Benzinetank reinigen. Tip?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
john

Benzinetank reinigen. Tip?

Bericht door john »

Van mijn 109 moet ik waarschijnlijk de benzinetank reinigen omdat er vuil in de benzine komt. Hierdoor loopt de motor niet goed. Iemand een tip hoe de tank het beste te reinigen is?
megamannen

Re: Benzinetank reinigen. Tip?

Bericht door megamannen »

Hoi John,

5 liter benzine erin en plug eronder uitdraaien en dit opvangen in een bak. Althans als de benzinetank onder de zitting zit.
Bij de tank achter weet ik niet of er een plug inzit.
Even filteren, plug terugdraaien en 5 liter er weer in en dit even herhalen.
Liefst een witte opvangbak zodat je kan zien of de hoeveelheid vuil minder gaat worden.

Dit heeft alleen effect als het vuil is wat op de bodem van de tank ligt.
Wanneer de tank zelf aangetast is kun je beter een andere tank regelen denk ik anders blijft het probleem.

En altijd een los filter plaatsen voor de carburateur dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
En uiteraard even je carburateur ook van binnen reinigen.
Vlotterkamer enz.

Succes

Laurens

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/05/2014 21:49 door megamannen.
john

Bericht door john »

Dank je Laurens.

Het is een civiele uitvoering, dus tank achter onder de auto. Ik heb al een filter tussen de brandstofleiding en een nieuwe carburateur, maar de motor blijft onregelmatig lopen en inhouden. Vandaar dat ik denk dat de tank gereinigd moet worden. of het alleen op de bodem van de tank is weet is uiteraard niet.
megamannen

Bericht door megamannen »

Kan me haast niet voorstellen dat het vuil door de filter heen kan komen.
Is het niet een kwestie van afstellen ?
Hoe is de ontsteking ? Werkt de vervroeger?
Bougies in orde en luchtfilter schoon ?
Opvoerpomp in orde?

Heb zelf wel eens een klein scheurtje gehad in de leiding bij het filter.
Daardoor lucht in de leiding en liep de motor ook erg slecht vooral als hij wat zwaarder moest werken.

Groet laurens
john

Bericht door john »

Ik vind het zelf ook raar omdat ik een splinternieuwe carburateur en benzinefilter heb gemonteerd. Opvoerpomp is goed.Rest zou ik nog kunnen controleren.
De motor loopt stationair prima en ik kan er ook zonder problemen een stuk mee rijden. Na enige kilometers houdt de motor dan in bij gas geven of loopt onregelmatig als er op een constante snelheid gereden word.

Ik ga verder zoeken…..
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Opvoerpomp al gecontroleerd en als het er is, het filter in de tank aan de onderkant van de aanzuigbuis.
Edward

Bericht door Edward »

Tankontluchting? Als die niet goed is gaat ie na verloop van tijd geen of niet genoeg benzine meer krijgen. Staat ie effe stil dan neemt de onderdruk af en doet ie het weer prima.
john

Bericht door john »

Opvoerpomp is goed. Filter zal ik bekijken. Thanks.
john

Bericht door john »

Ok, nog iets om te checken. :-) dank je!
Plaats reactie