rtl 7 nieuws Oldtimers massaal ontdaan van lpg-installatie
rtl 7 nieuws Oldtimers massaal ontdaan van lpg-installatie
Hallo Prikkers,
De onderstaande link is voor de mensen die het RTL 7 nieuws hebben gemist.
RTL 7 nieuws 9 juni 2014
Het staat ook op teletekst van vandaag
Groeten marcel
De onderstaande link is voor de mensen die het RTL 7 nieuws hebben gemist.
RTL 7 nieuws 9 juni 2014
Het staat ook op teletekst van vandaag
Groeten marcel
Re: rtl 7 nieuws Oldtimers massaal ontdaan van lpg-installatie
Quote marcel 2 [...]De onderstaande link is voor de mensen die het RTL 7 nieuws hebben gemist. [...] Dat zijn we bijna allemaal natuurlijk
Grappig dat ze een zowat 60 jaar auto laten zien, weten die snotneuzen veel...
Maar waar hebben we het nou over? Worden ze nu massaal verkocht of massaal ontdaan van lpg-installatie?
Briljante journalistiek!
Grappig dat ze een zowat 60 jaar auto laten zien, weten die snotneuzen veel...
Maar waar hebben we het nou over? Worden ze nu massaal verkocht of massaal ontdaan van lpg-installatie?
Briljante journalistiek!
Goedemorgen,
hedenmorgen hier in de plaatselijke krant ook het stukje oldtimers en LPG.
Weer worden de liefhebbers in een kwaad daglicht gesteld! Moe word je ervan! Weer is de hobbyist zg een broodrijder. Nee Bovag, wat jullie stellen irriteerd mij mateloos, vermeld voortaan dat er wel MRB word voldaan en dat de auto 3 maanden op stal moet staan!
Vertel ook even dat LPG en de daaraan gekoppelde MRB in geen verhouding staat tot de kilometers die wij rijden!
Waarom verteld Bovag niet dat dit betreurenswaardig is, LPG is 1 van de schonere brandstoffen........jammer Bovag gemiste kans!
Bovag wederom bent u gezakt!
Gelukkig ben ik geen lid van deze club die naar de pijpen danst van dit kabinet!
Dan Fehac..............nou of we op de werelderfgoedlijst van Unesco kunnen komen...........ik ben sprakeloos.
Toch een zonnige dag gewenst,
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2014 08:48 door Michel WaZ.
hedenmorgen hier in de plaatselijke krant ook het stukje oldtimers en LPG.
Weer worden de liefhebbers in een kwaad daglicht gesteld! Moe word je ervan! Weer is de hobbyist zg een broodrijder. Nee Bovag, wat jullie stellen irriteerd mij mateloos, vermeld voortaan dat er wel MRB word voldaan en dat de auto 3 maanden op stal moet staan!
Vertel ook even dat LPG en de daaraan gekoppelde MRB in geen verhouding staat tot de kilometers die wij rijden!
Waarom verteld Bovag niet dat dit betreurenswaardig is, LPG is 1 van de schonere brandstoffen........jammer Bovag gemiste kans!
Bovag wederom bent u gezakt!
Gelukkig ben ik geen lid van deze club die naar de pijpen danst van dit kabinet!
Dan Fehac..............nou of we op de werelderfgoedlijst van Unesco kunnen komen...........ik ben sprakeloos.
Toch een zonnige dag gewenst,
Groet Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/06/2014 08:48 door Michel WaZ.
De Bovag en de rai vereniging willen graag km heffing . (+ extra milieu toeslag voor auto's)
Want dan betaal je de hoofdprijs per km voor een auto ouder dan 10 jaar.
20% stopt met rijden ivm de kosten, en de rest rijd dan jonge auto's.
Ook al rijd je maar 2000 km per jaar in een Suzuki Alto.
Alleen het probleem van dit systeem dat ze zo graag opnieuw ons door de strot willen duwen is. De Oldtimers!!
Deze zijn namelijk daar van vrij gesteld, omdat de investeringskosten te hoog zijn.
Over ongeveer 4 jaar wil de regering een ander belasting systeem voor inkomens belasting en de MRB.
groeten Marcel
Want dan betaal je de hoofdprijs per km voor een auto ouder dan 10 jaar.
