Der is toch ook een 101 met een houtvergassingsoven/ verbrandingsoven?
Ik zal eens kijken of er een typegoedkeuring voor is
Persoonlijk heb ik liever een kernreactiemotor erin, 1 keer een splijtstofstaafje en de komende 30 jaar rijden. Alleen het koelen word lastig....
Jeroen
Prachtig als hobby, maar niet zo praktisch met die afvoer aan de voorkant, je maakt je eigen mistbank. Waar heeftie de ketel verstopt? Keteltje waarschijnlijk. Maar leuk om te zien.
wie wil er niet zo een?
hoe zou de RDW reageren? euro klasse voor de stoom machine omdat hij een schone brandstof gebruikt (hout in de stad.. kolen daar buiten)
a.wilbie Schreef:
-------------------------------------------------------
> wie wil er niet zo een?
> hoe zou de RDW reageren? euro klasse voor de stoom
> machine omdat hij een schone brandstof gebruikt
> (hout in de stad.. kolen daar buiten)
>
Hout en steenkool schone brandstof ??? Ik denk dat ze het daar niet mee eens zijn.
Maar zo te zien gebruikt ie propaan oid aan de gasfles te zien in de bak
Technisch erg leuk project, gewoon omdat het kan.
.
als lpg een schadelijke vervuilende brandstof is in een klassieker dan kan hout schoon zijn onder het mom van hernieuwbaar.
het blijft een sprookje en ik begrijp dat alles vervuild.
onze over buren stoken kolen voor de verwarming en wijzelf stoken kerosine
hier is het geen probleem (lincolnshire)
tja, valt een stoom machine zelf te maken met een ketel op gas gestookt?
een prikkers project?
ik zal eens onderzoeken waar de ketel gekeurd moet worden.
Gewoon kolen stoken, werkt prima en daar zeurt niemand over in mijn omgeving (Kalimantan Indonesie). Ketel kan gemaakt worden met een kleine vuurgang waarin kolen, maar ook hout gestookt kan worden. Om de ketel licht in gewicht te houden wordt deze omwikkeld met Piano snaren. Twee cilinders op de achter-as met een kleine voeding pomp en rijden maar. Werkt flitsend en ja er zijn inderdaad stoom auto's in productie geweest voor de 2e wereld oorlog waarvan er op dit moment een in Nederland is.
Edgar 109 Stage I V8 en 2 * 30MW kolen gestookt en MusjeBusje Triton (landrovers zijn te duur hier)