Tubeless Wolf Defender 130

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rudolfo2

Tubeless Wolf Defender 130

Bericht door Rudolfo2 »

Een vriendin van mij heeft een Defender 130 van naar ik schat 8 jaar oud. Exacte type heb ik zojuist opgevraagd maar ik wil vast mijn vraag kwijt. De wagen is toe aan nieuwe banden en zij vraagt mij om advies. Zij is geïnformeerd dat er onder haar def nog tubed velgen zitten. De laro gaat nooit het terrein in. Ik denk aan 16 inch 6.5 J Wolf tubeless velgen met BF Goodrich AT banden 235 85 16. Worden Wolf velgen altijd in primer geleverd of zijn deze al afgelakt? Dien je bij een 130 ook langere studs te monteren? De Laro wordt dagelijks gebruikt en ik ben dan voorstander om alles nieuw te kopen. Tenzij iemand met een niet te verslaan aanbod komt

Gr Ruud
LW II A 71 Wolf velgen en 235 85 16 Michelin XZL met lange studs
Marc vd K

Re: Tubeless Wolf Defender 130

Bericht door Marc vd K »

Wat bedoel je met studs, en na het lange verhaal is je andere vraag of wolf velgen ook in lak gelevert worden? Nieuw kopen is onzin bij wolfvelgen, die zijn overal in goede staat voor weinig te koop, maar als je toch geld genoeg hebt
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

De 8 jaar oude 130's werden standaard met lange studs geleverd.
Er zijn 2 soorten Wolf velgen; tubed en tubeless. Neem vooral de laatste. De meeste nieuwe banden zijn minder geschikt voor binnenbanden.
De combinatie met 235x85x16 is prima!
De aftermarket Wolf tubeless velgen worden in de zwarte primer geleverd door de meeste leveranciers.
Zelf spuiten is prima te doen. De proffesional zal het netter doen....

Succes!
Rudolfo2

Bericht door Rudolfo2 »

Ik heb net info binnen het is een 130 TD5 crew cab van 2001. Time flies . Zitten hier ook al lange studs op? Ik zag inderdaad op het internet dat de velgen in primer worden afgeleverd.
Rudolfo2

Bericht door Rudolfo2 »

Studs zijn de wielbouten. Bij mijn LW waren de originele veel tekort. Kon net een slag maken met de wielmoer. Je ziet veel Defender waar de moer niet over het draadeind heen komt met wolf velgen. Ik vind dit geen gezicht en durf er zeker niet de weg mee op. Bij mijn LW steekt het draadeind nu boven de moer uit.
Madcap

Bericht door Madcap »

Mijn 130 rijdt op tubed zonder binnenband, dat kan dus eigenlijk niet?
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Dat bij een defender de draad tekort is tbv de Wolf velgen klopt. Langere zijn te koop.
Ik heb met mijn 110 jaren gereden met deze velgen en neem van mij aan dat de velgen stevig genoeg zitten. Het is ook geen apk afkeurpunt.

Groet, Paul
Edward

Bericht door Edward »

Mijn 130 stond standaard op Wolf velgen en hoewel daar op "tubed" op stond heeft er bij mij nooit een binnenband ingezeten. Net zoals bij Willem dus.

Dus het nut van nieuwe velgen zie ik niet zo direct.
Rudolfo2

Bericht door Rudolfo2 »

Hier ga ik nog eens naar kijken. Ik dacht dat op tubeless velgen een speciale rand aan de binnenkant zat voor een goede afdichting van band op velgrand
louis

Bericht door louis »

ik heb lange studs op m'n 127 (gezet) met tubeless wolf velgen + XZY's (tubeless)
de standaard studs zijn idd. aan de krappe kant.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2014 22:20 door louis.
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Grappig is dat het Britse leger al jaren geleden ongeveer 3000 oudere 90 ,110 en Defenders heeft gemodificeerd met de Wolf velgen,en gewoon de kortere wielbouten is blijven gebruiken. Dit natuurlijk met goedkeuring van LR . LR zelf heeft trouwens ook bepaalde wagens nieuw afgeleverd met Wolfvelgen en korte wielbouten,ook in Nederland.Af en toe begrijp ik echt niet waar men zich druk over maakt . Vr gr Henk B.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Bij de standaard studs mis je met Wolf velgen 1 a 2 draadgangen.
Is zoals Henk al aangeeft geen enkel probleen voor Landrover niet en voor de APK niet
NIet te druk om maken dus.
Erik One-ten+LW op 't werk

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Volgens mij heb je al besloten wat er moet gebeuren, alles nieuw en lange studs...

Maar een paar dingen,
-mijn ervaring is dat de wolf velgen als je ze niet extra behandeld erg snel gaan roesten. Bij nieuwe dus ook beter om ze alsnog te lakken.
-Als je voor nieuwe gaat, neem dan tubeless. Staat erop en de keuze in banden is groter. Al heb ik zelf jaren gereden met tubed wolfs, BFG MT mét binnenbanden. Gaat prima.
-De lange studs zijn écht niet nodig, je schrijft dat je er de weg niet mee op zou durven? Ik wel hoor, al jaren. Het engelse leger trouwens ook. Ik heb hier de Landrover Monthly van Augustus 2013 voor me liggen. Staat en leuk artikel over speciale 110's. Zo staat er een 110 met een joekel van een kanon op het dak, rolkooi enzo, een gepantserde leger 110 in desert kleuren en een zwaar gepantserde 110 van de politie. En inderdaad...allemaal op Wolfs met korte studs.

Maar het is een eeuwig terugkerende discussie waar je veel leesvoer over kunt vinden op de Prik. Als er geld genoeg is, doen wat je het beste lijkt. Voor advies en handige tips moet je op de Prik zijn.

Grtz. Erik

Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Let ook op er zijn Wolf velgen en imitatie alternatieven die een deel van de prijs willen pikken ( vraag en aanbod onwetendheid van winkelend publiek destijds )

Elke wolf velg heeft een keurings stempel van de MOD erin staan, zijn die cijfers er niet in dan is het geen echte wolf velg.

MOD nummers 2160025,2160026
Wolf Tubed (Part no. ANR5593) Wolf Tubeless (Part no. ANR4583)

Ik meen dat de ANR4583 nieuw standaard op de 110 en 130 pickup wordt geleverd af fabriek ( behalve als je ALU of anders specificeert bij de bestelling )

Handige Wolf velg Link

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2014 02:44 door Andrew Colville.
Plaats reactie