Datum 1-3-2014 ivm oldtimerregeling
Datum 1-3-2014 ivm oldtimerregeling
Ik begrijp dat ik voor 1-3 bij de belastingdienst moet hebben aangeven of ik gebruik wil maken van de oldtimerregeling. In mijn geval betekent dit dat ik de RDW keuring (diesel>benzine) ruim voor 1-3 moet hebben afgerond.
Waar kan ik deze datum van 1-3 terugvinden? Gevonden. Ik zal dus voor 1-3 moeten aangeven of ik van de regeling gebruik wil maken. Anders kan het pas weer in 2015. Heeft iedereen al een brief ontvangen?
Motorrijtuigenbelasting voor oldtimers
1. Inleiding
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRb). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.
2. De overgangsregeling
Voertuigen die onder de overgangsregeling vallen komen in aanmerking voor een kwarttarief. Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaar met een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maanden januari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van de openbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierde kwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en de betaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari.
De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.
Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete.
Personen- en bestelauto’s op diesel of LPG van 26 jaar en ouder maar die nog geen 40 jaar oud zijn komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling.
Als ik op 20-2 voor de RDW keuring ga, is het dan verstandig om direct daarna de belastingdienst te bellen dat ik gebruik wil maken van de regeling of heeft dit geen enkele zin? Ik heb vast wel de brief die op dit forum stond ingevuld en klaarliggen.
Zet de RDW de wijziging direct in het kentekensysteem? Maw kan de belastingdienst direct na de keuring zien dat ik naar benzine ben omgekeurd?
4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2014 18:50 door mvd1968.
Waar kan ik deze datum van 1-3 terugvinden? Gevonden. Ik zal dus voor 1-3 moeten aangeven of ik van de regeling gebruik wil maken. Anders kan het pas weer in 2015. Heeft iedereen al een brief ontvangen?
Motorrijtuigenbelasting voor oldtimers
1. Inleiding
Vanaf 1 januari 2014 zijn alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting (MRb). Daarnaast komt er een overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s, die op 1 januari 2014 26 jaar of ouder zijn maar nog geen 40 jaar.
2. De overgangsregeling
Voertuigen die onder de overgangsregeling vallen komen in aanmerking voor een kwarttarief. Het kwarttarief geldt voor een heel kalenderjaar met een maximum van € 120. Voorwaarde is wel dat er in de maanden januari, februari en december geen gebruik wordt gemaakt van de openbare weg. De houder van het voertuig kan jaarlijks in het vierde kwartaal doorgeven aan de Belastingdienst of hij het komend kalenderjaar kiest voor de overgangsregeling. De aanvraag en de betaling moeten gedaan zijn vóór 1 januari.
De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.
Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete.
Personen- en bestelauto’s op diesel of LPG van 26 jaar en ouder maar die nog geen 40 jaar oud zijn komen niet in aanmerking voor de overgangsregeling.
Als ik op 20-2 voor de RDW keuring ga, is het dan verstandig om direct daarna de belastingdienst te bellen dat ik gebruik wil maken van de regeling of heeft dit geen enkele zin? Ik heb vast wel de brief die op dit forum stond ingevuld en klaarliggen.
Zet de RDW de wijziging direct in het kentekensysteem? Maw kan de belastingdienst direct na de keuring zien dat ik naar benzine ben omgekeurd?
4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/02/2014 18:50 door mvd1968.
Re: Datum 1-3-2014 ivm oldtimerregeling
Bijna goed, als je auto d.d. 4-1- als toelating heeft heb je gewoon een MRB aanslag te pakken met de waarde van je brandstofsoort.
Als je niet in december 2013 de belastingdienst in kennis gesteld hebt dat je in aanmerking wilt komen voor het kwart tarief kan je deze aanslag gewoon voldoen en kan je daarna pas je verzoek tot kwart tarief indienen.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Als je niet in december 2013 de belastingdienst in kennis gesteld hebt dat je in aanmerking wilt komen voor het kwart tarief kan je deze aanslag gewoon voldoen en kan je daarna pas je verzoek tot kwart tarief indienen.
