Defender td4 op luchtvering
Defender td4 op luchtvering
Dag,
Ik kwam tot mijn verbazing een derender 110 td4 op grijs kenteken tegen in de parkeergarage van het academisch ziekenhuis.
Gezien de beperkte hoogte was ik gelijk geïnteresseerd. voor zover ik kon zien zaten er luchtbalgen onder van een D2 oid. zowel voor als achter.
nu ik zelf ook wel eens met het idee van luchtvering speel zou ik graag wat meer van de auto te weten willen komen.
hoe de balgen op druk gebracht en gehouden worden etc.
Gr Lennard.
Ik kwam tot mijn verbazing een derender 110 td4 op grijs kenteken tegen in de parkeergarage van het academisch ziekenhuis.
Gezien de beperkte hoogte was ik gelijk geïnteresseerd. voor zover ik kon zien zaten er luchtbalgen onder van een D2 oid. zowel voor als achter.
nu ik zelf ook wel eens met het idee van luchtvering speel zou ik graag wat meer van de auto te weten willen komen.
hoe de balgen op druk gebracht en gehouden worden etc.
Gr Lennard.
Re: Defender td4 op luchtvering
Je zou eens kunnen informeren bij Landreiziger.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c217034a3556cf3ec39ac02648f293b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 16847834, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c217034a3556cf3ec39ac02648f293b7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 16847834, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hallo,
Ligt er aan of je 1 vaste rijhoogte voldoende vindt, of meerdere rijhoogtes wilt.
Hoe groter je eisenpakket, hoe ingewikkelder het systeem.
Ik wil mijn RRC ook graag weer terug naar luchtvering.
Echter met het simpelste systeem, dwz mechanische hoogte regelaar op voor-, en achteras.
Grt Paul
Ligt er aan of je 1 vaste rijhoogte voldoende vindt, of meerdere rijhoogtes wilt.
Hoe groter je eisenpakket, hoe ingewikkelder het systeem.

Ik wil mijn RRC ook graag weer terug naar luchtvering.
Echter met het simpelste systeem, dwz mechanische hoogte regelaar op voor-, en achteras.
Grt Paul
Ik heb lang zitten denken aan dit systeem en misschien gebeurd het ooit nog wel.
Aftermarket Lucht veering.
het systeem is een voledig ECAS en dus ook self levveling 3 standen te progameren en een dump functie ook midels tiptoes bediening direct te weizigen zonder diagnose. en de prijs val ook mee, maar die verdomde verzendkosten en invoer rechten weer niet.
Met hun hoogte sensoren, ECU, en kleppenblok icm lucht zakken van een classic of D2 Td5 evt met + 2 inch zakken, lijkt me het een geweldige oplossing voor mijn Vrouwtje die slechts 158 hoog is ze vind +2 inch al te hoog op 265/75-16 bandjes.
Maar vergeet niet dat het eenander aan de vooras geweizigd moet worden, je schokdemper moet extren gan worden als je classic of D2 lucht zakken gebruikt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Aftermarket Lucht veering.
het systeem is een voledig ECAS en dus ook self levveling 3 standen te progameren en een dump functie ook midels tiptoes bediening direct te weizigen zonder diagnose. en de prijs val ook mee, maar die verdomde verzendkosten en invoer rechten weer niet.
Met hun hoogte sensoren, ECU, en kleppenblok icm lucht zakken van een classic of D2 Td5 evt met + 2 inch zakken, lijkt me het een geweldige oplossing voor mijn Vrouwtje die slechts 158 hoog is ze vind +2 inch al te hoog op 265/75-16 bandjes.
Maar vergeet niet dat het eenander aan de vooras geweizigd moet worden, je schokdemper moet extren gan worden als je classic of D2 lucht zakken gebruikt.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Waarschijnlijk een wagen omgebouwd door deze jongens:[www.jsautomotive.nl]
Die hebben een systeem gebouwd voor Defenders met onderdelen van VB suspension waar ze dealer van zijn. Wel een mooi systeem, kost rond de 3 rooitjes. Helaas alleen in standaard hoogte te krijgen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2013 07:26 door Edward.
Die hebben een systeem gebouwd voor Defenders met onderdelen van VB suspension waar ze dealer van zijn. Wel een mooi systeem, kost rond de 3 rooitjes. Helaas alleen in standaard hoogte te krijgen.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2013 07:26 door Edward.
Idd wel de systemen waar ik naar op zoek was.
JS was ik al eens tegengekomen (en weer vergeten).
Ben wel benieuwd hoe dat rijd. als ik het zou willen inbouwen wil ik idd wel een systeem met meerdere hoogtes en niveau sensoren om ook echt het voordeel van luchtsysteem te kunnen gebruiken. Maar bij VBair hebben ze wel een transporter met full air en div. rijhoogtes.
lagere instap zou ook erg wenselijk zijn. standaard word het niet, heb al e.a aangepast en rij met grote banden en een flinke verhoging tov. standaard.
Ook het systeem van accuair lijkt niet verkeerd.
