2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
Goedenavond,
Wil even een beroep doen op de hier alom aanwezige kennis. Kan een 2.25 dieselmotor in een 88 series 2 eenvoudig worden vervangen door een 2.5 N/A diesel? Heb wel eens gelezen dat het in de basis hetzelfde blok is. Klopt dat? Ik heb het vooral over de praktische zaken, zoals motorsteunen, aansluiting op versnellingsbak/bellhouse etc.
Alvast veel dank.
Met vriendelijke groet,
Jon
Wil even een beroep doen op de hier alom aanwezige kennis. Kan een 2.25 dieselmotor in een 88 series 2 eenvoudig worden vervangen door een 2.5 N/A diesel? Heb wel eens gelezen dat het in de basis hetzelfde blok is. Klopt dat? Ik heb het vooral over de praktische zaken, zoals motorsteunen, aansluiting op versnellingsbak/bellhouse etc.
Alvast veel dank.
Met vriendelijke groet,
Jon
Re: 2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
Rechter motorsteun moet aangepast worden.
Arnold.
Arnold.
Re: 2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
de rechte motor steun is de grootste uitdaging deze moetje er afslijpen en er een nieuwe aan lassen
en dan wel op de juiste hoogte en zo ik heb er een motor steun van de ik dacht de linker kant van een 2,25 motor aan gelast dat komt redelijk uit
en anders zelf iets maken verder heb ik het termostaat huis over gezet van mijn oude blok zodat ik beter uitkwam met de slangen
en bedenk ik me nu ik heb het oude spruitstuk van de 2,25 gebruikt zodat de uitlaat goed aansluit
en ik heb de koppeling van de 2.25 gebruikt
dat was het dacht ik wel even
dirk ambu
en dan wel op de juiste hoogte en zo ik heb er een motor steun van de ik dacht de linker kant van een 2,25 motor aan gelast dat komt redelijk uit
en anders zelf iets maken verder heb ik het termostaat huis over gezet van mijn oude blok zodat ik beter uitkwam met de slangen
en bedenk ik me nu ik heb het oude spruitstuk van de 2,25 gebruikt zodat de uitlaat goed aansluit
en ik heb de koppeling van de 2.25 gebruikt
dat was het dacht ik wel even
dirk ambu
Re: 2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
Is een goeie conversie.
s178.photobucket.com --> mod_embed_images_loadimage('708792fb4cbad6bc308d5d872abaec95', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi178.photobucket.com%2Falbums%2Fw262%2Fwilderbrook%2FSeries%2520Hybrid%2520Conversion%2FDestuurbekrachtigingindeLR48.jpg', 'http://i178.photobucket.com/albums/w262/wilderbrook/Series%20Hybrid%20Conversion/DestuurbekrachtigingindeLR48.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi178.photobucket.com%2Falbums%2Fw262%2Fwilderbrook%2FSeries%2520Hybrid%2520Conversion%2FDestuurbekrachtigingindeLR48.jpg', 'http://s178.photobucket.com/user/wilderbrook/media/Series%20Hybrid%20Conversion/DestuurbekrachtigingindeLR48.jpg.html', 17146199, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rechter motorsteun moet je aanpassen - tenzij je een Sherpa versie motor / motorsteun kan vinden : die schijnen dierect goed te zijn.. Bedrading is niet erg ingewikkeld - enkel de uitlaat is soms een beetje knutselen. Doe gelijk de achterste krukaskeering en een nieuw koppeling nu je het er toch uit hebt liggen.
En ja, deze Series heeft stuurbekrachtiging dus bij een originele kan het er anders uitzien..
s178.photobucket.com --> mod_embed_images_loadimage('708792fb4cbad6bc308d5d872abaec95', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi178.photobucket.com%2Falbums%2Fw262%2Fwilderbrook%2FSeries%2520Hybrid%2520Conversion%2FDestuurbekrachtigingindeLR48.jpg', 'http://i178.photobucket.com/albums/w262/wilderbrook/Series%20Hybrid%20Conversion/DestuurbekrachtigingindeLR48.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi178.photobucket.com%2Falbums%2Fw262%2Fwilderbrook%2FSeries%2520Hybrid%2520Conversion%2FDestuurbekrachtigingindeLR48.jpg', 'http://s178.photobucket.com/user/wilderbrook/media/Series%20Hybrid%20Conversion/DestuurbekrachtigingindeLR48.jpg.html', 17146199, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Rechter motorsteun moet je aanpassen - tenzij je een Sherpa versie motor / motorsteun kan vinden : die schijnen dierect goed te zijn.. Bedrading is niet erg ingewikkeld - enkel de uitlaat is soms een beetje knutselen. Doe gelijk de achterste krukaskeering en een nieuw koppeling nu je het er toch uit hebt liggen.
En ja, deze Series heeft stuurbekrachtiging dus bij een originele kan het er anders uitzien..
Re: 2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
Ik heb het een aantal jaren geleden gedaan... zie hier :
[landrover.startpagina.nl]
Groeten Lute
[landrover.startpagina.nl]
Groeten Lute
Re: 2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
Het distributiehuis van een Sherpa is niet waterdicht dus deze ombouw is alleen geschikt als je niet off-road wilt rijden.
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb7b15ea28c6a2fafab983fdffe56161', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 17148609, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb7b15ea28c6a2fafab983fdffe56161', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 17148609, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 2.25 D eruit, 2.5 N/A D erin?
Goedenavond,
Dank voor de tips en de ' oude' link boordevol info.
Jon
Dank voor de tips en de ' oude' link boordevol info.
Jon