3.5 V8 onderblok revisie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Thimo

3.5 V8 onderblok revisie

Bericht door Thimo »

Beste medeprikkers,

Wie van jullie heeft er ervaring met het laten reviseren van een onderblok van een 3.5.
Hierbij bedoel ik alleen de krukas, zuigers en onderblok ( honen ).
Wat zijn de kosten ongeveer.
Ik heb met het demonteren van een blok moeten constateren dat er zand en olie in het inlaatgedeelte van het blok zit.

Mvg Thimo.
Mrah

Re: 3.5 V8 onderblok revisie

Bericht door Mrah »

Met een beetje begeleiding kun je dat zelf. Ik heb er zelf nu 5 succesvol gedaan. Moet wel zeggen dat de blokken tegenwoordig ver heen zijn en vaak alleen totale revisie mogelijk is als je een probleemloos blok wilt dat up to date is met hoog compressie zuigers e.d.

Dan zit je al snel over de 1000 euro heen alleen aan materiaal en bewerkingskosten.

Het ligt er dus aan hoe ver e.e.a. versleten is en een beetje ervaren revisie/automonteur kan dat voor je beoordelen.

Waar zit je ergens?
Thimo

Bericht door Thimo »

Ik zit in bij Breda.
Ik kan heel veel zelf, ik wil gewoon een standaart blok ( dus geen tunen ).
Dus het honen en vlakken van de koppen kan ik niet.

Mvg Thimo.
Mrah

Bericht door Mrah »

Als je zelf maar kunt beoordelen of deelrevisie de moeite waard is kun je snel berekenen wat e.e.a. je gaat kosten. Rimmerbros heeft bijna alles voor de motor maar zelf zou ik voor RPI onderdelen gaan. Ligt er maar net aan wat je er aan uit wil geven.

Zelf een kop vlakken kan bijna niemand hier maar kun je voor gemiddeld 45 euro per kop bij bijna elk revisiebedrijf laten doen.

Hoog compressie zuigers monteren is zeer de moeite waard. Het scheelt echt veel brandstof, geeft meer vermogen en heeft eigenlijk niets met tunen te maken. Zijn gewoon in standaardmaten te krijgen bij genoemde leveranciers. Ik kom nu een kilometer verder per liter brandstof dan met die oude laag compressiezuigers. Nieuwe nokkenas met distributieketting en kettingwielen dragen daar ook aan bij natuurlijk.

Succes!
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Ik ben zelf niet zo voorstander van RPI, al heeft hij wel goede koppakkingen te koop.
Mrah

Bericht door Mrah »

Tom_RRC Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben zelf niet zo voorstander van RPI, al heeft
> hij wel goede koppakkingen te koop.

Waarom niet? Ik koop lang niet alles bij RPi maar nokkenas, nokvolgers en distributie durf ik nog niet ergens anders te halen. Een setje distributie van Paddock kon ik zo bij oud ijzer gooien. Nieuw al veel te veel speling. Van RPi is dit tot nu toe altijd perfect spul geweest.

Koppakkingen zijn inderdaad ook perfect.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2014 22:03 door Mrah.
Plaats reactie