20% stopt met rijden ivm de kosten, en de rest rijd dan jonge auto's.
Ook al rijd je maar 2000 km per jaar in een Suzuki Alto.
Alleen het probleem van dit systeem dat ze zo graag opnieuw ons door de strot willen duwen is. De Oldtimers!!
Deze zijn namelijk daar van vrij gesteld, omdat de investeringskosten te hoog zijn.
Over ongeveer 4 jaar wil de regering een ander belasting systeem voor inkomens belasting en de MRB.
groeten Marcel
Citaat : "Een enorme exportgolf is het gevolg. "De meeste oldtimers in de leeftijd van 25 tot en met 40 jaar worden massaal verkocht", zegt een woordvoerder van brancheorganisatie Bovag. "Het bewijst dat de eigenaren geen liefhebbers waren, maar voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten."
Beetje zelfreflectie is ook wel op zijn plaats heren...... ik denk dat sommige merken (en daar is LR er een van) een trouwe schare fans hadden die het idd om de auto en de entourage eromheen gaat.
In zijn algemeenheid denk ik echter dat de man wel gelijk heeft..... het gros wilde voor het dubbeltje op de eerste rang zitten.... We blijven Nederlanders.
Bovendien; bovag is branchevereniging voor de autobedrijven/garages. Niet voor de automobilist; hoe graag ze dat ook verkondigen. Uiteindelijk zullen ze altijd gaan voor de oplossing waar onder de streep het meeste aan te verdienen valt; en dat zijn de oldtimers niet omdat het volume gewoon te klein is.
En wat het nieuwe belastingstelsel betreft; misschien dat het simpeler wordt; maar het is nog nooit goedkoper geworden.....
Beetje zelfreflectie is ook wel op zijn plaats heren...... ik denk dat sommige merken (en daar is LR er een van) een trouwe schare fans hadden die het idd om de auto en de entourage eromheen gaat.
In zijn algemeenheid denk ik echter dat de man wel gelijk heeft..... het gros wilde voor het dubbeltje op de eerste rang zitten.... We blijven Nederlanders.
Bovendien; bovag is branchevereniging voor de autobedrijven/garages. Niet voor de automobilist; hoe graag ze dat ook verkondigen. Uiteindelijk zullen ze altijd gaan voor de oplossing waar onder de streep het meeste aan te verdienen valt; en dat zijn de oldtimers niet omdat het volume gewoon te klein is.
En wat het nieuwe belastingstelsel betreft; misschien dat het simpeler wordt; maar het is nog nooit goedkoper geworden.....
De helft aan regels, twee keer zo duur.............LET MAAR OP.
Vrienden...Lekker tendentieus verhaal weer.
T blijft maar braaksel opgeven bij de Bovag.
zie je wel ...zo die profiteurs hebben we mooi te pakken. ?..Tuurlijk Bovagger ondertussen heb je je fijn in je voet geschoten door ca 3500 vakkrachten in de sector brodeloos te maken.
De verkoop van 80 procent van al de oldtimers is het wegdoen van een hobbie omdat ie onbetaalbaar wordt het zelfde geldt voor het uitbouwen van de lpg.
Oja en dan nog zoiets als ze nou eens de cijfers van 2011 van uitbouw lpg zetten tegenover 2012 en 2013 dan zie echt wel verschil . Wat een sukkels bij rtl anp
ik kan ook dit soort conclusies trekken... eh ff denken..
In Nederland word steeds meer mineraalwater gekocht.
dit bewijst dat het kraanwater in nederland van slechte kwaliteit is.
Of
Steeds meer mensen laten hun auto in Belgie of Duitsland repareren.
Dit bewijst dat Bovag bedrijven te duur zijn en slecht werk leveren.
Onzin natuurlijk maar de media slikt alles..
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
T blijft maar braaksel opgeven bij de Bovag.
zie je wel ...zo die profiteurs hebben we mooi te pakken. ?..Tuurlijk Bovagger ondertussen heb je je fijn in je voet geschoten door ca 3500 vakkrachten in de sector brodeloos te maken.
