Prikkers,
Het volgende is bij mij het geval. Als het contact aan staat geeft de nanocom bij airflow een waarde van 4.4. Bij draaiende motor geeft de airflow geen waarde meer.
De motor loopt prima, verbruik is ongeveer 1 op 10, maar bij vol accelereren geeft hij wel een dikke grijs / zwarte rookpluim (teveel inspuiting).
De LLM meter heb ik al vervangen (knappe , goed werkende tweedehandse) probleem blijft. ECU storing ?
Auto is voorzien van een ERG afdop kit en soort van diesel tuning kastje.
Gr Reinoud
s1035.photobucket.com --> mod_embed_images_loadimage('b9d0a850b0b4ea4f3577e52e09c82f57', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1035.photobucket.com%2Falbums%2Fa437%2Freinoudenmaryse%2FWP_000824_zpsb1ba495f.jpg', 'http://i1035.photobucket.com/albums/a437/reinoudenmaryse/WP_000824_zpsb1ba495f.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1035.photobucket.com%2Falbums%2Fa437%2Freinoudenmaryse%2FWP_000824_zpsb1ba495f.jpg', 'http://s1035.photobucket.com/user/reinoudenmaryse/media/WP_000824_zpsb1ba495f.jpg.html', 17094930, 600, 600, 'Loading image ...', false); " class="bbcode" border="0" />
WP_000825_zps8d1d359b.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3440bbcc1237f69687ecd11ac05db83b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1035.photobucket.com%2Falbums%2Fa437%2Freinoudenmaryse%2FWP_000825_zps8d1d359b.jpg', 'http://i1035.photobucket.com/albums/a437/reinoudenmaryse/WP_000825_zps8d1d359b.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1035.photobucket.com%2Falbums%2Fa437%2Freinoudenmaryse%2FWP_000825_zps8d1d359b.jpg', '', 17094930, 600, 600, 'Loading image ...', false); [/URL]" class="bbcode" border="0" />
airflow TD5 storing ?
Re: airflow TD5 storing ?
Of, je hebt een niet goed 2e handsje gekocht. Of je hebt een bedradings probleem. Hier in Nederland heeft de lmm niet zo gek veel invloed. Gooi hem maar lis, stekker er af, je zult weinig verschil merken. Nanocom er af maakt geen verschil is alleen maar een uitlees/ diagnose tool. Kijk of je iemand vind met ook een Td5, lees hem uit, lmm ok, even overzetten en kijken wat hij dan doet. Ecu probleem lijkt mij sterk, dingen zijn degelijk en geen zelden tot nooit problemen.
Groeten Jan
Groeten Jan
Re: airflow TD5 storing ?
Wetend hoe die diesel tuning kastjes werken zit de fout waarschijnlijk bij je tunings kast, Ik blijf erbij dat een "Powerbox" gewoon niet goed is voor de motor. Tunen is vakwerk en anders voor elke type auto motor en bestuurder, tuning gebeurt in de software en niet in de bedrading.
Tweedehands Luchtmassameter zijn meestal net zo slecht als je origineel, zeker de gene die al jaren achter een "open luchtfilter" K&N, Pipercross, Etc, de olie die moet worden gebruikt in deze filters zorgt voor een laag vuil op de hitte draad en een ophoping van zeer fijn stof, hierdoor gaat de LMM er naast zitten met zijn wardes.
Td5 tunen in de ECU, Filter origineel houden of van goede kwaliteit en geregeld vervangen.
Luchtmassameter gewoon nieuw bestellen en Liefst een siemens ( OEM ) Bosch is een goed merk maar de waardes kloppen niet.
Trek de tunings kast er maar uit en verkoop hem op de VW tdi forum , dan heb je weer wat zakgeld voor echte tuning als je die perse nodig hebt.
Je powerbox zal O.a. het signaal van de LMM onderscheppen en verbouwen om zo meer power te krijgen ( een fop dus ) Mogelijk wordt het signaal dusdanig veranderd dat de ECU hem niet meer herkent ( ver buiten bereik ) waardoor je LMM kapot lijkt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Tweedehands Luchtmassameter zijn meestal net zo slecht als je origineel, zeker de gene die al jaren achter een "open luchtfilter" K&N, Pipercross, Etc, de olie die moet worden gebruikt in deze filters zorgt voor een laag vuil op de hitte draad en een ophoping van zeer fijn stof, hierdoor gaat de LMM er naast zitten met zijn wardes.
Td5 tunen in de ECU, Filter origineel houden of van goede kwaliteit en geregeld vervangen.
Luchtmassameter gewoon nieuw bestellen en Liefst een siemens ( OEM ) Bosch is een goed merk maar de waardes kloppen niet.
Trek de tunings kast er maar uit en verkoop hem op de VW tdi forum , dan heb je weer wat zakgeld voor echte tuning als je die perse nodig hebt.
Je powerbox zal O.a. het signaal van de LMM onderscheppen en verbouwen om zo meer power te krijgen ( een fop dus ) Mogelijk wordt het signaal dusdanig veranderd dat de ECU hem niet meer herkent ( ver buiten bereik ) waardoor je LMM kapot lijkt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: airflow TD5 storing ?
Ah, dat tunings kastje had ik gemist. Beetje vlug gelezen
Groeten Jan
Groeten Jan