elektronische onsteking vraagje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
piet

elektronische onsteking vraagje

Bericht door piet »

Ik heb net een nieuwe elektronische ontsteking met huis binnen gekregen en wat me opvalt is dat er geen condensator op / bij zit,
is dit niet meer nodig ? of zit deze erin verwerkt ? en in plaats van één draad zitten er nu twee aansluitdraden aan kan iemand mij wegwijs maken ??
gerard series 3 88

Re: elektronische onsteking vraagje

Bericht door gerard series 3 88 »

Hallo piet heb ook net een geplaatst je hebt inderdaad maar 2 draden rood en zwart.
Ik heb op mijn bobine aan de laag spanningkant 2 stekkeraansluitings zitten voor de plus op een van die stekkers zit de plus vanaf je kontakt en op de ander zit de plus rode draad van de ontsteking
Op de min van de bobine heb ik de min draad gezet zwarte draad van de ontsteking
Werkt perfect
Hoop dat je aan deze info genoeg hebt het is heel simpel
Groet gerard
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Een 12v + voor de onsteking (meestal rood) en een draad voor de massazijde van de bobine (bruin of zwart)
Massa maakt hij via het ontstekingshuis.

Check even voor de zekerheid even de gebruiksaanwijzing van de ontsteking. Meestal blijft de oude condensator nl gewoon zitten als ontstoring.

.

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<
piet

Bericht door piet »

ik heb een compleet nieuw huis en daar zit dus die condensator niet meer op maar op de oude wel, is het handig dat ik hem
overzet ? en waar moet hij dan eventueel op aangesloten.
gerard series 3 88

Bericht door gerard series 3 88 »

nee hij kan er zo op hoef je niks meer te plaatsen, ik heb hem bij landro gekocht werkt prima
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Hoi,

De condensator op het huis is om de puntjes te beschermen en nu jij een elektronisjche zonder puntjes hebt is hij niet meer nodig.

Succes Frank
Plaats reactie