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
Ik heb mijn auto sinds 12-13 geschorst.
Toelating is 11-4-1986
Wat moet ik nu doen om toch nog dit jaar onder de vrijstelling te kunnen rijden?
Toelating is 11-4-1986
Wat moet ik nu doen om toch nog dit jaar onder de vrijstelling te kunnen rijden?
Zoals ik het begrijp dien je te kiezen op het moment dat he de auto ontschorst. Als je echter in 2014 in maart kiest dan krijg je je mrb van voor maart terug. Maar dat verhaal gaat voor jou niet op, jij bouwt hem om, haalt hem uit de schorsing vraagt het overganstarief aan en je moet dan het hele overgangstarief (120€) betalen voor het resterende deel van het jaar. Voor de ombouw heb jij zoveel tijd als je wilt
Succes Frank
Succes Frank
je krijgt in maart de keuze van de belastingdient dmv brief met giro of je aangepast tarief wilt of niet, als je niet aangepast tarief wil krijg je vanzelf de volledige aanslag voor de rest van het jaar, wil je het wel dan giro betalen.
Zo is het mij door meerdere personen van de belastingdienst verteld.
GR Mario
Zo is het mij door meerdere personen van de belastingdienst verteld.
GR Mario
Dus ik ook na 1-3 voor het overgangstarief kiezen maar dan betaal ik de maximale €120?
Vanaf 1-8 kan het ook maar dan kost het ook €120.
Begrijp ik het zo goed?
Vanaf 1-8 kan het ook maar dan kost het ook €120.
Begrijp ik het zo goed?
Ja en als je in november klaar bent betaal je ook 120 euries voor 1 maandje
RRC '86 V8
RRC '86 V8
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja en als je in november klaar bent betaal je ook
> 120 euries voor 1 maandje
bedankt voor de uitleg..............................het is allemaal erg onduidelijk deze hele situatie. Ik vraag me af of iedereen al een brief heeft gehad gezien de problemen bij de belastingdienst
> Ja en als je in november klaar bent betaal je ook
> 120 euries voor 1 maandje
bedankt voor de uitleg..............................het is allemaal erg onduidelijk deze hele situatie. Ik vraag me af of iedereen al een brief heeft gehad gezien de problemen bij de belastingdienst
vandaag de belastingdienst gebeld omdat mijn auto van diesel naar benzine is gekeurd.
Oldtimerregeling gaat per kwartaal Mijn kwaqrtaal loopt tot 12-4. Omdat ik nu geschorst ben kan ik pas vanaf 12-4 (einde 1 kwartaal voor mij) van de oldtimerregeling gebruik maken.!? Als ik voor die tijd wil rijden kost het me dus normaal tarief voor die maanden. Teruggave doet men niet aan, de vergelijking gas>benzine werd aangegeven door de BD, daar krijgt men ook geen teruggave voor.
Dus wachten tot 12-4 Eerder rijden vanaf bv 1-3 kost me 1 maand = €254 : 3 = €84 per maand en daarna de €120.
Makkelijker kunnen we het niet maken en leuker ook niet
Of hebben jullie andere ideeen? Overschrijven bv?
Oldtimerregeling gaat per kwartaal Mijn kwaqrtaal loopt tot 12-4. Omdat ik nu geschorst ben kan ik pas vanaf 12-4 (einde 1 kwartaal voor mij) van de oldtimerregeling gebruik maken.!? Als ik voor die tijd wil rijden kost het me dus normaal tarief voor die maanden. Teruggave doet men niet aan, de vergelijking gas>benzine werd aangegeven door de BD, daar krijgt men ook geen teruggave voor.
Dus wachten tot 12-4 Eerder rijden vanaf bv 1-3 kost me 1 maand = €254 : 3 = €84 per maand en daarna de €120.
Makkelijker kunnen we het niet maken en leuker ook niet
Of hebben jullie andere ideeen? Overschrijven bv?
