roodgloeiende uitlaat
roodgloeiende uitlaat
Ik heb inmiddels mijn 2,5 ltr benzine volledig gereviseerd en ingebouwd. Vanavond 1e testrit
Re: roodgloeiende uitlaat
Dan zit het niet goed, zou eerst maar even kijken waardoor Peter.
Inmiddels ben ik tot 4 potentiële oorzaken gekomen:
1. UItlaat verstopt, optie is onwaarschijnlijk daar het een volledig nieuwe uitlaat betreft.
2. Te arm afgesteld of verstopte sproeiers, deze optie is kansrijk
3. Ontsteking te vroeg of niet werkende vervroeging, deze optie is kansrijk
4. Kleppen verkeerd afgesteld, weinig kansrijk.
dus ik ga optie 2 en 3 nader onderzoeken. Mochten er nog meer ideeën n zijn dan houd ik zeker aanbevolen
1. UItlaat verstopt, optie is onwaarschijnlijk daar het een volledig nieuwe uitlaat betreft.
2. Te arm afgesteld of verstopte sproeiers, deze optie is kansrijk
3. Ontsteking te vroeg of niet werkende vervroeging, deze optie is kansrijk
4. Kleppen verkeerd afgesteld, weinig kansrijk.
dus ik ga optie 2 en 3 nader onderzoeken. Mochten er nog meer ideeën n zijn dan houd ik zeker aanbevolen
Optie 2.5: ontsteking veel te laat afgesteld, ontbranding nog in volle gang bij openen van de uitlaatkleppen.
Probleem opgelost.
De vervroeging van de stroomverdeler werkte niet (vacuum leidde niet tot verdraaiing van de vervroeging) waardoor inderdaad de ontsteking veel te laat plaatsvond.
Gevolg: naverbranding in het uitlaatspruitstuk.
Ik heb de stroomverdeler vervangen en de ontsteking opnieuw afgesteld. Hij loopt nu ook een stuk beter en het uitlaatspruitstuk wordt slechts normaal warm.
Met dank aan Wim voor de nieuwe stroomverdeler en de reacties van Philip, Gert en Rob.
Peter
De vervroeging van de stroomverdeler werkte niet (vacuum leidde niet tot verdraaiing van de vervroeging) waardoor inderdaad de ontsteking veel te laat plaatsvond.
Gevolg: naverbranding in het uitlaatspruitstuk.
Ik heb de stroomverdeler vervangen en de ontsteking opnieuw afgesteld. Hij loopt nu ook een stuk beter en het uitlaatspruitstuk wordt slechts normaal warm.
Met dank aan Wim voor de nieuwe stroomverdeler en de reacties van Philip, Gert en Rob.
Peter
Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt én terug meldt! Groet, Philip