2002 Discovery Td5 automaat in een 2002 Defender Td5
dus eigenlijk al het bakspul omgooien
kan dat met enige moeite?
========================================
Discovery 2 Td5 2002 "Dikke"
Defender 110 comm . Td5 2002 "PaNic"
Discovery Td5 automaat in een Defender Td5 Handbak
Re: Discovery Td5 automaat in een Defender Td5 Handbak
Alles kan Denk je in elk geval naast bak ook de ecu's en kabelboom(en) zal moeten overzetten. Zal een flinke klus zijn. Heeft Andrew niet zo'n project staan? Een Td5 + automaat in een RRC?
Groet Jan
Groet Jan
Re: Discovery Td5 automaat in een Defender Td5 Handbak
Het kan, en is al vaker gedaan.
je hebt naast de automaat en olie koeler, de schakel bedining nodig en een of ander ECU, meest voor de hand liggende is de Compushift ( zie Ashcroft transmissions ) maar er zijn ook mensen er in geslaagd de originele ECU te gebruiken en hier zelf een kabelboompje voor te maken.
Daarnaast heb je een D2 motor ECU nodig als je de laast genoemde methode wilt proberen, enkel de Td5 D2 automaat motor ecu kan comuniceeren met de automaat ecu, gen enkele defender of D2 Handbak ecu kan dat omdat het comunicatie systeem een stukje CANBUS ontbreekt bij die ECU's.n als je de D2 ecu in je Defender zet werkt je temperatuur meter weer niet goed.
Maar warom een automaat, ze zijn nogsteeds niet persee beter dan de handbak en kunnen bij lange na het vermogen van een EVT getunde Td5 niet aan, zonder zware aanpassingen.
Ik heb een 10P Td5 met euro 3 kop en nieuwe handbak in mijn Rangerover,
Automaat ga ik pas rijden als ik zowel de koppeling als het schakelen niet meer kan, en misschien is het tegen die tijd beter om mijn rijbewijs af te geven.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
je hebt naast de automaat en olie koeler, de schakel bedining nodig en een of ander ECU, meest voor de hand liggende is de Compushift ( zie Ashcroft transmissions ) maar er zijn ook mensen er in geslaagd de originele ECU te gebruiken en hier zelf een kabelboompje voor te maken.
Daarnaast heb je een D2 motor ECU nodig als je de laast genoemde methode wilt proberen, enkel de Td5 D2 automaat motor ecu kan comuniceeren met de automaat ecu, gen enkele defender of D2 Handbak ecu kan dat omdat het comunicatie systeem een stukje CANBUS ontbreekt bij die ECU's.n als je de D2 ecu in je Defender zet werkt je temperatuur meter weer niet goed.
Maar warom een automaat, ze zijn nogsteeds niet persee beter dan de handbak en kunnen bij lange na het vermogen van een EVT getunde Td5 niet aan, zonder zware aanpassingen.
Ik heb een 10P Td5 met euro 3 kop en nieuwe handbak in mijn Rangerover,
Automaat ga ik pas rijden als ik zowel de koppeling als het schakelen niet meer kan, en misschien is het tegen die tijd beter om mijn rijbewijs af te geven.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )