Multiriem 'op maat'

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nijhuis

Multiriem 'op maat'

Bericht door Nijhuis »

Dag allen,

Bij de conversie naar een BMW M57 motor moest ik de snaar aangedreven aircopomp verwijderen en de dynamo verplaatsen. Hierdoor zal de benodigde lengte van de multi-riem anders worden. Nu kan ik van allerlei autotypes gaan uitzoeken welk type en welke maat riem ze gebruiken, net zo lang tot ik de goede tegen kom, maar ik vroeg me af of dat misschien makkelijker kan. Is deze data ergens beschikbaar, of is er ergens een (web)winkel die riemen op maat kan leveren?

Alvast bedankt!

Groetjes Bas

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2014 07:36 door Nijhuis.
sjorsboomschors/aka/PP

Re: Multiriem 'op maat'

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Wat dacht je van stuk touw, over je rollen in juiste volgorde en dan meten??
En met de juiste maat naar autoshop...
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

De lengte bepalen is niet zo lastig, maar als ik hier naar de Brezan loop met het verhaal 'ik heb een multi-riem nodig met deze afmetingen', is de eerste vraag die ik terug krijg: "Wat is het kenteken van de auto?"
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Nijhuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> De lengte bepalen is niet zo lastig, maar als ik
> hier naar de Brezan loop met het verhaal 'ik heb
> een multi-riem nodig met deze afmetingen', is de
> eerste vraag die ik terug krijg: "Wat is het
> kenteken van de auto?"

hij heeft de dynamo verplaatst & de aircopomp eraf gehaald......
Sander van Beek

Bericht door Sander van Beek »

Geen aandelen, maar pas zelf ook een v-snaar besteld ivm plaatsen stuurbekrachtiging op een 2.25 blok: [www.atd.nl]
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Heb je dan niet. Klaar.

Ik heb nog een zooitje riemen liggen van diverse lengtes.
Welke breedte en lengte en aantal groeven heb je nodig? Dan kijk ik vanavond even of ik wat passends heb.
Vorig jaar een partijtje V-snaren gekocht en daar zaten ook multiriemen tussen.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e2d7135fc40bb16b29c27f559cfd7875', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 17144158, 600, 600, 'Loading image ...', false);
W.Haarhuis

Bericht door W.Haarhuis »

Ik zou contact opnemen met brammer ( www.brammer.nl)
Benno

Bericht door Benno »

Andere brezan zoeken. ze kunnen allemaal op de lengte zoeken.. een 7x205 is 7 mm breed en 205 mm lang. als je zelf de oude breedte hebt dan is de lengte met een touwtje prima in te schatten.

benno
Mrah

Bericht door Mrah »

een multiriem van 205mm lang is wel erg kort! Zal 2050 mm moeten zijn denk ik.
pascal ubags

Bericht door pascal ubags »

dacht . multiriem , pk is het aantal langs groeven, dus 4pk is 4 groeven.
en lengte in mm
gr pascal
tijdrover's

Bericht door tijdrover's »

multi riemen, ribbanden v snaren.
je kunt je in alle maten krijgen.
ik ben de naam van 'mijn' leveransier kwijt.
ze zitten o.a. in zwolle en vaassen

ik denk er nog even over na.
tijdrover's

[eriks.nl]
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Een automaterialen zaak die je niet kan helpen, neemt niet de moeite om gewoon even in een boek of internet een tabel op te zoeken.

Neem dan dus ook niet de moeite iets bij hem te kopen

[www.goodyearep.com]

grtn

RoLandRover
Nick

Bericht door Nick »

Het is inderdaad zo dat bij multiriemen van Gates het artikelnummer het aantal groeven en de lengte aangeeft. Dus *PK**** op de plek vóór de "PK" staat het aantal groeven, meestal 3,4,5 of 6. Op de plekken achter "PK" staat de lengte van de riem in millimeters, deze loopt getrapt op met een millimeter of 5 per keer geloof ik. Dus gewoon even het aantal ribbels tellen en even een touwtje over de poelies gooien voor de maat die je ongeveer nodig hebt en gewoon naar een behoorlijke automaterialenzaak, die dingen zijn normaal gesproken gewoon op voorraad en kun je dus evt. gewoon passen en terugbrengen. Maar je kunt dus wel ongeveer het artikelnummer benaderen dat je nodig hebt.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Nijhuis

Bericht door Nijhuis »

Nou het is mij wel duidelijk, de Brezan 'verkoper' in kwestie ga ik nog eens even flink aan de tand voelen. Slechte zaak dat hij me niet direct kon vertellen hoe dat in elkaar zat.

Brezan zit hier om de hoek, dus krijgen wegens eigenbelang het voordeel van de twijfel.
Ruud Lemmens

Bericht door Ruud Lemmens »

Volgens mij kun je bij Gates gewoon een multiriem op maat bestellen.
Ik had er laatst eentje nodig voor mijn auto, die ook amper ergens in een catalogus te vinden is.

Je krijgt dan bijvoorbeeld een typenummer XX S YY

1e geeft lengte aan, 2e breedte. (V of multiriem)
Gert

Bericht door Gert »

Voorbeeld brezan aktie krant waar een CTEK msx5.0 lader (welke erg goed is in optima accu's laden) staat voor ca 75 euro ex.....oh , geen idee of dat de nieuwe is met temperatuurbewaking maar die ene hangt daar wel aan t rek ........gekocht bij 4x4sintannaland voor minder maar met prima service, kennis van zaken en de volgende dag binnen gekregen .
Ik sla ze maar eens vaker over want de korting staat vaak niet in verhouding tot automotive kennis en inzet , jammer .
tijdrover's

[www.duursma.nl]

snelle levering, scherpe prijzen.
voor mijn werk heb ik laatst en 20 stuks riemen besteld, veel goedkoper dan onze andere leverancier
Andtee

Bericht door Andtee »

rubberrol Arnhem
kunnen alles van rubber leveren; dus ook jouw specifieke v riem
wel familie geen aandelen
Plaats reactie