Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vragen (g

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
NetNait

Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vragen (g

Bericht door NetNait »

Goedemiddag allen,

Gisteren begonnen met de motor wissel van de Lightweight. Klik

Eerste start 2.25 benzine 3 x gelagerd

Leuk motortje, voor weinig op de kop getikt en deze geheel gereviseerd Klik

Wij, Pietjedaf en mijzelf hebben toch nog een aantal vragen betreft de wissel.

- Welk vermogen startrelais is nodig voor een 24 volts startmotor,
- Het huidige contactslot is toch een standaard slot, die zowel voor een diesel als een benzine motor gebruikt kan worden? (Ivm met spanningbehoud op de ontsteking, en deze hiervoor al een contact heeft)
- Op de benzine motor zit een 2-voudige krukaspoelie die even groot zijn, op de diesel zijn ze verschillend, kunnen we deze 1 op 1 overzetten?
- Hoe krijg je het best een aansluiting, van het gaspedaal stangenstelsel naar de carburateur
- Op de olievulpijp zit een tule, waar dient deze voor. Is dit een beluchtingsnippel, zo ja waar zal deze op aangesloten moeten worden,
- Benzine motor carterpan is niet voorzien van oliekoeler aansluitnippels, houd dit in dat wij de oliekoeler kunnen laten vervallen?

Tot zover de vragen, bij voorbaat dank voor de antwoorden.

Pieter & Martin (NetNait crew)

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]

Marc lw

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Marc lw »

de olie koeler is bedoeld als extra koeling, de radio set had stroom nodig en daarvoor moest de motor draaien terwijl de auto vaak niet reed ( in een bivak bijvoorbeeld)
Johan

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Johan »

Heya Martin en Piet, Tom en ik hadden beide bij het uitzetten van de endurances regelmatig de temperatuur in het rood met onze 2.25 benzine SII's. Tussen de plakpunten gewoon teweinig koel/rijwind, dus in die gevallen kan het extra koelertje geen kwaad. Tot ziens in het veld. Grtz, Johan
Exfietser

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Exfietser »

Motor kan zonder meer zonder de oliekoeler. De olie koeler is uitsluitend in zeer extreme hete weersomstsndigheden nodig en tijdens het stroom draaien.


Johan, als jouw motor een warmte probleem heeft bij stilstaan is er gewoon iets niet in orde. Waarschijnlijk zal een nieuwe radiator helpen. De auto en koelsysteem is tenslotte best oud. Een laagje aanslag van een paar tiende mm is al s voldoen om de koelende werking van de radiator enorm te reduceren. Zeker b.v. kalk asnslag. En dat komt er met spoelen niet uit ook.
pietjedaf

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door pietjedaf »

Maar even over het starten van de 2.25 benzine de startmotor heeft geen startsolenoid
Zat te denken om het gloerelais te gebruiken, zal deze zwaar genoeg zijn
Ga we de bedrading aanpassen naar 35mm2

Pietjedaf
Pike

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Pike »

De radiator vullen met schoonmaaklazijn, een paar dagen laten staan en dan spoelen is waard te proberen. Een nieuwe radiator kopen kan altijd maar azijn is veel cheaper.

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e0be8db6eefce25faefe17576eaf5007', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 17069796, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
Aluhok

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Aluhok »

Pietjedaf,

Ik ben ook bezig om de LW van diesel naar benzine om te bouwen. Ik ben aan het uitzoeken of het vliegwielhuis, vliegwiel en startermotor van de diesel overgezet kunnen worden naar de benzine. Zo kun je de 24volt startmotor met solenoid weer gebruiken.

Michel
pietjedaf

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door pietjedaf »

Michel
Dat om zetten van vliegwiel etc van een diesel gaat niet werken vliegwiel van de diesel is te zwaar voor de benzine.
Gaat fout zoals al eerder vermeld te langzaam op toeren en bij loslaten van het gas draait die te lang door.

