SKF speedy sleeves
SKF speedy sleeves
Hoi,
In verband met de steeds erger wordende olielekkage aan de uitgaande assen van de transmissiebak: heeft iemand ervaring met de SKF speedy sleeves?
Heb al verschillende keren de keerringen gewisseld echter zonder langdurig resultaat, ook bij een betere kwaliteit keerring trouwens, dus de assen zullen we
zodanig ingesleten zijn dat de keerring binnen de kortste keren weer gaat lekken.
hoor graag jullie ervaringen,
Cor
In verband met de steeds erger wordende olielekkage aan de uitgaande assen van de transmissiebak: heeft iemand ervaring met de SKF speedy sleeves?
Heb al verschillende keren de keerringen gewisseld echter zonder langdurig resultaat, ook bij een betere kwaliteit keerring trouwens, dus de assen zullen we
zodanig ingesleten zijn dat de keerring binnen de kortste keren weer gaat lekken.
hoor graag jullie ervaringen,
Cor
Re: SKF speedy sleeves
cor
ik heb deze heel veel gebruikt bij mijn vorige werkgever ( japans bedrijf)
veel op assen van tandwielkasten.
werkten daar perfect.
Na plaatsen jarenlang geen ingelopen keerringen meer.
ik heb ze zelf ook bij laro's gebruikt ( diverse serie 3 en defenders)
Je moet wel de goede sleeve hebben ( inch maten)
succes.
ik heb deze heel veel gebruikt bij mijn vorige werkgever ( japans bedrijf)
veel op assen van tandwielkasten.
werkten daar perfect.
Na plaatsen jarenlang geen ingelopen keerringen meer.
ik heb ze zelf ook bij laro's gebruikt ( diverse serie 3 en defenders)
Je moet wel de goede sleeve hebben ( inch maten)
succes.
Re: SKF speedy sleeves
Zelfde ervaring beroepsmatig speedy sleeve geplaatst , geen last daarna van ingelopen zooi
Re: SKF speedy sleeves
Je zegt "de assen zullen wel zodanig ingesleten zijn". Heb je dat dan niet kunnen zien? Een ingelopen groef van een keerring moet je kunnen zien/voelen. Als het niet te erg is kun je met waterproof schuurpapier best wel goede resultaten behalen. Verder is de montage van een keerring ook best wel een secuur werkje. Een beetje scheef monteren en de eerste schade is al ontstaan. Verder zie ik vaak dat mensen, ook in mijn professionele omgeving, een beetje verveeld staan te spelen met zo'n keerring. Om hun vinger laten draaien of tussen duim en wijsvinger de druk van die lip testen. Al deze zaken kunnen al funest zijn voor een goede afdichting.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: SKF speedy sleeves
Welke assen of auto is dat?
Bij de uitgaande assen van een tussenbak dicht de keerring op de uitgaande flensen en die kun je gemakkelijk vervangen.
Maar misschien zie ik het verkeerd en is het op een andere plaats
Bij de uitgaande assen van een tussenbak dicht de keerring op de uitgaande flensen en die kun je gemakkelijk vervangen.
Maar misschien zie ik het verkeerd en is het op een andere plaats
Re: SKF speedy sleeves
Hallo cor,
Lekken de transmissie assen toevallig niet langs de inwendige splines ??
Het veertje van de keering iets inkorten wil ook wel eens helpen
Groeten jochem
Lekken de transmissie assen toevallig niet langs de inwendige splines ??
Het veertje van de keering iets inkorten wil ook wel eens helpen
Groeten jochem
Re: SKF speedy sleeves
Ik lees net dat je best assen met waterproof schuurpapier mag opschuren.
Volgens mij ( en alle manuals) mag dat niet.
assen zijn meestal geslepen en het opschuren is geen optie,
als je de seal op een andere plaats kan monteren ( net naast het ingelopen deel) kan dat wel.
Het profesioneel plaatsen ( zoals wim ook zegt) is vaak een werkje wat erg makkelijk wordt gedaan.
Er effe intikken ........
succes
Volgens mij ( en alle manuals) mag dat niet.
assen zijn meestal geslepen en het opschuren is geen optie,
als je de seal op een andere plaats kan monteren ( net naast het ingelopen deel) kan dat wel.
Het profesioneel plaatsen ( zoals wim ook zegt) is vaak een werkje wat erg makkelijk wordt gedaan.
Er effe intikken ........
succes
Re: SKF speedy sleeves
Hoi Cor,
Wij hebben een paar jaar terug een speedy sleeve op de v-snaar poelie op de krukas van een 200tdi geslagen en na een paar jaar (bij het wisselen van de tandriem) zag het er allemaal nog heel goed uit.
Nu hebben we het zelfde gedaan bij een 300tdi, bij de volgende tandriem wissel zullen we zien of ook dit weer een goed resultaat heeft.