Bedankt voor de reacties.
Gr Lennard
JS was ik al eens tegengekomen (en weer vergeten).
Ben wel benieuwd hoe dat rijd. als ik het zou willen inbouwen wil ik idd wel een systeem met meerdere hoogtes en niveau sensoren om ook echt het voordeel van luchtsysteem te kunnen gebruiken. Maar bij VBair hebben ze wel een transporter met full air en div. rijhoogtes.
lagere instap zou ook erg wenselijk zijn. standaard word het niet, heb al e.a aangepast en rij met grote banden en een flinke verhoging tov. standaard.
Ook het systeem van accuair lijkt niet verkeerd.
Bedankt voor de reacties.
Gr Lennard
Hallo Lennard,
Sorry, zie nu pas je bericht. Je hebt mijn auto daar gezien. Is idd voorzien van het VB systeem, ingebouwd door JS Automotive in Westerbork. Ik ben er bijzonder tevreden over, zowel het systeem zelf als over JS. Ik heb het systeem gekocht vanwege het feit dat ik vaak in parkeergarages moet/mag parkeren bij klanten en dat gaat nogal lastig met een standaard Defender
. Inmiddels is vorige week mijn software aangepast door JS, waardoor mijn dakhoogte in de parkeerstand 1,93 m is \0/. Hiermee kom ik in zo goed als alle parkeergarages. In het veld is de offroad stand ook al van pas gekomen bij iets diepere doorwadingen dan ik voorzien had. Kortom: ik ben blij met het systeem en hoe het functioneert!
Sorry, zie nu pas je bericht. Je hebt mijn auto daar gezien. Is idd voorzien van het VB systeem, ingebouwd door JS Automotive in Westerbork. Ik ben er bijzonder tevreden over, zowel het systeem zelf als over JS. Ik heb het systeem gekocht vanwege het feit dat ik vaak in parkeergarages moet/mag parkeren bij klanten en dat gaat nogal lastig met een standaard Defender

Zou wel een foto willen zien van je Defender. En dan vooral van de zijkant waar je de hoogte kunt zien.
Staat je Defender nu ook recht op z'n wielen (achter net zo hoog als voor bedoel ik)??
Staat je Defender nu ook recht op z'n wielen (achter net zo hoog als voor bedoel ik)??
Dag Harold,
Bedankt voor je reactie,
Maar begrijp ik het goed je hebt 3 standen
1 ongeveer op de bumpstops
eentje voor op de weg en een voor offroad?
kun je zelf de hoogtes instellen? (als ik het zo lees niet).
Gr Lennard.
Bedankt voor je reactie,
Maar begrijp ik het goed je hebt 3 standen
1 ongeveer op de bumpstops
eentje voor op de weg en een voor offroad?
kun je zelf de hoogtes instellen? (als ik het zo lees niet).
Gr Lennard.
De hoogte wordt geregeld door hoogtesensoren op de draagarmen, dus ze kunnen hem zo vlak of schuin stellen als je wilt. In de wagen zit een afstandsbediening aan een snoertje waarmee je diverse standen in kunt schakelen. Parkeerstand, rijstand en een iets hogere off road stand is standaard.
Optioneel kun je hem zichzelf waterpas laten stellen voor kamperen in de wagen.
Optioneel kun je hem zichzelf waterpas laten stellen voor kamperen in de wagen.
Harold (i4 Harold?), merk je veel verschil in comfort? Lijkt mij nog wel iets om alleen achter mee te beginnen, ben wel benieuwd wat het dan kost...
Gr.
Gr.
Hallo Lennard,
Je hebt nog 1 stand extra, 4 dus. Een voor parkeren (bijna op de bumpstops, origineel was die qua dakhoogte op 1,93 ongeveer, nu zelfs tot 1,88 of 1,89 na aanpassing). Een normale stand (dan branden geen lampjes op de bediening) voor gebruik op meeste wegen en ook licht off-road. Een sport stand (ghe) waarmee tov de normaalstand het geheel iets naar beneden komt. Deze gebruik ik als ik op de snelweg rijd. Als laatste inderdaad de offroad stand.
Je kunt met de pijltjes op en neer op de bediening voor zover ik weet de hoogte voor zowel achter- als vooras aanpassen. Ik heb daar tot nu toe niet bepaald behoefte aan gehad. Mocht je de hoogtes van de 4 standen willen aanpassen, dan is daar een set-up procedure voor. Deze aanpassing laat ik echter altijd door JS uitvoeren (ook de check of alles nog klopt), daar ik niet weet hoe deze setup uit te voeren en het gevaar dat ik iets verkloot omdat ik gewoon niet weet waar ik mee bezig ben op dat vlak .
Mocht je de auto eens in het echt willen zien of eens meerijden met me, ik woon vlakbij Groningen. Van harte welkom om eea eens te bekijken.
