Tussenschot / ruit omgebouwde RRC (grijs kenteken)
Tussenschot / ruit omgebouwde RRC (grijs kenteken)
Beste LaRo-fielen,
In mijn, naar bestelauto omgebouwde RRC, zit momenteel geen ruit/perspex in het tussenschot. Dit (perspex) zat er wel in bij keuring RDW echter heb ik dit er naderhand uit gehaald i.v.m. veiligheid. De lampen van tegemoet komend verkeer weerkaatste 's-avonds vanaf de tussenruit in mijn achteruitspiegel. Daardoor lijkt het alsof de auto's die tegemoet komen, achter me zitten Tevens verblind het me. Niet echt optimaal dus. Vandaar dat ik de beslissing heb genomen (vanuit het oogpunt veiligheid) dit perspex glas te verwijderen).
Nu heb ik laatst iemand gesproken die me vertelde dat, als ik een controle-fuik zou rijden, waarschijnlijk nat zal gaan. Ik heb het tussenschot niet volgens de geldende normen (geheel gesloten) dus staat een belastingdienst in haar recht om mij een naheffing (voor geel kenteken?) op te leggen. Dit kriebelt daar ik momenteel veel op de weg zit.
Ik ben op zoek naar een oplossing.
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Helpt het om de ruit schuin te plaatsen zodat je er doorheen kan kijken maar de lampen op een andere wijze weerkaatsen?
Heeft er iemand nog zoiets liggen? Voorbeeld
Ik hoor graag jullie bevindingen,
Gr.
Stefan
Onderstaand een link van een foto'tje van tijdens het ombouwen, voor jullie beeldvorming
http://postimg.org/image/wij1nb9wv/
RRC Vogue SE 3.9 EFI '90
In mijn, naar bestelauto omgebouwde RRC, zit momenteel geen ruit/perspex in het tussenschot. Dit (perspex) zat er wel in bij keuring RDW echter heb ik dit er naderhand uit gehaald i.v.m. veiligheid. De lampen van tegemoet komend verkeer weerkaatste 's-avonds vanaf de tussenruit in mijn achteruitspiegel. Daardoor lijkt het alsof de auto's die tegemoet komen, achter me zitten Tevens verblind het me. Niet echt optimaal dus. Vandaar dat ik de beslissing heb genomen (vanuit het oogpunt veiligheid) dit perspex glas te verwijderen).
Nu heb ik laatst iemand gesproken die me vertelde dat, als ik een controle-fuik zou rijden, waarschijnlijk nat zal gaan. Ik heb het tussenschot niet volgens de geldende normen (geheel gesloten) dus staat een belastingdienst in haar recht om mij een naheffing (voor geel kenteken?) op te leggen. Dit kriebelt daar ik momenteel veel op de weg zit.
Ik ben op zoek naar een oplossing.
Heeft er iemand ervaring hiermee?
Helpt het om de ruit schuin te plaatsen zodat je er doorheen kan kijken maar de lampen op een andere wijze weerkaatsen?
Heeft er iemand nog zoiets liggen? Voorbeeld
Ik hoor graag jullie bevindingen,
Gr.
Stefan
Onderstaand een link van een foto'tje van tijdens het ombouwen, voor jullie beeldvorming
http://postimg.org/image/wij1nb9wv/
RRC Vogue SE 3.9 EFI '90
Re: Tussenschot / ruit omgebouwde RRC (grijs kenteken)
Alle ruiten die je erin zet zullen reflecteren ...totdat je deze een beetje schuin monteert , dus van boven iets voorover zetten helpt prima .
Gewoon kunststof acryl op pc ruitje bij karwei/gamma halen , op gewenste afmeting/formaat slijpen met schuurschijf of decoupeerzaag op pendelstand , iets vullen aan de bovenkant zodat hij iets voorover staat en klaar .
Doen ze bij ons op t werk al jaren zo
Gewoon kunststof acryl op pc ruitje bij karwei/gamma halen , op gewenste afmeting/formaat slijpen met schuurschijf of decoupeerzaag op pendelstand , iets vullen aan de bovenkant zodat hij iets voorover staat en klaar .
Doen ze bij ons op t werk al jaren zo
Moet er wel een ruit in zitten?
Ik weet wel dat ik in een Ford Koerier een hekwerk had zitten.
Ik weet natuurlijk niet wat de huidige regelgeving is.
Jo
Ik weet wel dat ik in een Ford Koerier een hekwerk had zitten.
Ik weet natuurlijk niet wat de huidige regelgeving is.
Jo
Het was altijd zo dat je bij een eerste overtreding mbt de ruit van een tussenschot een waarschuwing kreeg en een paar dagen de tijd had hem weer aan de regels te laten voldoen. Ik weet niet of dat nog steeds het geval is.
Je kan natuurlijk ook het schot helemaal dicht maken, dus zonder ruit.
Zie : [lrch.nl]
De essentie is dat je op geen enkele wijze ( anders dan voor bediening met de hand van iets) vanuit de bestuurderscabine in de laadruimte moet kunnen komen.
De materialen zelf zijn niet dwingend beschreven, wel dat het ondoorzichtig moet zijn (muv het raam), het rooster van de Caddys staat hier nog niet beschreven, misschien van later datum.
Heb zelf ooit gereden met van die ouderwetse koelkastrekjes met spijltjes als raam, zelfs bij een RDW-keuring geen opmerking.
Wel degelijk monteren met zichtbare kit, die kit of lijm is essentieel !
De essentie is dat je op geen enkele wijze ( anders dan voor bediening met de hand van iets) vanuit de bestuurderscabine in de laadruimte moet kunnen komen.
De materialen zelf zijn niet dwingend beschreven, wel dat het ondoorzichtig moet zijn (muv het raam), het rooster van de Caddys staat hier nog niet beschreven, misschien van later datum.
Heb zelf ooit gereden met van die ouderwetse koelkastrekjes met spijltjes als raam, zelfs bij een RDW-keuring geen opmerking.
Wel degelijk monteren met zichtbare kit, die kit of lijm is essentieel !
Dank voor de reacties. Ik zal 's gaan kijken bij de lokale bouwmarkt of ik iets kan vinden. Ik zal de glas/perspex-plaat onder een hoek plaatsen en rondom afkitten.
Of ik eerst een waarschuwing krijg wil ik niet afwachten...
.
Gr.
Stefan
RRC Vogue SE 3.9 EFI '90
Of ik eerst een waarschuwing krijg wil ik niet afwachten...

Gr.
Stefan
RRC Vogue SE 3.9 EFI '90