Gr

Pietjedaf
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Michel

Waarom ga je niet opzoek naar een 24 volts benzine startmotor en ontsteking. Heb ik ook gedaan en meer dan geslaagd hiervoor. Even een advertentie op de prik markt :-)

groet Martin.

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]

Aluhok

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Aluhok »

Martin,

Zit jij in de buurt van Groningen?

Michel
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Ja. Woon in Hoogkerk.
Aluhok

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Aluhok »

Ik zit een stukje verder aan de andere kant van de Stad, Nieuw Scheemda. Ik wil je project wel eens aanschouwen.

Michel
pietjedaf

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door pietjedaf »

Een hoop reacties maar niet veel antwoorden op de vragen van netnait
Wat betrefd contactslot en relais startmotor

Gr

Pietjedaf
Aluhok

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Aluhok »

Een 24volt startmotor-relais ziet er hetzelfde uit als een voorgloei-relais van de LW. Land Rover partnumber AAU2186 is het startmotor-relais.
Zou wel eens hetzelfde kunnen zijn.

Michel
JustinvS

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door JustinvS »

Hi Pieter, Martin,

Kijk ik net vandaag toevallig op de prik Ben de laatste tijd wat afwezig hier...

> - Welk vermogen startrelais is nodig voor een 24 volts startmotor,
Je kan een los nieuw startrelais pakken.(Onderdeelnummer 13H5952 voor 12v. Rob (budgetparts drachten) heeft ze op voorraad voor 2 tientjes, namaak in Engeland voor €6.67 + VAT/BTW en verzendkosten. 24v zal iets meer zoeken zijn)
Hoeveel het relais precies kan hebben is mij niet bekend, makkelijke richtlijn is dat hij minimaal de CCA (Cold Cranking Amps) van de Accu kunnen hebben. Dit staat op je accu(s). Ik heb geen idee hoeveel het gloeirelais kan hebben.

> - Het huidige contactslot is toch een standaard slot, die zowel voor een diesel als een benzine motor gebruikt kan worden? (Ivm met spanningbehoud op de ontsteking, en deze hiervoor al een contact heeft)
Ik weet alleen dat ze verschillend zijn tussen benzine en diesel, maar het verschil heb ik nooit uitgezocht. Meten en proberen. Mocht het niet werken, een nieuw contactslot is ook niet duur. Evt heb ik er nog een benzineslot die je mag lenen om te proberen als het met de diesel niet wil. Rob heeft ze liggen voor € 11.50

> - Op de benzine motor zit een 2-voudige krukaspoelie die even groot zijn, op de diesel zijn ze verschillend, kunnen we deze 1 op 1 overzetten?
Ik ken de diesel poelies niet, maar ik neem aan dat dit is omdat ze 2 verschillende dingen aandrijven? 24V dynamo en een rembekrachtigingspomp? Als je alles van de Diesel gebruikt (dynamo e.d.) kan je die opstelling prima nabouwen. Let er wel op dat je geen eventuele rembekrachtigingspomp nodig hebt bij benzine.

> - Hoe krijg je het best een aansluiting, van het gaspedaal stangenstelsel naar de carburateur
Beetje knutselen en proberen. Ik heb het gaspedaal laten zitten, en op de stuurboxsteun een steun voor benzine zitten, dit is wel aan elkaar te knopen. Kijk even in de parts manual van een benzine stelsel hoe dit zit, anders kan ik morgen nog wel even een fototje van mijn lightweight schutbord maken (daar heb ik het nog niet gedemonteerd)

> - Op de olievulpijp zit een tule, waar dient deze voor. Is dit een beluchtingsnippel, zo ja waar zal deze op aangesloten moeten worden,
Ontluchting op je kleppendeksel dacht ik. Hoewel je kleppendeksel ook op de luchtinlaat kan. Is wel eens wat discussie over geweest wat beter was. Conclusie was dat het verschil in ieder geval niet erg groot is.

