Vorige week heb ik een Rover P6 3,5l V8 ingebouwd met een compressieverhouding van 10,5:1, dit blok is niet geleverd in Land Rover. Nou ben ik benieuwd wat de beste bougies zijn voor die blok. Wat ik op internet kan vinden is de Champion L92YC. In mijn vorige blok, discovery 3,5 efi blok waar ik mijn SU's op had gezet, zaten de originele Champion RN12YC, die heb ik overgezet in mijn P6 blok maar daar lijkt ie slecht op te lopen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Gr. Victor
Welke bougies in een P6 V8 (3,5l 10,5:1)
Re: Welke bougies in een P6 V8 (3,5l 10,5:1)
Zijn in principe wel de goede boogie,s voor benzine, dus die doen het wel denk ik. De compressie verhouding is wel 1 van de uitersten en ik weet niet of de moderne benzine wel de juiste is voor deze compressieverhouding.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Re: Welke bougies in een P6 V8 (3,5l 10,5:1)
Kijk even goed uit, kan zijn dat er in die koppen een kortere uitvoering bougie moet.
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('561dfbb251d52ddb9b08684d5f19cc62', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 17091003, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert
Light Weight 2.25 diesel 1979 "Groene Draak"
Defender 110 TD5 1999 "Grote Groene Griezel"
(gehad: RRC V8 3.5 10.5P6 blok SU carb 1976 op LPG)
P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg --> mod_embed_images_loadimage('561dfbb251d52ddb9b08684d5f19cc62', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-cdFgXAupv7w/ULI0Cc1Y_iI/AAAAAAAAACU/dLjXu5ZKbjU/s320/P2190004%2520%25282%2529%2520%2528640x480%2529.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-cdFgXAupv7w%2FULI0Cc1Y_iI%2FAAAAAAAAACU%2FdLjXu5ZKbjU%2Fs320%2FP2190004%252520%2525282%252529%252520%252528640x480%252529.jpg', '', 17091003, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Welke bougies in een P6 V8 (3,5l 10,5:1)
Shit, lees nu inderdaad dat er een korte schacht in hoor en heb er een lange schacht in
Maar rap even de juiste bestellen.
Maar rap even de juiste bestellen.
Re: Welke bougies in een P6 V8 (3,5l 10,5:1)
Hoi,
Wat betreft de benzine zou je met 98 als octaangetal door de bocht moeten kunnen gaan.
Wat je wel moet doen is de ontsteking waarschijnlijk een graadje of twee "te laat" zetten. Een van de dingen die ook een rol spelen is te warme inlaat lucht. Dat is niet bevorderlijk voor het goed lopen van een motor. Haal de lucht van buiten het motorcompartiment met een snorkel.
We hebben het gehad met de motor van Sebastiaan, was ook een P6 met 10.5 compressie (is misschien dit blok wel) die met starten behoorlijk terug sloeg. De ontsteking stond dus voor die compressie, maar wel met gewone Euro 95 benzine (aldoende leert men) behoorlijk te vroeg. Gevolg waren de uitgelopen lagers (hoofd en Big-End). Nadat ik de ontsteking zover had teruggedraaid dat hij niet meer terugsloeg bij het starten, pakte hij toch heel goed op.
Ik moet zeggen, als je deze motor op zijn staart trapte, vloog dat toerental omhoog. Deze blokken leverden toch al 151PK eind jaren 60.
Succes en sleutel ze. Veel plezier met dit blok.
Groeten,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4849274fa5fc9396705aa55092c3798c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17093164, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Wat betreft de benzine zou je met 98 als octaangetal door de bocht moeten kunnen gaan.
Wat je wel moet doen is de ontsteking waarschijnlijk een graadje of twee "te laat" zetten. Een van de dingen die ook een rol spelen is te warme inlaat lucht. Dat is niet bevorderlijk voor het goed lopen van een motor. Haal de lucht van buiten het motorcompartiment met een snorkel.
We hebben het gehad met de motor van Sebastiaan, was ook een P6 met 10.5 compressie (is misschien dit blok wel) die met starten behoorlijk terug sloeg. De ontsteking stond dus voor die compressie, maar wel met gewone Euro 95 benzine (aldoende leert men) behoorlijk te vroeg. Gevolg waren de uitgelopen lagers (hoofd en Big-End). Nadat ik de ontsteking zover had teruggedraaid dat hij niet meer terugsloeg bij het starten, pakte hij toch heel goed op.
Ik moet zeggen, als je deze motor op zijn staart trapte, vloog dat toerental omhoog. Deze blokken leverden toch al 151PK eind jaren 60.
Succes en sleutel ze. Veel plezier met dit blok.
Groeten,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4849274fa5fc9396705aa55092c3798c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17093164, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".