Volgens de website van de belastingdienst kan je overal in het jaar starten met overgangsregeling. Je moet zelf bepalen wat de goedkoopste oplossing is voor dat jaar.(als je een auto koopt)
Was je auto voor januari al op benzine dan krijg je van de belastingdienst een acceptgiro en kan je mee doen aan de overgangsregeling. Heb je hem dit jaar om gezet, dan moet je het aanvragen (formulier ook via hun website, voor speciale tarieven).
Mij is vanmiddag op de telefoon verteld dat ik de schorsing er af kan halen en het formulier voor aanvraag kwarttatief moet opsturen. Ik zal thuis wel een aanslag voor de normale belasting ontvangen. Hier moet je dan bezwaar tegen maken dat overgangsregeling aanvraag bezig is. Mij werd geadviseerd om te bellen als de aanslag er was en dan konden ze me zo vertellen hoe en wat ik dan moest doen.
Voor volgend jaar moet je de keuze hebben gemaakt voor 1 januari 2015.
Aangezien alles dit jaar start is het nu ook nog wat anders doe hoe het uiteindelijk moet.
Formulier aanvraag speciaal tarief:
[www.belastingdienst.nl]
Bijhorende links naar de belastingdienst website volgen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2014 00:01 door robhv.
Was je auto voor januari al op benzine dan krijg je van de belastingdienst een acceptgiro en kan je mee doen aan de overgangsregeling. Heb je hem dit jaar om gezet, dan moet je het aanvragen (formulier ook via hun website, voor speciale tarieven).
Mij is vanmiddag op de telefoon verteld dat ik de schorsing er af kan halen en het formulier voor aanvraag kwarttatief moet opsturen. Ik zal thuis wel een aanslag voor de normale belasting ontvangen. Hier moet je dan bezwaar tegen maken dat overgangsregeling aanvraag bezig is. Mij werd geadviseerd om te bellen als de aanslag er was en dan konden ze me zo vertellen hoe en wat ik dan moest doen.
Voor volgend jaar moet je de keuze hebben gemaakt voor 1 januari 2015.
Aangezien alles dit jaar start is het nu ook nog wat anders doe hoe het uiteindelijk moet.
Formulier aanvraag speciaal tarief:
[www.belastingdienst.nl]
Bijhorende links naar de belastingdienst website volgen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2014 00:01 door robhv.
robhv Schreef:
> Volgens de website van de belastingdienst kan je
> overal in het jaar starten met overgangsregeling.
> Je moet zelf bepalen wat de goedkoopste oplossing
> is voor dat jaar.(als je een auto koopt)
>
> Was je auto voor januari al op benzine dan krijg
> je van de belastingdienst een acceptgiro en kan je
> mee doen aan de overgangsregeling. Heb je hem dit
> jaar om gezet, dan moet je het aanvragen
> (formulier ook via hun website, voor speciale
> tarieven).
>
> Mij is vanmiddag op de telefoon verteld dat ik de
> schorsing er af kan halen en het formulier voor
> aanvraag kwarttatief moet opsturen. Ik zal thuis
> wel een aanslag voor de normale belasting
> ontvangen. Hier moet je dan bezwaar tegen maken
> dat overgangsregeling aanvraag bezig is. Mij werd
> geadviseerd om te bellen als de aanslag er was en
> dan konden ze me zo vertellen hoe en wat ik dan
> moest doen.
>
> Voor volgend jaar moet je de keuze hebben gemaakt
> voor 1 januari 2015.
>
> Aangezien alles dit jaar start is het nu ook nog
> wat anders doe hoe het uiteindelijk moet.
>
> Formulier aanvraag speciaal tarief:
> [www.belastingdienst.nl]
> ontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulier
> en/verzoek_motorrijtuigenbelasting_bijzonder_tarie
> f
>
> Bijhorende links naar belastingdienst website
> volgen.
Dat is idd weer aan andere verhaal. Ik ga als ik mijn kenteken binnen hebt de auto ontschorsen en de brief insturen.
Bedankt voor de tip. Blijkbaar weet men bij de BD zelf ook niet precies hoe het zit, ik had de speciale oldtimer afdeling aan de lijn. In het ergste geval kost het met me, als ik geen bezwaar kan maken, €85
> Volgens de website van de belastingdienst kan je
> overal in het jaar starten met overgangsregeling.