> - Benzine motor carterpan is niet voorzien van oliekoeler aansluitnippels, houd dit in dat wij de oliekoeler kunnen laten vervallen?
Kun je in principe laten vervallen, ik heb hem tot nu toe nog niet nodig gehad. Wel heb ik een frisse radiateur. Mochten de routes uitzetten toch te warm worden dan kan je het later alsnog aanpakken. let er wel op dat de inhoud van je oliepomp iets anders is wanneer je oliekoeling hebt, er zit ergens een kogeltje met een veertje anders, waardoor hij een hogere oliedruk bouwt voor de oliekoeler. Dit moet je dan ook omzetten. Maar ik verwacht dus dat het niet echt nodig is, ook in de bossen niet, mits de radiator goed fris is, en de waterpomp er goed uitziet.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('768f7265a81f81ae6a255ea6a50f22a6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 17070915, 600, 600, 'Loading image ...', false);



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/02/2014 17:08 door JustinvS.
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Goedendag allen,

Bedankt voor jullie antwoorden, we zijn vanavond weer een stukje verder gekomen. Het contact slot kan behouden blijven. Er zit namelijk een aansluiting met constante spanning op dit slot, en deze
gebruiken we voor de ontsteking voeding.
We gebruiken het voorgloei relais als start relais. De poelie is 1 op 1 over te zetten. En de oliekoeler laten we in eerste instantie vervallen. Mocht dit toch problemen geven bij uitzet ritten dan zit deze er gauw genoeg weer tussen. De uitdaging van het gas geven blijft nog over, maar daar komen we ook wel weer uit. We hebben wel voor heter vuur gestaan (motor swap Daf YA126) :-)

Klik

Groet Martin & Pieter

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]

Peter&Jessica

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Peter&Jessica »

thumb_up_goud.gif --> mod_embed_images_loadimage('52fdd6bee31384ba04c0e4696066fccb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fthumb_up_goud.gif', 'http://www.math.rug.nl/~peter/ppp/thumb_up_goud.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fthumb_up_goud.gif', '', 17071640, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Jup haans-klunder

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Jup haans-klunder »

Ja ! Nou heb ik toch altijd gedacht dat het gas geven iets is voor het voetje. Maar je kunt ook gas geven met het handje. Maar Juppe, jij mag toch aannemen, dat Martin en Pieter, dat heus wel zelf kunnen klaar krijgen en regelen. Die twee die deinzen nergens voor terug, die pakken van alles aan en maken mooie dingen. Mijn alter ego zegt noch wel eens wijze dingen tegen Jup. gr. Juppe.
Erik One-ten+LW op 't werk

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Ik heb het vorig jaar ook eens voor iemand gedaan. Op je contactslot zit een vrij contact waar je de bobine op aan kunt sluiten.
Het oude gloeirelais kun je gewoon als startrelais gebruiken.

Grtz. Erik

NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Erik bedankt,

Daar waren wij inmiddels ook al achter gekomen. Maar hoe heb jij het opgelost met het gas?

Groet Martin

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]

Erik One-ten+LW op 't werk

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Erik One-ten+LW op 't werk »

Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Maar ik denk dat we uit de voorraad een benz gaskabel hebben genomen. Je kunt denk ik wel de originele hevels gebruiken. Je hebt enkel een langere binnen- en buitenkabel nodig. Die heeft een beetje motorfietsen zaak trouwens wel universeel op voorraad. Kun je zelf op lengte maken en een tonnetje eraan solderen.

Grtz. Erik

pietjedaf

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door pietjedaf »

De diesel wekt het gas zo dat de buiten kabel drukt, en de binnen kabel aan beide kanten een vast punt is.
Om dit een beetje werkend te krijgen op de carburateur is nog wel een puzzel
Iemand mischien een explosie tekening hoe het origineel zit op een benzine?

