Beste medeprikkers,
Ik ben op het punt aangekomen dat ik de ruit terug wil plaatsen in de upper tailgate. Ik heb rubberstrip gekocht die ik om het raam wil vouwen alvorens de ruit in de sponning van de tailgate te plaatsen.
Iemand dit al eens eerder gedaan? Rubber op raam plakken en vervolgens met Vaseline insmeren en in sponning schuiven of rubber in sponning plakken en vervolgens raam in sponning schuiven?
Tips en trucs zijn van harte welkom.
Groet
Ivo Cox
[picasaweb.google.com]
Plaatsen van ruit in upper tailgate RRC
Re: Plaatsen van ruit in upper tailgate RRC
Rondom in het rubber een touwtje, raam plaatsen voor de sponning en met het touwtje het rubber er door trekken. Ipv Vaseline kan je beter talkpoeder gebruiken.
Succes Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2014 20:27 door Michel WaZ.
Succes Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/02/2014 20:27 door Michel WaZ.
Sorry Michel, maar de rubber is een vlakke strook rubber die om het raam wordt gevouwen, dus geen U-vormige rubber waar een touwtje in gelegd kan worden.
Ik heb net 2 pogingen gewaagd en besloten de ruit in kit te zetten.
Ik heb net 2 pogingen gewaagd en besloten de ruit in kit te zetten.
Ik heb ze ( slechts twee ) steeds in kit gezet met lage trek sterkte zodat bij vervangeing van de ruit de kit er redelijk uit te krijgen zou moeten zijn.
Origineel is de "kit "meer een droge kleef putty, maar naar verloop van tijd gaat je raam in die putty zitten rammelen en komt er vocht binnen.
Kit lijkt me een prima keuze, zeker als je klep nu goed behandeld is en warschijnlijk de komende 10 jaar niet meer behandeld hoeft te worden.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Origineel is de "kit "meer een droge kleef putty, maar naar verloop van tijd gaat je raam in die putty zitten rammelen en komt er vocht binnen.
Kit lijkt me een prima keuze, zeker als je klep nu goed behandeld is en warschijnlijk de komende 10 jaar niet meer behandeld hoeft te worden.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Thanx Andrew!
Praktijkervaring, dat klinkt goed. Ik heb inmiddels putty weten te bemachtigen. Daar gaat nu mijn voorkeur naar uit, omdat ik op termijn een betere achterruit hoop te vinden. Dan moet deze er weer uit.
Groet Ivo
Praktijkervaring, dat klinkt goed. Ik heb inmiddels putty weten te bemachtigen. Daar gaat nu mijn voorkeur naar uit, omdat ik op termijn een betere achterruit hoop te vinden. Dan moet deze er weer uit.
Groet Ivo