defender 200 tdi met 3900cc en 62 KW ???
defender 200 tdi met 3900cc en 62 KW ???
Hallo,
ik ben met iemand in contact over een defender die ingevoerd is,
volgens de verkoper een originele 200TDI, maar in de RDW kenteken gegevens staat 4 cil. diesel 3900 cc en 62 KW.
erg vreemde gegevens dus,
Zou het een V8 geweest zijn, waar een TDI ingelegd is, en bij invoer de verkeerde gegevens ingevoerd?
waar op te letten? motornummer vergelijken met kenteken neem ik aan? waar vind ik het motornummer?
hoe herken ik een 200 TDI tov van bv een NA diesel?
andere tips?
(buiten de gebruikelijke laro punten) (al zijn daarover ook tips welkom)
ik ben met iemand in contact over een defender die ingevoerd is,
volgens de verkoper een originele 200TDI, maar in de RDW kenteken gegevens staat 4 cil. diesel 3900 cc en 62 KW.
erg vreemde gegevens dus,
Zou het een V8 geweest zijn, waar een TDI ingelegd is, en bij invoer de verkeerde gegevens ingevoerd?
waar op te letten? motornummer vergelijken met kenteken neem ik aan? waar vind ik het motornummer?
hoe herken ik een 200 TDI tov van bv een NA diesel?
andere tips?
(buiten de gebruikelijke laro punten) (al zijn daarover ook tips welkom)
Re: defender 200 tdi met 3900cc en 62 KW ???
hoi gijs,
ik heb ook een defender 110 uit 1983.
met een discovery 200 tdi motor erin.
auto was vroeger in engeland een v8 maar is nog in engeland omgebouwd naar 200 tdi.
met invoeren geen probleem gehad.
in het chassis nummer is nog te zien dat het oorspronkelijk v8 is geweest dat blijft altijd zo.
groet wouter
ik heb ook een defender 110 uit 1983.
met een discovery 200 tdi motor erin.
auto was vroeger in engeland een v8 maar is nog in engeland omgebouwd naar 200 tdi.
met invoeren geen probleem gehad.
in het chassis nummer is nog te zien dat het oorspronkelijk v8 is geweest dat blijft altijd zo.
groet wouter
het punt is meer dat de eigenaar zegt (denkt) dat het een originele 200TDI is,
die 3900cc zou kunnen betekenen dat het een V8 geweest is,
maar waar komt die 62 KW vandaan?? zowel een 3.9V8 als een 200TDI heef meer kw's
die 3900cc zou kunnen betekenen dat het een V8 geweest is,
maar waar komt die 62 KW vandaan?? zowel een 3.9V8 als een 200TDI heef meer kw's
Kun je aan het vin zien wat org. Is
En V5 klopt niet altijd, ben ik door schade& schande wijs geworden
En V5 klopt niet altijd, ben ik door schade& schande wijs geworden
De 69kw (85pk) laat mij vermoeden dat de auto ingevoerd is met een TD en later een 200tdi in is gelegd.
wat is het bouwjaar?
grtn
RoLandRover
wat is het bouwjaar?
grtn
RoLandRover
Die 3900 cc diesel is een Perkins geweest, zo'n lomp groot blok uit een tractor of heftruck. Is in de UK een populaire ombouw geweest, veel RRC's hebben zo'n blok gehad. Is een 4 cylinder diesel dus voor de APK is het geen probleem.
Gr, Bart
Gr, Bart
Ik denk dat de verkoper met "originele 200Tdi" bedoeld dat het een defender 200Tdi blok is en geen Discovery 200Tdi.
Over die cilinderinhoud zou ik me geen zorgen maken. Die is niet aan de buitenkant te zien. En het aantal kW's ook niet.
N/A heeft geen turbo en een 200Tdi wel.....dat lijkt me toch wel een duidelijk verschil....
Enne Google eens op afbeeldingen dat maakt het wat duidelijker dan het hier beschrijven.
Over die cilinderinhoud zou ik me geen zorgen maken. Die is niet aan de buitenkant te zien. En het aantal kW's ook niet.
N/A heeft geen turbo en een 200Tdi wel.....dat lijkt me toch wel een duidelijk verschil....
Enne Google eens op afbeeldingen dat maakt het wat duidelijker dan het hier beschrijven.
