Toch rekening MRB

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tom_RRC

Toch rekening MRB

Bericht door Tom_RRC »

Ik heb mijn LPG installatie eruit gehaald en omgekeurd in december bij de RDW. Nog voor de jaarwisseling netjes de papieren binnengekregen.

Volgens de RDW zou ik in verloop van februari/maart een keuze kunnen maken voor de e120,- of volledige belasting mogelijkheid. Helaas heb ik nu een rekening van de belasting gekregen voor volledige MRB dit kwartaal.
Kan ik dit nog omzetten of veranderen?
Belastingtelefoon schiet nu ook niet echt op.

Alvast bedankt,
Tom
Boelo

Re: Toch rekening MRB

Bericht door Boelo »

Hi Tom,

Eind december heeft de BD een controle op kenteken en brandstof gedaan, waarschijnlijk is daar in de chaos iets misgegaan en was jouw auto in het systeem nog een LPG-auto.
Nu je een rekening hebt gekregen zou ik deze gewoon betalen om vervolgens bezwaar te kunnen maken.
Als het goed is heeft de BD eind feb weer een brandstof check gedaan en als het goed is stond jouw auto toen wel als benzine auto in het systeem en zou het uiteindelijk vanzelf goed moeten komen. Maar nu ik dit schrijf en me realiseer dat je de rekening MRB wel eens na deze check gekregen kunt hebben zou dat betekenen dat jouw auto nog steeds als LPG auto bij de BD bekend is..?!
Dan zou een telefoontje, hoe lastig ook, toch de beste oplossing zijn om dit bijzondere geval voor te leggen.
Succes!
Ik heb ook eind december, de 27e meen ik, omgekeerd van LPG naar benzine en heb (nog) geen rekening gezien…

Groeten Boelo
Arno

Bericht door Arno »

Beste Tom, ik heb dezelfde situatie, heb dan ook netjes alle gegevens bij elkaar gehaald en dit naar hun toegezonden (Apeldoorn), met de opmerking dat de rekening gebaseerd is op achterhaalde gegevens en het verzoek om een aangepaste rekening te versturen.

Betalen en vervolgens bezwaar maken heb ik niet gedaan, lijkt mij ook niet nodig omdat de gegevens niet kloppen.
Michel WaZ

Bericht door Michel WaZ »

Hoi Tom,

In januari lag er ook bij mij een aanslag in de bus terwijl ik al op 19 december had aangegeven gebruik te willen maken van het kwart tarief.
ik heb de rekening met een bondig en krachtig verhaal en verwijzing naar mijn brief van 19 december linea recta aangetekend retour gestuurd.
Vorige week kreeg ik pas een antwoord van de BD ( 2x dezelfde ) dat mijn verzoek in acht genomen zou worden, de BD wordt momenteel overstelpt met vragen en reacties en bellen....
ach de mensen aan de telefoon weten het zelf ook niet!
Mijn advies is dus de aanslag retour te sturen en de BD er op attenderen dat je van het kwart tarief gebruik wilt maken.
Doe wel alles aangetekend!!!!!!

Succes Michel WaZ

RRC '86 V8
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Dat klopt helemaal, zie:

[landrover.startpagina.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/03/2014 11:17 door Frank 110V8.
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Gebeld, kon een formulier downloaden en opsturen. Dan zou ik in april een keuze mogelijkheid krijgen.

Even afwachten dus, hoef nog niet te betalen..
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

Net gebeld met de belastingtelefoon. Advies is om de auto te ontschorsen en het aanvraagformulier in te sturen.
Na 6 weken komt er bericht of de overgangsregeling is goedgekeurd.
Mocht ik in de tussentijd een naheffing krijgen voor het normale tarief dan kan ik bezwaar aan tekenen en wordt het bedrag teruggestort.

Formulier dus invullen en ontschorsen vandaag
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi Michel,

Ik heb in december wel de brief gekregen waarin de overgangsregeling voor onze auto werd aangekondigd (heb nooit LPG gehad). Van reageren was hierin geen enkele sprake en moest ik de rekening afwachten die begin 2014 zou worden gestuurd (en dan binnen 2 weken betalen) om van het kwart tarief gebruik te kunnen maken.
De rekening is echter nog steeds niet gekomen en naar ik begrepen heb, zou het dan toch deze maand moeten gaan komen.

Groeten,

Jos

Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e9356d86d3d48dc298f97ca47c9f63c2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17095089, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Plaats reactie