De verkoop van 80 procent van al de oldtimers is het wegdoen van een hobbie omdat ie onbetaalbaar wordt het zelfde geldt voor het uitbouwen van de lpg.
Oja en dan nog zoiets als ze nou eens de cijfers van 2011 van uitbouw lpg zetten tegenover 2012 en 2013 dan zie echt wel verschil . Wat een sukkels bij rtl anp
ik kan ook dit soort conclusies trekken... eh ff denken..
In Nederland word steeds meer mineraalwater gekocht.
dit bewijst dat het kraanwater in nederland van slechte kwaliteit is.
Of
Steeds meer mensen laten hun auto in Belgie of Duitsland repareren.
Dit bewijst dat Bovag bedrijven te duur zijn en slecht werk leveren.
Onzin natuurlijk maar de media slikt alles..
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
Zo is 't, Hans!
"Het bewijst dat de eigenaren geen liefhebbers waren, maar voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten." is natuurlijk de grootste lulkoek die er bestaat, Gargamel, het laat hoogstens zien dat sommigen jammergenoeg hun hobby niet meer kunnen bekostigen.
"Het bewijst dat de eigenaren geen liefhebbers waren, maar voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten." is natuurlijk de grootste lulkoek die er bestaat, Gargamel, het laat hoogstens zien dat sommigen jammergenoeg hun hobby niet meer kunnen bekostigen.
Peter&Jessica Schreef:
-------------------------------------------------------
> Briljante journalistiek!
RTL7 is briljant in het herhalen van JamesBond films, verder heb ik ze nog nooit op enige briljantie kunnen betrappen.
Als het om nieuws gaat kijk je beter naar andere netten (net als je beter sommige kranten rechts laat liggen).
Marc
> Briljante journalistiek!
RTL7 is briljant in het herhalen van JamesBond films, verder heb ik ze nog nooit op enige briljantie kunnen betrappen.
Als het om nieuws gaat kijk je beter naar andere netten (net als je beter sommige kranten rechts laat liggen).
Marc
Misschien zijn de Nederlandse garages en auto onderdelen in Nederland wel veel te duur!
Ik koop voor mijn moderne auto meestal de onderdelen op de duitse ebay.
Mijn oude Volvo diesel is een paar weken geleden verhuisd naar Polen.Daar betalen ze geen MRB
De transporteur vertelde dat de garagetarieven in polen tussen de 5 en 50 euro zitten.(incl BTW)
En dat een auto spuiten ook in polen duur was, 100 euro per deel.
Daarna heb ik heb duidelijk gemaakt wat hier de tarieven zijn, Hij stond alleen met zijn hoofd te schudden van verbazing. ( ook van de MRB )
Hij vervoerde mijn oude Volvo station naar midden polen 800 km voor 300 euro ! Dit in combinatie met 2 andere Nederlandse auto's.
Je zou bijna je auto laten repareren in polen als je een dure grote reparatie hebt aan je auto, dan kan het transport er ook nog uit !
Maar misschien komt de Volvo wel weer terug naar Nederland met 5 polen er in !
Groeten Marcel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2014 09:14 door marcel 2.
Ik koop voor mijn moderne auto meestal de onderdelen op de duitse ebay.
Mijn oude Volvo diesel is een paar weken geleden verhuisd naar Polen.Daar betalen ze geen MRB
De transporteur vertelde dat de garagetarieven in polen tussen de 5 en 50 euro zitten.(incl BTW)
En dat een auto spuiten ook in polen duur was, 100 euro per deel.
Daarna heb ik heb duidelijk gemaakt wat hier de tarieven zijn, Hij stond alleen met zijn hoofd te schudden van verbazing. ( ook van de MRB )
Hij vervoerde mijn oude Volvo station naar midden polen 800 km voor 300 euro ! Dit in combinatie met 2 andere Nederlandse auto's.
Je zou bijna je auto laten repareren in polen als je een dure grote reparatie hebt aan je auto, dan kan het transport er ook nog uit !
Maar misschien komt de Volvo wel weer terug naar Nederland met 5 polen er in !
Groeten Marcel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2014 09:14 door marcel 2.
Misschien moeten we van vandaag op morgen de visvergunning eens op € 2000 per jaar zetten ... en kijken wat dat dan gaat bewijzen qua hobby.