Pietjedaf
TomS2

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door TomS2 »

Moi, mooi werk Martin en Piet. Ik kan natuurlijk wel even aangaan met mijn S2 en dan kun je het stangenstelsel bewonderen. Jullie zijn toch wel voor Koninginedag (o dat is nu Koningsdag) klaar?
Groet, Tom

Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('becb8e5c46c6d8f5627a3d889a4cee42', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 17077104, 600, 600, 'Loading image ...', false);
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Moi Tom,

Bedankt voor je aanbod, maar we zijn inmiddels voorzien van een "leen" stangenstelsel. Niels bedankt

We zijn zekers op tijd klaar voor de eerst volgende rit.

Groet Martin

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]

TomS2

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door TomS2 »

Gezellig!
O, en dat van die tule: dat zit niet op mijn S2 motor, maar ik denk dat dat voor de afvoer van cartergassen is die weer in het (inlaat)spruitstuk zal komen ter verbranding.
Tot snel.
Tom

Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('888e723d97e9f6fd09fb23594f839a1e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 17077740, 600, 600, 'Loading image ...', false);
pietjedaf

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door pietjedaf »

Morgen avond stangenstelsel plaatsen en eens even proefrijden op de weg
Zal wel een heel verschil zijn t.o.z van de diesel

Gr

Pietjedaf
TomS2

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door TomS2 »

Ja! Hou je vast!!
Kom anders even koffie drinken................................. Of anders een filmpje.
Succes, Tom

Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('72332dac043eb08f921eb24c1552dedd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 17079950, 600, 600, 'Loading image ...', false);
pietjedaf

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door pietjedaf »

Tis net een electric autotje geworden geweldig
Houd iets bij volgas geven ontsteking staat goed
Vermoed iets in de carburateur zit volgens mijn ook een acceleratie pompje in mischien werk die niet optimaal,iemand hier mischien nog ideeën?

Gr

Pietjedaf
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Goedemiddag,

Iemand ervaring met het afstellen van een zenith carburateur, ben bij een apk station geweest voor een "voor" co meting ivm omkeuren RDW diesel --> benzine. Monteur gaf aan dat bij het verstellen van de stelschroeven de waarde niet beter worden (alleen maar slechter)

Waarde = 8.5 en moet volgens monteur onder de 4.5 liggen

Iemand tips of trucs om deze waarde te halen ? Heb ook nog een weber liggen, zijn deze beter af te stellen dan een zenith.

Groet Martin

Landrover Lightweight type 88 1978, voorheen diesel
NetNait "less is more"

[www.mijnalbum.nl]

ivar van leeuwen

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door ivar van leeuwen »

Hallo Martin
het was bij mij ook wat geklooi met de juiste co. uiteindelijk is het gelukt door wat te variëren in lucht filter en lucht slangen, maar zat er niet zoveel boven. bij mij zit er een weber op.
voor de om keur naar benzine kijken ze niet naar je co alleen voor de apk (bij mij tenminste ik heb hem pas co goed en apk gekregen nadat hij op benzine stond)

ivar van leeuwen

Land rover Santana 109 super serie 3a 5 deurs 2.25 benzine (Poco Loco)
foto s
TomS2

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door TomS2 »

Ervaring? Ja, hoor, ik heb ook een Zenith. Ik adviseer je het revisiesetje (1 tientje ), daarin zit ook een membraantje voor de acceleratiepomp (oid) (Vraag van Piet). Mijn oude stelschroef voor de CO was niet goed meer en zou afkeur van de apk zijn geweest, ff snel naar huis en een nieuwe er in uit de revisie set: ruim onder de norm! Inmiddels alweer meer dan 2 jaar terug. Laatst een oldtimerrit in het midden van het land: 1:8. (500km).
En halen jullie de 100km/u? Dat is dan toch hard zat?
Succes.
Groet, Tom (filmpje?)

Foto-4BWX7DWN.jpg --> mod_embed_images_loadimage('776dae33d58e23c061e2f00e83c2e80b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4BWX7DWN.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4BWX7DWN.jpg', '', 17082287, 600, 600, 'Loading image ...', false);
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Tom,

Bedankt voor de tip, zal een revisie setje gaan bestellen.