> Je moet zelf bepalen wat de goedkoopste oplossing
> is voor dat jaar.(als je een auto koopt)
>
> Was je auto voor januari al op benzine dan krijg
> je van de belastingdienst een acceptgiro en kan je
> mee doen aan de overgangsregeling. Heb je hem dit
> jaar om gezet, dan moet je het aanvragen
> (formulier ook via hun website, voor speciale
> tarieven).
>
> Mij is vanmiddag op de telefoon verteld dat ik de
> schorsing er af kan halen en het formulier voor
> aanvraag kwarttatief moet opsturen. Ik zal thuis
> wel een aanslag voor de normale belasting
> ontvangen. Hier moet je dan bezwaar tegen maken
> dat overgangsregeling aanvraag bezig is. Mij werd
> geadviseerd om te bellen als de aanslag er was en
> dan konden ze me zo vertellen hoe en wat ik dan
> moest doen.
>
> Voor volgend jaar moet je de keuze hebben gemaakt
> voor 1 januari 2015.
>
> Aangezien alles dit jaar start is het nu ook nog
> wat anders doe hoe het uiteindelijk moet.
>
> Formulier aanvraag speciaal tarief:
> [www.belastingdienst.nl]
> ontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulier
> en/verzoek_motorrijtuigenbelasting_bijzonder_tarie
> f
>
> Bijhorende links naar belastingdienst website
> volgen.
Dat is idd weer aan andere verhaal. Ik ga als ik mijn kenteken binnen hebt de auto ontschorsen en de brief insturen.
Bedankt voor de tip. Blijkbaar weet men bij de BD zelf ook niet precies hoe het zit, ik had de speciale oldtimer afdeling aan de lijn. In het ergste geval kost het met me, als ik geen bezwaar kan maken, €85
Wat blijft dit toch een ontzettend onduidelijk verhaal van de belastingdienst.
Ik heb 30-12-2013 mijn lpg 110 geschorst.
12-02-2014 is de 110 goedgekeurd op benzine, zelfde dag overgangsregeling formulier aangetekend verstuurd.
Ik heb het nieuwe kenteken pasje binnen kan ik nu ontschorsen zonder extra kosten? Wachten tot 1 maart? Of nog langer wachten??
Is er iemand die hier met zekerheid echt duidelijk over kan verschaffen?
Gr. Frank
Ik heb 30-12-2013 mijn lpg 110 geschorst.
12-02-2014 is de 110 goedgekeurd op benzine, zelfde dag overgangsregeling formulier aangetekend verstuurd.
Ik heb het nieuwe kenteken pasje binnen kan ik nu ontschorsen zonder extra kosten? Wachten tot 1 maart? Of nog langer wachten??
Is er iemand die hier met zekerheid echt duidelijk over kan verschaffen?
Gr. Frank
FrankV8 Schreef:
> Wat blijft dit toch een ontzettend onduidelijk
> verhaal van de belastingdienst.
>
>
> Is er iemand die hier met zekerheid echt duidelijk
> over kan verschaffen?
>
> Gr. Frank
Nee, hier op de prik zeker niet.
Maar als je nu ontschorst zal je hoogstwaarschijnlijk wel MRB moeten gaan betalen - op LPG - over de afgelopen periode. Je ontschorst namelijk binnen 3 maanden na ingang schorsingsdatum. Misschien dat je later een deel van dat bedrag terug kunt krijgen, omdat je hem omgekeurd heb naar benzine maar je zal eerst moeten betalen.
Dat is tenminste wat ik er tot nog toe van snap. En wat betreft de overgangsregeling, wachten op bericht van de belastingdienst.
Die mensen zijn, verwacht ik, op dit moment ook overwerkt. Krijgen eind vorig jaar een regeling op hun bureau gesmeten door de politiek, met de mededeling, maak er wat van en los ook maar eventjes alle niet reguliere problemen zelf maar op.