Marc
Marc
In het oosten van nederland hebben ze de prijs van de visvergunning in de jaren "90 in 3 jaar bijna verdubbeld van ongeveer 17 gulden naar 35 gulden. Het aantal leden is toen bijna gehalveerd in 3 jaar !
En daarna is de controle op visvergunningen veel strenger geworden.
groeten Marcel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2014 09:19 door marcel 2.
En daarna is de controle op visvergunningen veel strenger geworden.
groeten Marcel
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2014 09:19 door marcel 2.
marcel 2 Schreef:
> In het oosten van nederland hebben ze de prijs van
> de visvergunning in de jaren "90 in 3 jaar bijna
> verdubbeld van ongeveer 17 gulden naar 35 gulden.
> Het aantal leden is toen bijna gehalveerd in 3
> jaar !
> En daarna is de controle op visvergunningen veel
> strenger geworden.
>
> groeten Marcel
Waarmee de "elasticiteit" van de hobby is bewezen.
Vroeger, in het "zilveren" tijdperk (opa vertelt) was fotograferen iets wat je met zilvergeld betaalde.
Nu heb ik spijt van "te weinig foto's van toen" (nu ja, ik heb nog jaren te digitaliseren werk).
Als je deze "hobby" morgen weer net zo duur als toen zou maken dan kijk je ineens weer anders aan tegen 500 foto's op één dag (dat was toch bijna 15 filmpjes van 36 opnamen en dus - zelfs als je goedkopere dia's had en ze niet inraamde "serious money" Ik weet het wel: een betere digitale camera kost ook iets, en de harde schijven ook, maar die duizenden filmpjes op zolder vertegenwoordigen een "vermogen".
Marc
> In het oosten van nederland hebben ze de prijs van
> de visvergunning in de jaren "90 in 3 jaar bijna
> verdubbeld van ongeveer 17 gulden naar 35 gulden.
> Het aantal leden is toen bijna gehalveerd in 3
> jaar !
> En daarna is de controle op visvergunningen veel
> strenger geworden.
>
> groeten Marcel
Waarmee de "elasticiteit" van de hobby is bewezen.
Vroeger, in het "zilveren" tijdperk (opa vertelt) was fotograferen iets wat je met zilvergeld betaalde.
Nu heb ik spijt van "te weinig foto's van toen" (nu ja, ik heb nog jaren te digitaliseren werk).
Als je deze "hobby" morgen weer net zo duur als toen zou maken dan kijk je ineens weer anders aan tegen 500 foto's op één dag (dat was toch bijna 15 filmpjes van 36 opnamen en dus - zelfs als je goedkopere dia's had en ze niet inraamde "serious money" Ik weet het wel: een betere digitale camera kost ook iets, en de harde schijven ook, maar die duizenden filmpjes op zolder vertegenwoordigen een "vermogen".
Marc
Hahaha, goeie Marc!
Dat zal ze bewijzen dat er helegaar geen hengelsportliefhebbers zijn, uitsluitend mensen die gratis witvis willen eten!
De visjevreter
Dat zal ze bewijzen dat er helegaar geen hengelsportliefhebbers zijn, uitsluitend mensen die gratis witvis willen eten!
De visjevreter
forbert 90-200Tdi Schreef:
> Hahaha, goeie Marc!
>
> Dat zal ze bewijzen dat er helegaar geen
> hengelsportliefhebbers zijn, uitsluitend mensen
> die gratis witvis willen eten!
>
> De visjevreter
Ik ben ook liefhebber, maar dan wel goed gaar (maar de zalm juist niet te gaar).
Het vangen laat ik aan de vakman over.
Marc
> Hahaha, goeie Marc!
>
> Dat zal ze bewijzen dat er helegaar geen
> hengelsportliefhebbers zijn, uitsluitend mensen
> die gratis witvis willen eten!
>
> De visjevreter
Ik ben ook liefhebber, maar dan wel goed gaar (maar de zalm juist niet te gaar).
Het vangen laat ik aan de vakman over.
Marc
Ik kocht destijds de film op een grote spoel en rolde ze zelf naar behoeft in de rolletjes, dat was een stuk goedkoper!
