Serie 3 ex abl zenith 361 v net gereviseerd / 4 nwe bouigies / 24V militaire ontsteking / oliebad filter / emission control / slangetje carb onluchting gewoon open.
Motor start en loopt meteen, veel rustiger dan voorheen ( was 3 keer niks).
Bij rustig klein beetje gas geven (bij warme motor(ook bij koude natuurlijk)) lijkt de motor te willen stoppen, geen rook uit de uitlaat, ik zou zeggen te veel lucht, veranderen van de stelschroef geen effect op het "stoppen" van de motor wel op het rustig lopen.
De accelaratie sproeier was voorheen ong. 0.6 die nu is 1.25 volgens handboek soldaat, tevens heb ik een alternatieve oplossing gezocht voor een missende "choke ventilation screw"
Op de slang van de emission control heb ik slangklemmen gezet.
Kan het inhouden van de motor aan de ontsteking liggen? - hier heb ik nog nooit aan gewerkt wil dus eigenlijk eerst alles andere uitsluiten.
Ik lees dat bij normale onsteking er een slagetje naar de ontsteking gaat naar de ontstekings vervroeger, dit mist de militaire ontsteking.
Is de emission control noodzakelijk of kan deze er ook vanaf en het gat in de blok onder de carb gewoon afdichten met schroef en koperschijf en de ontluchting op het kleppendeksel afdoppen.
Alvast bedankt,
Erik.
(L)
Zenith 361V / ontstekings vraag
Re: Zenith 361V / ontstekings vraag
Erik,
Als ik jou was zette ik er een normale 12 V ontsteking op met vacuumvervroeging. Dan pakt hij gegarandeerd mooier op.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Als ik jou was zette ik er een normale 12 V ontsteking op met vacuumvervroeging. Dan pakt hij gegarandeerd mooier op.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
Hallo Wim,
Dus jij zegt ook dat het slechte oppakken aan de ontsteking ligt en niet aan de zenith.
Zal mij hier eens in gaan verdiepen want dat zou heten dat mijn carb hier niet voor geeigend is want deze heeft geen aansluiting voor het vacuum slangetje.
Is alvast gesprekstof voor de 23e.
Groet,
Erik.
Dus jij zegt ook dat het slechte oppakken aan de ontsteking ligt en niet aan de zenith.
Zal mij hier eens in gaan verdiepen want dat zou heten dat mijn carb hier niet voor geeigend is want deze heeft geen aansluiting voor het vacuum slangetje.
Is alvast gesprekstof voor de 23e.
Groet,
Erik.
Kijk, dat is mooi, want ik had het speciaal voor jou op zondag gepland.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
[picasaweb.google.com]
Maar ik zal helaas weer met alternatief vervoer moeten komen afgezien van het issue met de ontsteking kwam ik bij het warmlopen voor het afstellen van de carb erachter dat de waterpomp lekt.
Soms sta ik er zelf versteld van dat ik het nog steeds een geweldige hobby vind, want gevoels matig zit het alleen maar tegen en nooit eens mee.
Groet
Erik.