Hallo Prikkers,
Heel graag wat raadgevingen over mijn CO2 uitstoot. Ivm de gas-uitbouw moest ik mijn 109 Stawag 1979 laten keuren vandaag bij de RDW te Zwolle. Alles in orde behalve de uitstoot;
deze was 10,6 en mag maar maximaal 4,5 zijn.
De motor heeft na volledige revisie ca 22.000 km gelopen en heeft een elektronische 123 ontsteking en loopt verder prima en heeft een benzine verbruik van ca 1: 6,5 liter. Voor de rest geen motorische aanpassingen.
Of het verbruik buitensporig is kan ik eerlijk gezegd niet beoordelen.
Ik hoop dat er wat bruikbare tips komen zodat ik snel de auto weer kan laten keuren.
Alvast dank!
Casper109
Te hoog CO2 2.25 benzine bij RDW keuring
Re: Te hoog CO2 2.25 benzine bij RDW keuring
Probleem van CO (niet CO2) is opgelost door indraaien stelschroef op carburateur na het verwijderen van de veer.
CO waarde nu ca 2.60.
CO waarde nu ca 2.60.
Top, herkenbaar probleem. Bij mijn meting sloeg de meter bij het APK station op tilt , nieuwe carburateur geplaatst en het probleem was nagenoeg opgelost. Bij de tweede meting per abuis de choke knop uit staan, deze ingedrukt en het probleem was opgelost, Co. 3%
Groet Martin
Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"
[www.mijnalbum.nl]
Groet Martin
Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"
[www.mijnalbum.nl]
Wat voor carburateur? Volgens mij lukt dit niet bij mijn Weber , die heeft volgens mij alleen een stationair schroef en die gaat rijker ( stationair) bij indraaien.