Met spoed te koop gevraagd: Een goed werkende Wabco ABS pomp voor een Range Rover Classic uit 1993 met 3,9 liter blok.
De oude pomp blijft steeds hangen, valt tijdens het rijden uit of draait niet bij starten.
Ik denk dat de koolborstels versleten zijn.
Als hij uitvalt, heb je geen rembekrachtiger meer en is remmen bijna onmogelijk!
Bel 010-4202320 of 010-4202468 Mailen kan ook: marcvantveer@solcon.nl
abs pomp range rover classic
Re: abs pomp range rover classic
Even uit interesse wantbik heb ook ABS op mijn D1: de bekrachtiging gaat toh gewoon via vacuum van de motor? Ik heb altijd begrepen dat je abs straffeloos kan uitzetten, bv tijdens terrein rijden (Bart van Dessel?)
Is er niet iets anders mis of mis ik wat?
Is er niet iets anders mis of mis ik wat?
Hallo Lucas,
De rembekrachtiging bij jouw D1 gebeurt idd via vacuum.
De RRC is echter bij de laatste series uitgevoerd met een electrisch bekrachtigd remsysteem in combinatie met abs en traction control.
Hiervoor werd de Wabco pomp gebruikt.
Na circa 4-5 beremmingen zorgt de pomp ervoor dat er weer voldoende druk op het systeem komt.
De rembekrachtiging staat dus los van het abs systeem.
Groeten Paul
De rembekrachtiging bij jouw D1 gebeurt idd via vacuum.
De RRC is echter bij de laatste series uitgevoerd met een electrisch bekrachtigd remsysteem in combinatie met abs en traction control.
Hiervoor werd de Wabco pomp gebruikt.
Na circa 4-5 beremmingen zorgt de pomp ervoor dat er weer voldoende druk op het systeem komt.
De rembekrachtiging staat dus los van het abs systeem.
Groeten Paul
Hoi Paul,
Dank voor de uitleg, ik ging er van uit dat het zoals vaak bij Land Rover al 300 jaar op dezelfde manier werkte maar nee dus
, weer wat geleerd
Groeten
Dank voor de uitleg, ik ging er van uit dat het zoals vaak bij Land Rover al 300 jaar op dezelfde manier werkte maar nee dus

Groeten