rdw na lpg
keuring door rdw na lpg
hallo,
ik heb de gastank en de rest netjes uit mijn defender V8 van 1984 gehaald, hij wordt deze week 30 jaar
ik moet naar venlo of veldhoven (venlo is net wat dichter bij) voor een herkeuring, word er op de keuring ook Co gemeten?
want die is op het moment te hoog +/- 6, en hoe krijg ik die lager?
heeft iemand ervaring dan hoor ik het graag.
alvast bedankt john franssen te neerkant
ik heb de gastank en de rest netjes uit mijn defender V8 van 1984 gehaald, hij wordt deze week 30 jaar
ik moet naar venlo of veldhoven (venlo is net wat dichter bij) voor een herkeuring, word er op de keuring ook Co gemeten?
want die is op het moment te hoog +/- 6, en hoe krijg ik die lager?
heeft iemand ervaring dan hoor ik het graag.
alvast bedankt john franssen te neerkant
Re: keuring door rdw na lpg
Dat ligt eraan welke carbs je hebt.
Bij Stromberg/Zenith/Solex heb je een speciaal stukje gereedschap nodig om de naald dieper of ondieper in de sproeier te draaien en zo het mengsel rijker of armer te maken. [www.bccp.eu]
Bij SU's kan dit wat simpeler via de mengsel-stelschroef.
[www.google.nl]
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2014 18:53 door Boelo.
Bij Stromberg/Zenith/Solex heb je een speciaal stukje gereedschap nodig om de naald dieper of ondieper in de sproeier te draaien en zo het mengsel rijker of armer te maken. [www.bccp.eu]
Bij SU's kan dit wat simpeler via de mengsel-stelschroef.
[www.google.nl]
Groeten Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/02/2014 18:53 door Boelo.
In Venlo werd bij mij CO gemeten.
Afstellen: wat Boelo zegt.
Groet, Art
Afstellen: wat Boelo zegt.
Groet, Art
Dat tooltje kan je op je buik schrijven, is niet meer verkrijgbaar in Nederland.
Probeer hem te lenen van een prikker.........
Je kan hem ook zelf maken, ligt er wel aan welke Stromberg,s je hebt want daar zit ook weer verschil in.
Hou er ook maar rekening mee dat of je vlotternaald is versleten of je sproeiers of allebei...........
Als je de co onder de 4,5% krijg zit je goed enne het is willekeur van de keurmeester of je een meting krijgt.
Succes Michel WaZ
RRC '86 V8
Probeer hem te lenen van een prikker.........
Je kan hem ook zelf maken, ligt er wel aan welke Stromberg,s je hebt want daar zit ook weer verschil in.
Hou er ook maar rekening mee dat of je vlotternaald is versleten of je sproeiers of allebei...........
Als je de co onder de 4,5% krijg zit je goed enne het is willekeur van de keurmeester of je een meting krijgt.
Succes Michel WaZ
RRC '86 V8
bart van dessel woont in het dorp naast jou misschien heeft hij er een?
Veldhoven meet geen CO. Wel strenge keuring mbt chassisnummer.
Ik heb geen tools en geen kennis in huis wat betreft V8 carburateurs. Ik ben van de tdi'tjes....Maar John, jij bent toch klant bij Bas4cars? Heeft hij niks in huis? Qua keuring ga ik altijd naar Venlo, vind ik persoonlijk prettiger dan Veldhoven, nooit problemen gehad met identiteit, alleen als het écht niet klopt.
Gr, Bart
Gr, Bart
doe het zelfde als ik ....kwam bij de rdw, en knipte per ongeluk de stroomdraad door, waardoor de motor dus op een gegeven moment zeer zuinig gaat lopen, en dan is de meteing wel goed.....tja...was puur domme mazzel.
okeej alvast bedankt voor de tips, inderdaad bart ik ga altijd naar bas 4 cars, gaat altijd supper, maar ik heb de tank en alles bij auto sijben er uit gehaald, en nog wat andere dingen gedaan.
heb ook met bas afgesproken als het afstellen niet lukte, dat ik altijd langs kan komen. maar we dachten we proberen het eerst zelf, van daar deze vraag.
heb ook met bas afgesproken als het afstellen niet lukte, dat ik altijd langs kan komen. maar we dachten we proberen het eerst zelf, van daar deze vraag.