Als ik de belastingdienst was had ik geweigerd om zoiets ingewikkelds binnen zo'n korte termijn uit te voeren.
> Wat blijft dit toch een ontzettend onduidelijk
> verhaal van de belastingdienst.
>
>
> Is er iemand die hier met zekerheid echt duidelijk
> over kan verschaffen?
>
> Gr. Frank
Nee, hier op de prik zeker niet.
Maar als je nu ontschorst zal je hoogstwaarschijnlijk wel MRB moeten gaan betalen - op LPG - over de afgelopen periode. Je ontschorst namelijk binnen 3 maanden na ingang schorsingsdatum. Misschien dat je later een deel van dat bedrag terug kunt krijgen, omdat je hem omgekeurd heb naar benzine maar je zal eerst moeten betalen.
Dat is tenminste wat ik er tot nog toe van snap. En wat betreft de overgangsregeling, wachten op bericht van de belastingdienst.
Die mensen zijn, verwacht ik, op dit moment ook overwerkt. Krijgen eind vorig jaar een regeling op hun bureau gesmeten door de politiek, met de mededeling, maak er wat van en los ook maar eventjes alle niet reguliere problemen zelf maar op.
Als ik de belastingdienst was had ik geweigerd om zoiets ingewikkelds binnen zo'n korte termijn uit te voeren.
Ik heb 2-1 geschorst. Dus 2-4 kan ik dan pas ontschorsen zonder naheffing?
Schorsen met naheffing is weer anders voor oudere auto's. Zou je even op de belastingdienst website moeten kijken naar precieze regels. Maar dacht dat ik had gelezen dat je geen naheffing krijgt.
En wachten op bericht belastingdienst wordt lang wachten. In december is er een inventarisatie gedaan van de auto's op benzine en dus voldoen aan overgangsregeling. Die zouden in januari bericht hierover krijgen. Dit is nu door geschoven naar maart.
Als je hem vanaf dit jaar op benzine hebt moet je het via het formulier aanvragen.
Om op me eerdere bericht terug te komen, heb nog niet weer gevonden wat ik zocht. Maar ik gok er ook op en haal de schorsing eraf en kwart tarief aanvragen.
En wachten op bericht belastingdienst wordt lang wachten. In december is er een inventarisatie gedaan van de auto's op benzine en dus voldoen aan overgangsregeling. Die zouden in januari bericht hierover krijgen. Dit is nu door geschoven naar maart.
Als je hem vanaf dit jaar op benzine hebt moet je het via het formulier aanvragen.
Om op me eerdere bericht terug te komen, heb nog niet weer gevonden wat ik zocht. Maar ik gok er ook op en haal de schorsing eraf en kwart tarief aanvragen.
Frans Bonnes Schreef:
> FrankV8 Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wat blijft dit toch een ontzettend onduidelijk
> > verhaal van de belastingdienst.
> >
> >
> > Is er iemand die hier met zekerheid echt
> duidelijk
> > over kan verschaffen?
> >
> > Gr. Frank
>
> Nee, hier op de prik zeker niet.
> Maar als je nu ontschorst zal je
> hoogstwaarschijnlijk wel MRB moeten gaan betalen -
> op LPG - over de afgelopen periode. Je ontschorst
> namelijk binnen 3 maanden na ingang
> schorsingsdatum. Misschien dat je later een deel
> van dat bedrag terug kunt krijgen, omdat je hem
> omgekeurd heb naar benzine maar je zal eerst
> moeten betalen.
> Dat is tenminste wat ik er tot nog toe van snap.
> En wat betreft de overgangsregeling, wachten op
> bericht van de belastingdienst.
> Die mensen zijn, verwacht ik, op dit moment ook
> overwerkt. Krijgen eind vorig jaar een regeling op
> hun bureau gesmeten door de politiek, met de
> mededeling, maak er wat van en los ook maar
> eventjes alle niet reguliere problemen zelf maar
> op.
> Als ik de belastingdienst was had ik geweigerd om
> zoiets ingewikkelds binnen zo'n korte termijn uit
> te voeren.