Je hebt nog 1 stand extra, 4 dus. Een voor parkeren (bijna op de bumpstops, origineel was die qua dakhoogte op 1,93 ongeveer, nu zelfs tot 1,88 of 1,89 na aanpassing). Een normale stand (dan branden geen lampjes op de bediening) voor gebruik op meeste wegen en ook licht off-road. Een sport stand (ghe) waarmee tov de normaalstand het geheel iets naar beneden komt. Deze gebruik ik als ik op de snelweg rijd. Als laatste inderdaad de offroad stand.
Je kunt met de pijltjes op en neer op de bediening voor zover ik weet de hoogte voor zowel achter- als vooras aanpassen. Ik heb daar tot nu toe niet bepaald behoefte aan gehad. Mocht je de hoogtes van de 4 standen willen aanpassen, dan is daar een set-up procedure voor. Deze aanpassing laat ik echter altijd door JS uitvoeren (ook de check of alles nog klopt), daar ik niet weet hoe deze setup uit te voeren en het gevaar dat ik iets verkloot omdat ik gewoon niet weet waar ik mee bezig ben op dat vlak .
Mocht je de auto eens in het echt willen zien of eens meerijden met me, ik woon vlakbij Groningen. Van harte welkom om eea eens te bekijken.
Foto krijg ik niet zo 123 geplaatst vrees ik, te onhandig daarvoor. Je kunt de vering zo instellen als je wilt bij de setup procedure (doet JS voor je). Daarna regelt het systeem het zelf obv hoogtesensoren op de draagarmen volgens mij. Wanneer je dus de auto zwaar belaadt (aanhanger van 3000 kilo erachter bv), wordt dat gedetecteerd door de sensoren en wordt in dit geval de achtervering verder op druk gezet totdat de auto weer recht staat. Ideaal wat mij betreft. Je kunt dus ook een lier voor en/of achter op de auto knopen, waarbij het gewichtsverschil automatisch door de luchtvering weer gecompenseerd wordt.
Lucas,
i4 Harold zegt me niets . Er is wel degelijk verschil in comfort, alhoewel een Defender op luchtvering nog steeds een Defender is. Een zwevende zoefmachine die alles vlak strijkt kun je dus absoluut vergeten. Voor mij is het comfortabel genoeg, veel beter dan de originele vering iig. Ik heb mijn auto oktober 2013 nieuw gekocht, inmiddels al ruim 40.000 km ermee gereden. Erg tevreden ermee dus, zowel in het terrein als (waar mijn meeste kms worden gemaakt) op de (snel)weg.
i4 Harold zegt me niets . Er is wel degelijk verschil in comfort, alhoewel een Defender op luchtvering nog steeds een Defender is. Een zwevende zoefmachine die alles vlak strijkt kun je dus absoluut vergeten. Voor mij is het comfortabel genoeg, veel beter dan de originele vering iig. Ik heb mijn auto oktober 2013 nieuw gekocht, inmiddels al ruim 40.000 km ermee gereden. Erg tevreden ermee dus, zowel in het terrein als (waar mijn meeste kms worden gemaakt) op de (snel)weg.
O ja, vwb enkel op de achteras: ik snap je redenatie. Maar dan heb je dus geen verschillende rijstanden, maar enkel de correctie op de achteras. Je zou Jacco van JS in Westerbork eens kunnen vragen of dit mogelijk is, hij is er handig genoeg voor. Voor mij is het de mooiste oplossing om voor en achter uit te voeren, juist vanwege mijn behoefte om de gehele koets naar beneden te kunnen krijgen. Maar wanneer je bijvoorbeeld vaak met zware aanhangers rijdt kan ik me voorstellen dat vooral de achteras in dat geval interessant is.
Een D2 heeft ook alleen luchtvering op de achteras en die kun je achter ook gewoon omhoog zetten. Dat geeft soms net genoeg lift om door te kunnen. Dat kan op een Def of Disco natuurlijk ook gewoon.
Wil graag een keer komen kijken. werk zelf in hoogkerk en woon in drachten dus afstand is niet het probleem.
anders een mailtje met een tijd/datum op prive mail. lstheida (@) gmail.com
ben ook wel beniuew naar de montage en de uitslag van de armpjes. (heb mijn defender 3" verhoogt en een royale bandenmaat.
ook hoeveel lucht er nodig is om e.a. te verstellen ivm benodigde compressor etc.
hoor graag van jouw,
Gr Lennard.
anders een mailtje met een tijd/datum op prive mail. lstheida (@) gmail.com
ben ook wel beniuew naar de montage en de uitslag van de armpjes. (heb mijn defender 3" verhoogt en een royale bandenmaat.
ook hoeveel lucht er nodig is om e.a. te verstellen ivm benodigde compressor etc.
hoor graag van jouw,
Gr Lennard.
Ik ben benieuwd hoeveel dit systeem kost en of het ook op een 90 past!
Heb wel eens met ze gesproken denk aan 5000,-
damn dat is 1500 meer dan een amerikaanse set na invoering
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2014 20:14 door Marc vd K.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/08/2014 20:14 door Marc vd K.
Tis veel geld, maar dat is dan wel inclusief montage en garantie.