Tja, maar spiering heeft geen vet... Laat ze op vette vis vissen
Laat ze sidderalen gaan belasten ( electr. Auto's ) ipv €2400 per jaar voor 6000 km aan potvissen
Laat ze sidderalen gaan belasten ( electr. Auto's ) ipv €2400 per jaar voor 6000 km aan potvissen
Dit is toch al lang geen nieuws? Alle vragen tav het ontdoen van LPG die op dit forum langs zijn gekomen zeggen genoeg. Trek dit even door naar andere merken. Ik denk dat de percentages over alle merken gezien in de buurt liggen.
Verder zijn heel veel klassieke auto's verkocht naar het buitenland of gesloopt. Was een aantal maanden geleden een item in 1vandaag.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('581048eaee242c7274e2dc22e94fe6e7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 17196688, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Verder zijn heel veel klassieke auto's verkocht naar het buitenland of gesloopt. Was een aantal maanden geleden een item in 1vandaag.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('581048eaee242c7274e2dc22e94fe6e7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 17196688, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
I know, film aan de meter, Ilford HP4 en later HP5 als ik me niet vergis -- ik heb nog wel ergens wat van die blikken als opbergbakjes.
Zelf ontwikkelen deed ik ook ... maar ... voor de diapositieven heb ik nooit meter-waar gezien, en zelf ontwikkelen is bij dia's ook wat meer gedoe.
Overigens is het soms verrassend wat er allemaal nog op zo'n oude dia staat: met wat digitale hulp zie je nu details die je jarenlang voor onmogelijk had gehouden.
Marc
Zelf ontwikkelen deed ik ook ... maar ... voor de diapositieven heb ik nooit meter-waar gezien, en zelf ontwikkelen is bij dia's ook wat meer gedoe.
Overigens is het soms verrassend wat er allemaal nog op zo'n oude dia staat: met wat digitale hulp zie je nu details die je jarenlang voor onmogelijk had gehouden.
Marc
ik deed destijds alleen maar zwart wit. liefst op films met hoge iso, zo min mogelijk flits en fijne grove korrel.
Ik heb niets bewaard van mijn doka, ook veel negatieven zijn in de loop der jaren verloren gegaan na diverse verhuizingen. Ik kan er ook weinig mee, heb geen negatiefscanner. Nu gewoon een digitaal setje, gelukkig wel full frame, maar eigenlijk fotografeer ik nog nauwelijks. De auto's doe ik voornamelijk met een compact vol met stof van de werkplaats, alleen voor foto's van de net geboren tweeling is de goede camera wel leuk.
Ik heb niets bewaard van mijn doka, ook veel negatieven zijn in de loop der jaren verloren gegaan na diverse verhuizingen. Ik kan er ook weinig mee, heb geen negatiefscanner. Nu gewoon een digitaal setje, gelukkig wel full frame, maar eigenlijk fotografeer ik nog nauwelijks. De auto's doe ik voornamelijk met een compact vol met stof van de werkplaats, alleen voor foto's van de net geboren tweeling is de goede camera wel leuk.
Tja, de grove korrel van toen is de digitale beeldruis van nu. Voor de rest is het principe hetzelfde, de techniek heeft het alleen een heel stuk makkelijker gemaakt, soms te makkelijk.
Ik denk dat je je negatieven met een goede macrolens gewoon kan fotograferen. Ik heb van een oude dia-duplicator een houder gemaakt en met de oude dia's gaat dat goed ... je ziet alle details tot en met de korrel van de dia dus haal je eruit wat erin zit. Met zwart-wit-negatieven heb ik deze truuk nog niet geprobeerd (negatieven vragen daarna natuurlijk ook nog wat extra nabewerkingen).
Marc
Ik denk dat je je negatieven met een goede macrolens gewoon kan fotograferen. Ik heb van een oude dia-duplicator een houder gemaakt en met de oude dia's gaat dat goed ... je ziet alle details tot en met de korrel van de dia dus haal je eruit wat erin zit. Met zwart-wit-negatieven heb ik deze truuk nog niet geprobeerd (negatieven vragen daarna natuurlijk ook nog wat extra nabewerkingen).
Marc