Als ik de rdw site bekijk over schorsen staat er dat als binnen 1 maand ontschorst je een naheffing kan krijgen. De termijn 3 maanden kom ik daar nergens tegen
> FrankV8 Schreef:
> -----
> > Wat blijft dit toch een ontzettend onduidelijk
> > verhaal van de belastingdienst.
> >
> >
> > Is er iemand die hier met zekerheid echt
> duidelijk
> > over kan verschaffen?
> >
> > Gr. Frank
>
> Nee, hier op de prik zeker niet.
> Maar als je nu ontschorst zal je
> hoogstwaarschijnlijk wel MRB moeten gaan betalen -
> op LPG - over de afgelopen periode. Je ontschorst
> namelijk binnen 3 maanden na ingang
> schorsingsdatum. Misschien dat je later een deel
> van dat bedrag terug kunt krijgen, omdat je hem
> omgekeurd heb naar benzine maar je zal eerst
> moeten betalen.
> Dat is tenminste wat ik er tot nog toe van snap.
> En wat betreft de overgangsregeling, wachten op
> bericht van de belastingdienst.
> Die mensen zijn, verwacht ik, op dit moment ook
> overwerkt. Krijgen eind vorig jaar een regeling op
> hun bureau gesmeten door de politiek, met de
> mededeling, maak er wat van en los ook maar
> eventjes alle niet reguliere problemen zelf maar
> op.
> Als ik de belastingdienst was had ik geweigerd om
> zoiets ingewikkelds binnen zo'n korte termijn uit
> te voeren.
Als ik de rdw site bekijk over schorsen staat er dat als binnen 1 maand ontschorst je een naheffing kan krijgen. De termijn 3 maanden kom ik daar nergens tegen
Handig
schema_oldtimerregeling_2014.jpg --> mod_embed_images_loadimage('684dc9a278c043a2216ddcd8eeb61815', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.belastingdienst.nl%2Fwps%2Fwcm%2Fconnect%2Fbldcontentnl%2Fbelastingdienst%2Fresources%2Fa8385335-add1-446a-a605-1621a3b8ab35%2Fschema_oldtimerregeling_2014.jpg', 'http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/resources/a8385335-add1-446a-a605-1621a3b8ab35/schema_oldtimerregeling_2014.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.belastingdienst.nl%2Fwps%2Fwcm%2Fconnect%2Fbldcontentnl%2Fbelastingdienst%2Fresources%2Fa8385335-add1-446a-a605-1621a3b8ab35%2Fschema_oldtimerregeling_2014.jpg', '', 17081065, 600, 600, 'Loading image ...', false);
schema_oldtimerregeling_2014.jpg --> mod_embed_images_loadimage('684dc9a278c043a2216ddcd8eeb61815', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.belastingdienst.nl%2Fwps%2Fwcm%2Fconnect%2Fbldcontentnl%2Fbelastingdienst%2Fresources%2Fa8385335-add1-446a-a605-1621a3b8ab35%2Fschema_oldtimerregeling_2014.jpg', 'http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/resources/a8385335-add1-446a-a605-1621a3b8ab35/schema_oldtimerregeling_2014.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.belastingdienst.nl%2Fwps%2Fwcm%2Fconnect%2Fbldcontentnl%2Fbelastingdienst%2Fresources%2Fa8385335-add1-446a-a605-1621a3b8ab35%2Fschema_oldtimerregeling_2014.jpg', '', 17081065, 600, 600, 'Loading image ...', false);
mvd1968 Schreef:
> Frans Bonnes Schreef:
> -----
> > FrankV8 Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Wat blijft dit toch een ontzettend
> onduidelijk
> > > verhaal van de belastingdienst.
> > >
> > >
> > > Is er iemand die hier met zekerheid echt
> > duidelijk
> > > over kan verschaffen?
> > >
> > > Gr. Frank
> >
> > Nee, hier op de prik zeker niet.
