van onderdelen een auto maken
van onderdelen een auto maken
Ik ben bezig mijn werkplaats op te ruimen, zo af en toe moet je dat eens doen, en ik heb ongeveer in onderdelen een flink stuk 110" 300tdi liggen. Nu zat ik mij af te vragen: als ik nou een chassis bestel en daar weer een auto van maak, hoe regel je het dan met de RdW ten aanzien van een kenteken?
Om het nog gekker te maken: stel, ik koop een 6x6 chassis en bouw dat op, hoe pak je dat dan aan, regeltechnisch? Het is natuurlijk wel leuk als er uiteindelijk een kenteken op komt!
Arthur
Om het nog gekker te maken: stel, ik koop een 6x6 chassis en bouw dat op, hoe pak je dat dan aan, regeltechnisch? Het is natuurlijk wel leuk als er uiteindelijk een kenteken op komt!
Arthur
Re: van onderdelen een auto maken
Op de site van de rdw is een pdf document waar hierover een stukje staat.
Ikzelf zou contact opnemen met een rdw keur meester.
Alles doorspreken, dan kom je het verst.
Ikzelf zou contact opnemen met een rdw keur meester.
Alles doorspreken, dan kom je het verst.
Eigenlijk moet je een chassis met platen hebben , daar kan je dan mee naar het rdw voor chassiswissel en de rest
Maar misschien kun je wel met alleen een chassis beginnen .
Heb er ook weleens aan gedacht , gewoon nieuw chassis kopen en de rest bij mekaar scharrelen
Hetzelfde ben ik nu mee bezig voor de lightweight en ben al bijna klaar heb bijna
Alles moet alleen nog een tank hebben
Maar misschien kun je wel met alleen een chassis beginnen .
Heb er ook weleens aan gedacht , gewoon nieuw chassis kopen en de rest bij mekaar scharrelen

Hetzelfde ben ik nu mee bezig voor de lightweight en ben al bijna klaar heb bijna
Alles moet alleen nog een tank hebben
Zo wordt Serious ook wedergeboren... XD. Als je een chassis met papieren hebt, kan alles.
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('98ec446ea15d5dfe6e2c3ce27f46da63', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 17164757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marijn & Simba & Serious & Optimus
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('98ec446ea15d5dfe6e2c3ce27f46da63', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 17164757, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als je een "nieuw" chassis ( = geen nummer ) neemt zal het een nieuwe auto worden.
Zal ook in die hoedanigheid door de RDW bekeken worden.
Als je een bij die generatie onderdelen een basis auto met goed chassis zoekt met papieren kan je bouwen heen.
Je gaat dan deze auto opknappen met je voorraad onderdelen.
Lees gewoon onderstaande link van de RDW:
Samen gestelde voertuigen PDF van de RWD
Is het niet duidelijk, heb je hulp nodig, denk je dat je van te voren dingen moet overleggen omdat die in een grijs gebied gaan komen.
De mannen van de RDW komen ook thuis als het niet anders kan, (iets van 160 eu) om loodjes te hangen, ze maken fotos en schrijven nummers op etc.
Het zijn geen boemannen.
Als je bij de RDW voor een omkeuring komt met een diesel motor en de auto is op papier een petrol, willen ze heeeeeel graag weten waar het blok vandaan komt.
Zal ook in die hoedanigheid door de RDW bekeken worden.
Als je een bij die generatie onderdelen een basis auto met goed chassis zoekt met papieren kan je bouwen heen.
Je gaat dan deze auto opknappen met je voorraad onderdelen.
Lees gewoon onderstaande link van de RDW:
Samen gestelde voertuigen PDF van de RWD
Is het niet duidelijk, heb je hulp nodig, denk je dat je van te voren dingen moet overleggen omdat die in een grijs gebied gaan komen.
De mannen van de RDW komen ook thuis als het niet anders kan, (iets van 160 eu) om loodjes te hangen, ze maken fotos en schrijven nummers op etc.
Het zijn geen boemannen.
Als je bij de RDW voor een omkeuring komt met een diesel motor en de auto is op papier een petrol, willen ze heeeeeel graag weten waar het blok vandaan komt.
Je hebt niet toevallig de 300tdi motor nog liggen?
die van mij is gister overleden...
Als je plan niet door gaat heb ik wel interesse bij deze...
die van mij is gister overleden...
Als je plan niet door gaat heb ik wel interesse bij deze...
Gert-Jan,
Ik heb inderdaad een 300tdi blok liggen, met heel weinig kilometers (25000) maar dat gaat in mijn huidige defender, dus helaas.......
Maar, wat is er kapot aan je blok? Bijna alles is te fixen.
Arthur
Ik heb inderdaad een 300tdi blok liggen, met heel weinig kilometers (25000) maar dat gaat in mijn huidige defender, dus helaas.......
Maar, wat is er kapot aan je blok? Bijna alles is te fixen.
Arthur
Wat zoek je nog precies?
Ik heb een 110 diesel uit 1985 grotendeels uit elkaar gehaald en ga m toch niet meer opbouwen omdat dat nu niet interessant meer is. Hij gaat in onderdelen weg. Op de motor na is alles er nog.
