Betreft SIIa waarvan ik recent de bak vervangen heb door een (volgens het nummer) volledige gesynchroniseerde, en ook koppelingsplaat, koppelingsslave en prise-as-lager in het koppelings-terugtrek-huis vervangen door nieuw.
Schakelt met stilstaande motor probleemloos en geluidloos in alle versnellingen, bak draait geruisloos in alle versnellingen, maar schakelt met draaiende motor alleen geluidloos in 3 en 4.
Met draaiende motor schakelen naar 1, 2 of R heftig tandjespoetsen. Heb alle afstellingen naar beste kunnen volgens Haynes gedaan.
Is dit nieuwigheid of ......? Suggesties welkom ! Grtz.
Tandjes poetsen
Re: Tandjes poetsen
@Frans : draaiende motor stilstaand en rijdend, maar bij stilstaand het heftigst.
Draaiende motor - stilstaand tanden poetsen is meestal een koppeling die niet helemaal vrij komt.
Ik zou als eerste daarnaar kijken.
Ik zou als eerste daarnaar kijken.
Dank Frans, maar moet ik dat dan zoeken in de slag van het koppelingspedaal of de afstelling van de koppelingsslave ?
Nieuwe koppelingsplaat was 2 mm dikker dan de oude (die dus eigenlijk ook nog goed was) en koppelingspedaal heb ik niet verstelt.
Wel nieuwe slave en die exact op de voorgeschreven 73 mm gezet. Thx.
Nieuwe koppelingsplaat was 2 mm dikker dan de oude (die dus eigenlijk ook nog goed was) en koppelingspedaal heb ik niet verstelt.
Wel nieuwe slave en die exact op de voorgeschreven 73 mm gezet. Thx.
mijn koppelings pedaal afstelling was verlopen, zomaar een boutje los getrild.
heb me de pleu... gezocht voor ik het vond.
heb me de pleu... gezocht voor ik het vond.