> > Maar als je nu ontschorst zal je
> > hoogstwaarschijnlijk wel MRB moeten gaan betalen
> -
> > op LPG - over de afgelopen periode. Je
> ontschorst
> > namelijk binnen 3 maanden na ingang
> > schorsingsdatum. Misschien dat je later een
> deel
> > van dat bedrag terug kunt krijgen, omdat je hem
> > omgekeurd heb naar benzine maar je zal eerst
> > moeten betalen.
> > Dat is tenminste wat ik er tot nog toe van
> snap.
> > En wat betreft de overgangsregeling, wachten op
> > bericht van de belastingdienst.
> > Die mensen zijn, verwacht ik, op dit moment ook
> > overwerkt. Krijgen eind vorig jaar een regeling
> op
> > hun bureau gesmeten door de politiek, met de
> > mededeling, maak er wat van en los ook maar
> > eventjes alle niet reguliere problemen zelf
> maar
> > op.
> > Als ik de belastingdienst was had ik geweigerd
> om
> > zoiets ingewikkelds binnen zo'n korte termijn
> uit
> > te voeren.
>
> Als ik de rdw site bekijk over schorsen staat er
> dat als binnen 1 maand ontschorst je een naheffing
> kan krijgen. De termijn 3 maanden kom ik daar
> nergens tegen
Dat is dan ten gunste van de burger veranderd, was altijd 3 maanden, zie ook hier (halverwege de pagina).
Blijkt dus dat ze het bij de belastingdienst toch wel leuker kunnen maken
> Frans Bonnes Schreef:
> -----
> > FrankV8 Schreef:
> >
>
> > -----
> > > Wat blijft dit toch een ontzettend
> onduidelijk
> > > verhaal van de belastingdienst.
> > >
> > >
> > > Is er iemand die hier met zekerheid echt
> > duidelijk
> > > over kan verschaffen?
> > >
> > > Gr. Frank
> >
> > Nee, hier op de prik zeker niet.
> > Maar als je nu ontschorst zal je
> > hoogstwaarschijnlijk wel MRB moeten gaan betalen
> -
> > op LPG - over de afgelopen periode. Je
> ontschorst
> > namelijk binnen 3 maanden na ingang
> > schorsingsdatum. Misschien dat je later een
> deel
> > van dat bedrag terug kunt krijgen, omdat je hem
> > omgekeurd heb naar benzine maar je zal eerst
> > moeten betalen.
> > Dat is tenminste wat ik er tot nog toe van
> snap.
> > En wat betreft de overgangsregeling, wachten op
> > bericht van de belastingdienst.
> > Die mensen zijn, verwacht ik, op dit moment ook
> > overwerkt. Krijgen eind vorig jaar een regeling
> op
> > hun bureau gesmeten door de politiek, met de
> > mededeling, maak er wat van en los ook maar
> > eventjes alle niet reguliere problemen zelf
> maar
> > op.
> > Als ik de belastingdienst was had ik geweigerd
> om
> > zoiets ingewikkelds binnen zo'n korte termijn
> uit
> > te voeren.
>
> Als ik de rdw site bekijk over schorsen staat er
> dat als binnen 1 maand ontschorst je een naheffing
> kan krijgen. De termijn 3 maanden kom ik daar
> nergens tegen
Dat is dan ten gunste van de burger veranderd, was altijd 3 maanden, zie ook hier (halverwege de pagina).
Blijkt dus dat ze het bij de belastingdienst toch wel leuker kunnen maken
Ook ik kreeg correspondentie van de Belastingdienst.
Mijn 90 is ooit in november 1986 op kenteken gezet en was dus mrb-vrij.
In december 2013 heb ik hem geschorst, maar begin deze maand ontschorst om een weekendje naar de Ardennen te gaan.
Na dat weekend heb ik de auto opnieuw geschorst, ik heb er dus een klein weekje mee gereden.