Je kan het zien aan het motornummer. Een originele defender 200tdi heeft een nummer dat begint met 11L, discovery nummer begint met 12L. Je vindt de nummers in de buurt van de voorste injector. Het grote verschil tussen een defender en discovery 200tdi is dat de defender motor de turbo hoog heeft zitten en de disco laag. Dat is tevens het grote verschil met de NA, die heeft dus geen turbo en intercooler. Verder is er nog een verschil in de waterpomp tussen def en disco maar dat is lastig te zien. Motornummer staat niet op het kenteken. Dat wordt (soms) alleen opgeslagen in de afgeschermde informatie over het voertuig bij de RDW.
Andere tips: ga kijken en liefst met iemand die er een beetje kijk op heeft. Als dit de eerste Land Rover is die je koopt dan is het wellicht een idee om bij de buren (LRCH) het boekje land rover kompas aan te schaffen. Voor 9,50 kan je je een hoop ellende besparen.
Ik zou overigens nooit een auto met niet kloppende papieren kopen. Laat de verkoper voor de koop alles regelen, dan loop je het minste risico. Het is op het moment een kopers-markt, dus je kunt wel wat eisen. Anders laten staan en verder kijken. Er zullen genoeg auto's aangeboden gaan worden.
groet
Joachim
Andere tips: ga kijken en liefst met iemand die er een beetje kijk op heeft. Als dit de eerste Land Rover is die je koopt dan is het wellicht een idee om bij de buren (LRCH) het boekje land rover kompas aan te schaffen. Voor 9,50 kan je je een hoop ellende besparen.
Ik zou overigens nooit een auto met niet kloppende papieren kopen. Laat de verkoper voor de koop alles regelen, dan loop je het minste risico. Het is op het moment een kopers-markt, dus je kunt wel wat eisen. Anders laten staan en verder kijken. Er zullen genoeg auto's aangeboden gaan worden.
groet
Joachim
Gijs Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> ik ben met iemand in contact over een defender die
> ingevoerd is,
> volgens de verkoper een originele 200TDI, maar in
> de RDW kenteken gegevens staat 4 cil. diesel 3900
> cc en 62 KW.
> erg vreemde gegevens dus,
> Zou het een V8 geweest zijn, waar een TDI ingelegd
> is, en bij invoer de verkeerde gegevens
> ingevoerd?
>
> waar op te letten? motornummer vergelijken met
> kenteken neem ik aan? waar vind ik het
> motornummer?
> hoe herken ik een 200 TDI tov van bv een NA
> diesel?
>
> andere tips?
> (buiten de gebruikelijke laro punten) (al zijn
> daarover ook tips welkom)
Gijs, PB.of mail me anders ff
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> ik ben met iemand in contact over een defender die
> ingevoerd is,
> volgens de verkoper een originele 200TDI, maar in
> de RDW kenteken gegevens staat 4 cil. diesel 3900
> cc en 62 KW.
> erg vreemde gegevens dus,
> Zou het een V8 geweest zijn, waar een TDI ingelegd
> is, en bij invoer de verkeerde gegevens
> ingevoerd?
>
> waar op te letten? motornummer vergelijken met
> kenteken neem ik aan? waar vind ik het
> motornummer?
> hoe herken ik een 200 TDI tov van bv een NA
> diesel?
>
> andere tips?
> (buiten de gebruikelijke laro punten) (al zijn
> daarover ook tips welkom)
Gijs, PB.of mail me anders ff
De auto blijkt inderdaad te zijn ingevoerd als een Perkins diesel, en is later in Nederland omgebouwd tot 200 TDI,
mysterie opgelost.
mysterie opgelost.
Hallo Gijs, ik was benieuwd of je hem nog gekocht hebt? Zoniet is dit hem soms?
[www.marktplaats.nl]
Ik wil deze graag kopen maar stuit op de zelfde vragen die jij had of nog steeds hebt.
Groet,
Patriek
[www.marktplaats.nl]
Ik wil deze graag kopen maar stuit op de zelfde vragen die jij had of nog steeds hebt.
Groet,
Patriek
De auto blijkt inderdaad te zijn ingevoerd als een Perkins diesel, en is later in Nederland omgebouwd tot 200 TDI,
mysterie opgelost.
mysterie opgelost.
Dan zou ik hem voor de zekerheid alleen willen kopen als de verkoper even de motorwijziging laat doen door de RDW...
Nee ik heb m niet gekocht,
ik vond m te duur voor wat het was,
heb uiteindelijk een Volvo gekocht.... maar ooit....
ik vond m te duur voor wat het was,
heb uiteindelijk een Volvo gekocht.... maar ooit....