Disco II TD5 viscous fan, krijg hem niet los.....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arthur Verhalle

Disco II TD5 viscous fan, krijg hem niet los.....

Bericht door Arthur Verhalle »

Naar ik mag vermoeden geen unicum, maar ik krijg die stomme fan niet los! Ik moet er nu echt bij want ik heb lekkage bij de stuurbekrachtigingspomp (ook al geen unicum....) Heeft iemand een goede tip? Het originele LandRover tool (een smalle steeksleutel 36 van pisbakkenstaal) heeft reeds de geest gegeven.

Arthur
Paul Voortman

Re: Disco II TD5 viscous fan, krijg hem niet los.....

Bericht door Paul Voortman »

Hallo arthur,

Met een speciale sleutel de poelie met 2 of 3 boutjes vasthouden.
Even goochelen, dan vind je er wel een plaatje ervan.
Ik heb deze zelf gemaakt ivm torenhoge prijs.
En vervolgens de fan linksom losdraaien.

Succes !
Grt paul
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Ik heb een zelf bouw steeksleutel 36 en een platte strop met gaatjes om de polie tegen te houden middels de 3 M8 boutjes ( dopje 10 )

Tegen de klok in is los, dit is anders bij de V8 en 200 tdi

Lekt je pomp echt of is het de bekende aanvoer slang tussen reservoir en pomp lek? deze hebben er een handje van om door te schuren tegen de carterpan, om dat tussen de karterpan en stuur huis zo veel ruimte is '"NOT "

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Arthur Verhalle

Andrew,

Zoals het eruit ziet is het de beruchte slang. Ik probeer echter altijd zoveel mogelijk te vervangen als ik ergens niet goed bij kan. Aangezien ik niet de slang kan vervangen zonder de pomp los te nemen, leek het mij wel een goed plan in 1 keer de hele bende te vernieuwen zodat ik daar geen omkijken meer naar heb voorlopig.

Arthur
Arthur Verhalle

Paul,

Ik heb die speciale sleutels, origineel LandRover. Alleen heb ik de sleutel 36 stuk gedraaid op die %$#$^^-fan. De tegenhouder is van zichzelf te dik om er een normale sleutel 36 bij te zetten. Dus nu zal ik een stangetje in elkaar flansen en daarmee 1 van de M8 boutjes gebruiken om te blokkeren en dan alsnog een echte Gedore 36XL erop te zetten! Los gaat 'ie!

Arthur
Paul Engels

Bericht door Paul Engels »

Pomp vernieuwen blijft beetje zonde van het geld. Ik heb die slang ook lek gehad ergens in de afgelopen 418.482 km en moest noodgedwongen 3 weken rijden zonder een werkende pomp. Na reparatie van de slang pas olie erin en zo goed als nieuw, nooit een piepje gegeven, die pompen zijn oersterk.
Plaats reactie