Vorige week ontving ik een rekening mrb voor een gedeeltelijke periode dec-jan-feb (dus over de periode dat hij nog mrb-vrij was en de periode in 2014 dat hij geschorst was) en een tweede rekening mrb voor feb-mrt-apr (dat klopt, de auto was ontschorst en ik werd voor een 3 mnd periode aangeslagen)
Gisteren gebeld: "Sorry meneer, we hadden al gezien dat het niet klopte, er is een correctie en een excuusbrief onderweg; u hoeft niets te doen die 1e rekening is vervallen. Verder hebben we ook gezien dat de auto inmiddels weer geschorst is en u recht hebt op teruggave van het teveel betaalde (had ik nog niet gedaan). Omdat het verschil tussen betalen en terugkrijgen minder dan €5 is, hoeft u die niet af te rekenen, wacht de bevestiging van de teruggaaf maar af"
Wie zij nu dat ze het niet leuker kunnen maken?
Gerard
Mijn 90 is ooit in november 1986 op kenteken gezet en was dus mrb-vrij.
In december 2013 heb ik hem geschorst, maar begin deze maand ontschorst om een weekendje naar de Ardennen te gaan.
Na dat weekend heb ik de auto opnieuw geschorst, ik heb er dus een klein weekje mee gereden.
Vorige week ontving ik een rekening mrb voor een gedeeltelijke periode dec-jan-feb (dus over de periode dat hij nog mrb-vrij was en de periode in 2014 dat hij geschorst was) en een tweede rekening mrb voor feb-mrt-apr (dat klopt, de auto was ontschorst en ik werd voor een 3 mnd periode aangeslagen)
Gisteren gebeld: "Sorry meneer, we hadden al gezien dat het niet klopte, er is een correctie en een excuusbrief onderweg; u hoeft niets te doen die 1e rekening is vervallen. Verder hebben we ook gezien dat de auto inmiddels weer geschorst is en u recht hebt op teruggave van het teveel betaalde (had ik nog niet gedaan). Omdat het verschil tussen betalen en terugkrijgen minder dan €5 is, hoeft u die niet af te rekenen, wacht de bevestiging van de teruggaaf maar af"
Wie zij nu dat ze het niet leuker kunnen maken?
Gerard
Ik heb dus 6 januari, mijn LPG-hok geschorst, en hem na uitbouwen weer bij de RDW laten her-keuren. En na ontvangst van mijn aangepaste Kenteken weer de auto op 7 februari uit de schorsing gehaald. Is dan dus netjes 1 maand, dus ook geen naheffing.
Heb nu wel voor de periode vanaf 7 feb. tot ergens in maart een accept-giro gekregen voor LPG, Dus de koppeling RDW & Belastingdienst werkt PRIMA voor het schorsen en het kenteken weer activeren. Maar nog niet voor de brandstof als je bent omgebouwd.
Heb nu een brief geschreven met de informatie en momenten van keuren etc. Verwacht dan ook spoedig een reactie hierop en heb goede hoop dat de belastingdienst er zeer pragmatisch mee omgaat.
Heb nu wel voor de periode vanaf 7 feb. tot ergens in maart een accept-giro gekregen voor LPG, Dus de koppeling RDW & Belastingdienst werkt PRIMA voor het schorsen en het kenteken weer activeren. Maar nog niet voor de brandstof als je bent omgebouwd.
Heb nu een brief geschreven met de informatie en momenten van keuren etc. Verwacht dan ook spoedig een reactie hierop en heb goede hoop dat de belastingdienst er zeer pragmatisch mee omgaat.
Vandaag eindelijk bericht gekregen dat mijn auto van diesel naar benzine was overgezet.
Keuring 20-2 en vandaag bijna 2 weken later bericht.
Is er al wat meer ervaring met het nu ontschorsen en aanmelden voor de overgangs regeling?
Kan ik nu ontschorsen en mezelf aanmelden of krijg ik dan een naheffing waar ik aan vast zit?
Ik ga morgen even de bd bellen en de vraag voorleggen. Misschien hebben jullie ook ervaringen?
Keuring 20-2 en vandaag bijna 2 weken later bericht.
Is er al wat meer ervaring met het nu ontschorsen en aanmelden voor de overgangs regeling?
Kan ik nu ontschorsen en mezelf aanmelden of krijg ik dan een naheffing waar ik aan vast zit?
Ik ga morgen even de bd bellen en de vraag voorleggen. Misschien hebben jullie ook ervaringen?