Hulpstuurhuis uitbouwen
Hulpstuurhuis uitbouwen
Alle bouten zijn er uit maar hij zit nog zo vast als een huis.
Ik heb al ff geprobeerd om hem er met de krik uit te duwen maar helaas.
Nog iemand een idee?
Ik heb al ff geprobeerd om hem er met de krik uit te duwen maar helaas.
Nog iemand een idee?
Re: Hulpstuurhuis uitbouwen
Series? Deze kunnen heeeeeel vast zitten. Sommigen slijpen hem wel open in de lengte om te spanning er af te halen. Echte tips heb ik niet. Denk dat anderen wel advies hebben.
Groet Jan
Groet Jan
Er is hier al eerder zo een probleem besproken niet heel lang geleden, is toen gelukt met een krik en spanband oid.
Succes met zoeken
Succes met zoeken
Weet niet of je een grote pulley trekker hebt of kunt lenen, maar dat een mogelijkheid.
Zie [youtu.be]
Groet Jan
Zie [youtu.be]
Groet Jan
Een grote trekker
Hoe simpel kan het zijn
Dit gaat wel lukken
Bedankt!
Hoe simpel kan het zijn
Dit gaat wel lukken
Bedankt!
Ho ho ho, het lijkt idd makkelijk. Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat. Succes!
Groet Jan
Groet Jan
Bij mij was het dus een ware marteling.
Krik, poelie trekker, spanband...alles geprobeerd.
Ik heb de bevestigings strips weg geslepen en met een grote moordenaar (pijpentang) en WD-40 en remmenreiniger, net zo lang heen en weer lopen jutteren en trekken tot er beweging in kwam.
En in de ruimte die vrij kwam lekker lopen peuteren totdat er een hoop troep uit kwam.
Vaak is het een combinatie van roest, modder en oud vet, wat de boel tegen houdt.
En dat lukte!
Kijk gerust het prikbord er maar op na, er staan veel tips.
Succes!
(en laat even weten of het jou ook lukte.)
Krik, poelie trekker, spanband...alles geprobeerd.
Ik heb de bevestigings strips weg geslepen en met een grote moordenaar (pijpentang) en WD-40 en remmenreiniger, net zo lang heen en weer lopen jutteren en trekken tot er beweging in kwam.
En in de ruimte die vrij kwam lekker lopen peuteren totdat er een hoop troep uit kwam.
Vaak is het een combinatie van roest, modder en oud vet, wat de boel tegen houdt.
En dat lukte!
Kijk gerust het prikbord er maar op na, er staan veel tips.
Succes!
(en laat even weten of het jou ook lukte.)
succes,
Ik kreeg hem er echt niet uit en heb het stuurhuis met het oude chassis mee weg moeten gooien.
Gr.
Geert 88 SIIId
Ik kreeg hem er echt niet uit en heb het stuurhuis met het oude chassis mee weg moeten gooien.
Gr.
Geert 88 SIIId
Worst case scenario is een nieuwe crossmember, zal niet de eerste keer zijn helaas.
G-J.
G-J.
Luikje voorin chassis slijpen, en met klein schijfje de bus van het hulp stuurhuis over de lengte doorslijpen. Oude eruit, goed schoonmaken en dichtlassen. Kan de nieuwe er zo weer in.
En dan vinden klanten het soms gek als je wat meer uur hebt berekend dan normaal.
Succes
En dan vinden klanten het soms gek als je wat meer uur hebt berekend dan normaal.
Succes
Toevallig heb ik dit een paar weken geleden gedaan ivm ombouwen van rhd naar lhd. Wat ik gedaan heb is sowieso van te voren regelmatig met wd40 inspuiten. Ik heb de bout waarmee de arm bovenop vast zit vervangen door een langere en hier een ketting aangemaakt zodat je hem zo recht mogelijk naar boven kan trekken. Vervolgens met een heftruck hieraan opgehangen. Dan met een stootijzer aan de bovenkant ertussen naar boven wrikken en laten "schirkken" met een vuistje. Waar je hem ertussen zet verbuigt het chassis wel. Op een gegeven moment kwam hij langzaam. Veel prut en roest binnenin inderdaad.
De poelietrekker op het filmpje paste bij mij niet. Ik geloof dat de accuhouder in de weg zat (rhd..).
Voor het terugzetten even goed met kopervet insmeren. Mocht je hem er ooit weer uit willen halen schijnt dat het een stuk makkelijker te maken.
Succes! Groet,
Jonas
De poelietrekker op het filmpje paste bij mij niet. Ik geloof dat de accuhouder in de weg zat (rhd..).
Voor het terugzetten even goed met kopervet insmeren. Mocht je hem er ooit weer uit willen halen schijnt dat het een stuk makkelijker te maken.
Succes! Groet,
Jonas
Iedereen gebruikt WD40 maar dit is een smeermiddel!
Voor het losmaken van vastgeroeste dingen moet je toch echt IMAL gebruiken.
Weet uit eigen ervaring dat het heel vast kan zitten.
Zet kracht met verstand, lomp geweld maakt meer kapot dan je lief is.
En de aanhouder wint!
Mvg Thimo.
Voor het losmaken van vastgeroeste dingen moet je toch echt IMAL gebruiken.
Weet uit eigen ervaring dat het heel vast kan zitten.
Zet kracht met verstand, lomp geweld maakt meer kapot dan je lief is.
En de aanhouder wint!
Mvg Thimo.
als het met geweld niet lukt..........meer geweld gebruiken!
Ik heb bij die van mij eerst met een paar spuitbussen remmenreiniger de meuk ertussenuit gespoten. Er kwam voor veel bitak-achtig spul uit.
Daarna kwam ie vrij vlot los
Daarna kwam ie vrij vlot los
Remmenreiniger en WD-40 spoelt de meeste meuk er gewoon uit.
Nogmaals....succes!
Nogmaals....succes!