Gr.,
Arnoud
Ik heb een 110 diesel uit 1985 grotendeels uit elkaar gehaald en ga m toch niet meer opbouwen omdat dat nu niet interessant meer is. Hij gaat in onderdelen weg. Op de motor na is alles er nog.
Gr.,
Arnoud
ik vermoed de kop pakking en mischien ergens in het koelsysteem een lek.
of er is ergens iets kapot waardoor druk is opgebouwd en er wat gesprongen is...
gister ochtend eerst zwarte rook uit de uitlaat, daarna viel het vermogen weg en stopte de motor.
wagen langs de weg gezet (fijn op een afrit....).
kap open:
overal koelvloeistof, expansie vat was helemaal leeg.
motor was ontzettend heet, zo heet dat de temperatuur sensor zelfs is los gesmolten, de stekker aansluiting is nog wel heel gebleven...
1e keer poging starten: niks, startmotor was te horen, maar er kwam nergens beweging in. dus alles stond vast...
2e keer poging starten na een half uur: motor draaide wel, maar er was een tik te horen. dus blok was inmiddels genoeg afgekoeld om te draaien, maar deed het niet.
wagen laten ophalen en maar ns gaan kijken of we wat konden vinden.
kleppendeksel er af : alles pikzwart, gewoon aan gebrande olie.
weer gekeken of er wat te zien was bij starten : er kwam uit laat gas bij een klep vandaan... die zal wel krom zijn..
ook rook het in het expansie vat naar uitlaat gassen/verbrande troep.
de ontluchting van het koelsysteem er af gedraaid: zwarte vettige zooi aan het dopje....
brandstof pomp draait wel mee, maar of de distributie nog op tijd staat.....
de olie er uit laten lopen om te kijken of er koelvloeistof bij zat... ook niet..
ik vermoed zelf de kop pakking, maar na storing zoeken is het misschien iets heel anders...
denk ook dat de temparatuur sensor al langer verkeerde waarden aangaf.....
hopen dat het onderblok niet is beschadigd (al vrees ik van wel met die kromme klep), en dan zien of de kop niet is gescheurd..
of er is ergens iets kapot waardoor druk is opgebouwd en er wat gesprongen is...
gister ochtend eerst zwarte rook uit de uitlaat, daarna viel het vermogen weg en stopte de motor.
wagen langs de weg gezet (fijn op een afrit....).
kap open:
overal koelvloeistof, expansie vat was helemaal leeg.
motor was ontzettend heet, zo heet dat de temperatuur sensor zelfs is los gesmolten, de stekker aansluiting is nog wel heel gebleven...
1e keer poging starten: niks, startmotor was te horen, maar er kwam nergens beweging in. dus alles stond vast...
2e keer poging starten na een half uur: motor draaide wel, maar er was een tik te horen. dus blok was inmiddels genoeg afgekoeld om te draaien, maar deed het niet.
wagen laten ophalen en maar ns gaan kijken of we wat konden vinden.
kleppendeksel er af : alles pikzwart, gewoon aan gebrande olie.
weer gekeken of er wat te zien was bij starten : er kwam uit laat gas bij een klep vandaan... die zal wel krom zijn..
ook rook het in het expansie vat naar uitlaat gassen/verbrande troep.
de ontluchting van het koelsysteem er af gedraaid: zwarte vettige zooi aan het dopje....
brandstof pomp draait wel mee, maar of de distributie nog op tijd staat.....
de olie er uit laten lopen om te kijken of er koelvloeistof bij zat... ook niet..
ik vermoed zelf de kop pakking, maar na storing zoeken is het misschien iets heel anders...
denk ook dat de temparatuur sensor al langer verkeerde waarden aangaf.....
hopen dat het onderblok niet is beschadigd (al vrees ik van wel met die kromme klep), en dan zien of de kop niet is gescheurd..
Gert-Jan,
Als het je koppakking is, en eventueel wat gedoe met kleppen, hoef je je voor wat betreft het onderblok nog geen echte zorgen te maken. Haal de kop er maar af, en check dan de schade nog eens. Ik wil je wel op het hart drukken niet te veel te proberen met starten als het inderdaad een vastzittende klep is.
Arthur
Als het je koppakking is, en eventueel wat gedoe met kleppen, hoef je je voor wat betreft het onderblok nog geen echte zorgen te maken. Haal de kop er maar af, en check dan de schade nog eens. Ik wil je wel op het hart drukken niet te veel te proberen met starten als het inderdaad een vastzittende klep is.
Arthur
Arnoud Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb een 110 diesel uit 1985 ... Hij gaat in onderdelen weg. Op de motor na is alles er nog.
Hallo Arnoud,
Het lukt me niet om jou een prive bericht te sturen, maar ik ben nog op zoek naar een spatbord links voor. Wil je contact met mij opnemen indien je nog iets in de aanbieding hebt?
Vast bedankt, Pieter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2014 16:28 door Pieter.
-------------------------------------------------------
> Ik heb een 110 diesel uit 1985 ... Hij gaat in onderdelen weg. Op de motor na is alles er nog.
Hallo Arnoud,
Het lukt me niet om jou een prive bericht te sturen, maar ik ben nog op zoek naar een spatbord links voor. Wil je contact met mij opnemen indien je nog iets in de aanbieding hebt?
Vast bedankt, Pieter
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2014 16:28 door Pieter.