Groeten,
Sybolt
Wij hebben een paar jaar terug een speedy sleeve op de v-snaar poelie op de krukas van een 200tdi geslagen en na een paar jaar (bij het wisselen van de tandriem) zag het er allemaal nog heel goed uit.
Nu hebben we het zelfde gedaan bij een 300tdi, bij de volgende tandriem wissel zullen we zien of ook dit weer een goed resultaat heeft.
Groeten,
Sybolt
Re: SKF speedy sleeves
Wij gebruiken bij onze firma ( Wegenbouw machine verhuur) ook veel SKF speedy sleeves . Als je ze zorgvuldig op de juiste manier monteert dan werkt het perfect! Soms moeten we een montage gereedschap zelf maken omdat de meegeleverde montagebus bv. niet over een as past. Vr gr Henk B.
Re: SKF speedy sleeves
Er mag veel niet, maar dat wil nog niet zeggen dat je er geen succes mee kunt boeken. Ik heb het zelf al enkele keren met succes gedaan. Slijpen zorgt voor een zeer fijn oppervlak, geschikt voor de toepassing van een oliekeerring. Met waterproof schuurpapier en wat olie en een bult geduld, kun je eenzelfde resultaat bereiken. En speedy sleeves staan ook niet altijd in een manual, waarbij ik niet wil zeggen dat dit geen goede oplossing is.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: SKF speedy sleeves
ha wim
r zoals jij beschrijft om met schuurpapier een as op te knappen kan ik me helemaal in vinden ( vooral veel geduld en zeer fijn schuurpapier)
wat ik veel heb gezien ,monteurs.... trekken een stuk schuurlinnen ( lekker grof) raggen een paar keer over de as en hopsakee een nieuwe keering
dus mijn uitspraak van geen schurpapier trket ik bij deze in .. maar dan wel op de manier van wim
mvg
r zoals jij beschrijft om met schuurpapier een as op te knappen kan ik me helemaal in vinden ( vooral veel geduld en zeer fijn schuurpapier)
wat ik veel heb gezien ,monteurs.... trekken een stuk schuurlinnen ( lekker grof) raggen een paar keer over de as en hopsakee een nieuwe keering
dus mijn uitspraak van geen schurpapier trket ik bij deze in .. maar dan wel op de manier van wim
mvg
Re: SKF speedy sleeves
Ha Cor,
Ik heb een SKF speedy sleeve gebruikt bij de montage van een nieuwe keerring (met lederen lip) op de pignonas van mijn Salisbury-as.
Zit al weer zo'n 2 jaar lekvrij bij 30K en veelvuldig off road gebruik. Goede ervaring dus in mijn geval.
Groeten Boelo
Ik heb een SKF speedy sleeve gebruikt bij de montage van een nieuwe keerring (met lederen lip) op de pignonas van mijn Salisbury-as.
Zit al weer zo'n 2 jaar lekvrij bij 30K en veelvuldig off road gebruik. Goede ervaring dus in mijn geval.
Groeten Boelo
Re: SKF speedy sleeves
Is gewoon een nieuwe flens monteren misschien niet aan de orde hier?? als ik een flens van een tussenbak of diff of stubaxel heb met een groef of ander probleem dan gaat deze in de oud ijzer bak. en komt er een nieuwe OEM flens of stub axel op met een nieuwe keering.
De speedy sleeve zie ik persoonlijk meer als een lap middel, Ook al weet ik dat het veel wordt toegepast in de industrie en bij zeldzame componenten, ik heb ze in het verleden ook wel eens gebruikt , maar nog noiit op een Landrover, een output flange van een Landrover is toch wel aan te komen?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
De speedy sleeve zie ik persoonlijk meer als een lap middel, Ook al weet ik dat het veel wordt toegepast in de industrie en bij zeldzame componenten, ik heb ze in het verleden ook wel eens gebruikt , maar nog noiit op een Landrover, een output flange van een Landrover is toch wel aan te komen?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: SKF speedy sleeves
Andrew, met de kennis van nu zou ik ook kiezen voor een nieuwe flange, feit blijft dat ik een goede ervaring heb met het lapmiddel en Cor vroeg naar ervaringen met de speedy sleeve, vandaar..
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2014 09:10 door Boelo.
Boelo
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2014 09:10 door Boelo.
Re: SKF speedy sleeves
Bovendien kost een(Genuine ) flens zo ongeveer tussen de 115 en 150 Euro , de SKF reparatieset kost iets van 30 Euro.Ik heb al jaren geleden de achterasflens(Salisbury) ermee voorzien en gaat nog steeds goed (net als tig krukaspoelies van Deutz motoren en div. andere toepassingen) . Ik zou de set indien nodig zo weer toepassen,tenzij er een LR modificatie aan de flens en keerring is, zoals aan de vooras of voorste tussenbakflens.Vr gr Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2014 12:14 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/03/2014 12:14 door Henk Bossinade.