En ja we hebben inderdaad 100 gereden dit gaat best wel snel / hard in een Lightweight. Kon nog wel harder maar hebben dit niet aangedurfd.

Een filmpje zal ik maken bij daglicht

Groet Martin



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2014 18:55 door NetNait.
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

Goedgekeurd, toch nog even spannend, omdat ik niet kon aantonen uit welke auto de motor kwam, moest een verklaring schrijven dat ik de motor gekocht had via het internet. Bij binnenkomst werd direct het CO. Gemeten, deze was toch iets te hoog (5,5% mag Max 4,5) maar dit was geen bezwaar. Aan het einde van de keuring nog even op de weegbrug. Woog nu 1470 kg i.p.v. 1700 kg, dit nadat ik de auto afgelopen weekend streng op dieet heb gezet :-). (Vorige week nog wel even met de RDW gebeld, over verplichting van een reservewiel. Dit is dus niet nodig en mag worden weggenomen voor de weging). Vanavond de auto weer vet mesten en gaan met die.........

groet Martin

wil nog wel even een aantal prikkers bedanken voor het mede mogelijk maken en omkeuren van de Lightweight ;

- Rogier (voor het lenen van de smalle en lichtere banden plus velgen, i.v.m. De weging)
- Niels (voor het tijdelijk lenen van een gasstangenstelsel, zoek trouwens nog een die ik kan overnemen)
- Justin (voor de foto's)
- Pietjedaf (voor het beschikbaar stellen van zijn werkplaats
- En al die andere prikkers die gereageerd hebben op dit draadje
Jup haans-klunder

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Jup haans-klunder »

Dan hoop ik dat jullie veel plezier en veilige kilometers draaien. We treffen ons wel ergens en hobbel ik wel achter jullie aan bij een of andere rit. gr. Juppe.
Peter&Jessica

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Peter&Jessica »

thumbup2.gif --> mod_embed_images_loadimage('a1a76bba0b3ff22edd5063120de4addc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fthumbup2.gif', 'http://www.math.rug.nl/~peter/ppp/thumbup2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fthumbup2.gif', '', 17099507, 600, 600, 'Loading image ...', false); applaus.gif --> mod_embed_images_loadimage('e5479dee272ad94ec34c029439f3da93', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fapplaus.gif', 'http://www.math.rug.nl/~peter/ppp/applaus.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fapplaus.gif', '', 17099507, 600, 600, 'Loading image ...', false); We komen elkaar wel tegen!

spinning.gif --> mod_embed_images_loadimage('ee0d397d1bfd9959180908c1f0c67d58', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fspinning.gif', 'http://www.math.rug.nl/~peter/ppp/spinning.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.math.rug.nl%2F%7Epeter%2Fppp%2Fspinning.gif', '', 17099507, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Pike

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Pike »

Gefeliciteerd met de goedkeuring.

Ik begrijp het gewicht van 1700 kilo echter niet. Mijn LW weegt volgens het kentekenbewijs 1390 leeg, 1490 rijklaar en volgens de KL 1525 bedrijfsvaardig. Een reservewiel weegt minder dan jouw verschil. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Pike

grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3c9a8ddcb42a801920d2d27f2cc726d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 17099527, 600, 600, 'Loading image ...', false);

On the eighth day God created Land Rover.
NetNait

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door NetNait »

5,5 tons lier + 10 mm dikke lierplaat, 2 achterbankjes, natotrekhaak, 4 x 12 tons harpsluitingen, stalen munitie kist met inhoud, 2 x 5 liter vloeistof en het reserve wiel. Haal je dit er niet uit of vanaf, weegt dit mee met de nieuwe weging.

Groet Martin
Mike Spijker

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door Mike Spijker »

1



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2014 23:16 door Mike Spijker.
pietjedaf

Re: Motor Swap Lightweight 2.25 Diesel --> 2.25 Benzine.vrage

Bericht door pietjedaf »

Hmm 20 mm lierplaat>
Als ik het doe doe ik het goed

Pietjedaf
Plaats reactie