Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Ik bwen mijn dashboard er uit aan het halen ivm, een kapotte ruitenwissermotor en haal dus ook de accu los. Effect is dat het alarm gelijk gaat gillen. Hoe kan ik de accu loshalen ZONDER dat het alarm gaat gillen?
Jan
Jan
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Jan,
Vlgs "het boekje" moet de de accu bijna los nemen en dan de auto van het contact zetten en direct de accu losmaken, of zoiets, wellicht ook nog voor de zekerheid in de seconden voor het losnemen nog een keertje "van alarm af" zetten.
Het gaat er in ieder geval om dat er slechts een korte periode is dat ie "het goed vindt" dat de accu wordt losgenomen.
Marc
Vlgs "het boekje" moet de de accu bijna los nemen en dan de auto van het contact zetten en direct de accu losmaken, of zoiets, wellicht ook nog voor de zekerheid in de seconden voor het losnemen nog een keertje "van alarm af" zetten.
Het gaat er in ieder geval om dat er slechts een korte periode is dat ie "het goed vindt" dat de accu wordt losgenomen.
Marc
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
gewoon accu plus EN min los maken
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
:gewoon accu plus EN min los maken:
Natuurlijk in andere volgorde!!
Groet,
Ad
Natuurlijk in andere volgorde!!
Groet,
Ad
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Meestal moet het zo:
Contact aan - contact uit en dan binnen XXX seconden de accu polen loshalen.
Maar het zou ook in de owners manual moeten staan
Contact aan - contact uit en dan binnen XXX seconden de accu polen loshalen.
Maar het zou ook in de owners manual moeten staan
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Meestal moet het zo:
> Contact aan - contact uit en dan binnen XXX
> seconden de accu polen loshalen.
> Maar het zou ook in de owners manual moeten staan
Precies, en XXX seconden is meestal slechts XX seconden.
En wellicht is het nuttig bij contact aan ook even op het Alarm-uit knopje te drukken, de auto "weet" dan dat het goed zit.
(Ik heb het nog nooit gemerkt, maar het schijnt dat de startblokkering na wat langere tijd alsnog spontaan actief kan worden, dus als je langer aan het klussen bent zou contact aan - contact uit eventueel niet genoeg kunnen zijn.)
Beide polen losmaken helpt nl niks tegen het alarm omdat daar ook een noodstroom-accu in zit.
Marc
-------------------------------------------------------
> Meestal moet het zo:
> Contact aan - contact uit en dan binnen XXX
> seconden de accu polen loshalen.
> Maar het zou ook in de owners manual moeten staan
Precies, en XXX seconden is meestal slechts XX seconden.
En wellicht is het nuttig bij contact aan ook even op het Alarm-uit knopje te drukken, de auto "weet" dan dat het goed zit.
(Ik heb het nog nooit gemerkt, maar het schijnt dat de startblokkering na wat langere tijd alsnog spontaan actief kan worden, dus als je langer aan het klussen bent zou contact aan - contact uit eventueel niet genoeg kunnen zijn.)
Beide polen losmaken helpt nl niks tegen het alarm omdat daar ook een noodstroom-accu in zit.
Marc
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Noodstroom zit niet in het alarm maar alleen in de sirene. De startonderbreker geeft geen alarm of signaal die onderbreekt alleen de diesel toevoer. Zolang je niet wil starten boeit het dus ook niet of die aan of uit zou staan.
De methode zoals Frans zegt werkt gewoon en die xx aantal seconden is in ieder geval genoeg om ook de zitting eerst te verwijderen en de deksel boven de accu.
De methode zoals Frans zegt werkt gewoon en die xx aantal seconden is in ieder geval genoeg om ook de zitting eerst te verwijderen en de deksel boven de accu.
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
't Zal mij worst wezen in welke volgorde de verschillende "alarm" zaken in actie komen.
Als je gewoon de accu los trekt gaat het alarm (de sirene op noodstroom) af, als je snel bent kan je eerst het contact afdraaien en daarna alles open trekken en losdraaien, als je rust aan je kop wilt dan maak je alles open en (bijna) los en daarna doe je de contact-routine.
Marc
Als je gewoon de accu los trekt gaat het alarm (de sirene op noodstroom) af, als je snel bent kan je eerst het contact afdraaien en daarna alles open trekken en losdraaien, als je rust aan je kop wilt dan maak je alles open en (bijna) los en daarna doe je de contact-routine.
Marc
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Of je zet de "anti tamper" functie uit in de BCU of alarm ECU ( ben niet thuis in de Puma Defender )
accu polen los, etv vergrendelen en ontgrendelen dan contact op en af, minpool los plus pool los en je klus klaren.
Denk ook aan je Radio code indien van toepassing.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
accu polen los, etv vergrendelen en ontgrendelen dan contact op en af, minpool los plus pool los en je klus klaren.
Denk ook aan je Radio code indien van toepassing.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Accu Puma los en gelijk alarm aan. Hoe los ik dit op?
Dank, inderdaad, sleutel eruit en dan snel de min loshalen werkte uitstekend. Ruitenwissers werken weer als een zonnetje, dashboard zit weer op zijn plek. Dank!
Jan
Jan