300tdi koelwaterflow
300tdi koelwaterflow
Heren,
zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik bezig met de laatste problemen uit de 300tdi ombouw in mijn 101fc op te lossen.
2 vragen:
Ik zag dat er nadat ik een nieuwe distributieriem erop heb gezet de Flinger in de deksel is gaan lopen (1mm)
Wat heb ik bij het monteren fout gedaan?
DSC_0016_zps811011a9.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7d565505c3acd2dba7e70f8138ea43a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC_0017_zps27dd8592.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a400bfc2b94ef7072c627e650f79245c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vraag 2:
Bij een disco kun je voor je cabine kiezen tussen koude en warme lucht, bij koude lucht slaat hij de heater over. Bij een orginele v8 in een 101 blijft de lucht door de heater stromen, je kunt hier de watertoevoer (kraan) afsluiten. Omdat je blijkbaar de achteruitgang bij een 300tdi niet zomaar kan dichtdraaien heb ik een by-pass gemaakt (via kraan2). Maar nu komt er warm water weer terug de motor in. Omdat ik nu bezig ben om het warmte probleem bij de 101 op te lossen (timming checken, inspuitpomp laten checken, Heavy duty radiator laten maken, airflow verbeteren, intercooler aanpassen, nieuwe Thermosstraat 88' etc.) en ik alles wil uitsluiten lijkt het mij beter om de by-pass voor de radiator te laten uitkomen ipv erna. hoe denken jullie hierover? Zie ook onderstaand plaatje:
300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8958f8fd8232ee8474471c80ae3343e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Jeroen
zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik bezig met de laatste problemen uit de 300tdi ombouw in mijn 101fc op te lossen.
2 vragen:
Ik zag dat er nadat ik een nieuwe distributieriem erop heb gezet de Flinger in de deksel is gaan lopen (1mm)
Wat heb ik bij het monteren fout gedaan?
DSC_0016_zps811011a9.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7d565505c3acd2dba7e70f8138ea43a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC_0017_zps27dd8592.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a400bfc2b94ef7072c627e650f79245c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vraag 2:
Bij een disco kun je voor je cabine kiezen tussen koude en warme lucht, bij koude lucht slaat hij de heater over. Bij een orginele v8 in een 101 blijft de lucht door de heater stromen, je kunt hier de watertoevoer (kraan) afsluiten. Omdat je blijkbaar de achteruitgang bij een 300tdi niet zomaar kan dichtdraaien heb ik een by-pass gemaakt (via kraan2). Maar nu komt er warm water weer terug de motor in. Omdat ik nu bezig ben om het warmte probleem bij de 101 op te lossen (timming checken, inspuitpomp laten checken, Heavy duty radiator laten maken, airflow verbeteren, intercooler aanpassen, nieuwe Thermosstraat 88' etc.) en ik alles wil uitsluiten lijkt het mij beter om de by-pass voor de radiator te laten uitkomen ipv erna. hoe denken jullie hierover? Zie ook onderstaand plaatje:
300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8958f8fd8232ee8474471c80ae3343e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Jeroen
Re: 300tdi koelwaterflow
Hoi Jeroen,
Bij vraag 1 kan je volgens mij niet veel verkeerd doen.
Wanneer je voor montage alles goed hebt gereinigd (oude pakking verwijderen) en weer een standaard pakking (dikte) hebt gebruikt kan er weing mis gaan. Het zijn volgens mij allemaal vaste maten, zonder vulringen o.i.d.
Misschien een nieuwe tandriem poelie gebruikt met een afwijkende maat? Of een ander distributie deksel, daar zijn verschillende types van met kleine onderlinge verschillen.
Bij vraag twee kan ik je niet helpen m.b.t. het FC deel, (misschien een dubbele kraan waarvan de ene open gaat wanneer de andere sluit (als zoiets al bestaat))
Ik weet alleen dat wanneer je de thermostaat geheel zou verwijderen je het probleem krijgt dat het warme water niet door de radiator gaat maar (in ieder geval een deel) gelijk de motor weer in want dit is de weg van de minste weerstand.
De thermostaat van een 300tdi geeft namelijk bij opening de weg naar de radiator vrij maar sluit de bypas op dat moment af.
Zelf heb ik de koeling achterin zitten en in het circuit een extra elektrisch waterpomp i.v.m. de hogere weerstand door de langere leidingen. Eerlijk gezegd heb ik het nooit zonder geprobeerd (i.v.m. tijd gebrek gelijk zo gebouwd) dus ik kan je niet zeggen of het ook daadwerkelijk nodig is.
Succes!
Groeten,
Sybolt
Bij vraag 1 kan je volgens mij niet veel verkeerd doen.
Wanneer je voor montage alles goed hebt gereinigd (oude pakking verwijderen) en weer een standaard pakking (dikte) hebt gebruikt kan er weing mis gaan. Het zijn volgens mij allemaal vaste maten, zonder vulringen o.i.d.
Misschien een nieuwe tandriem poelie gebruikt met een afwijkende maat? Of een ander distributie deksel, daar zijn verschillende types van met kleine onderlinge verschillen.
Bij vraag twee kan ik je niet helpen m.b.t. het FC deel, (misschien een dubbele kraan waarvan de ene open gaat wanneer de andere sluit (als zoiets al bestaat))
Ik weet alleen dat wanneer je de thermostaat geheel zou verwijderen je het probleem krijgt dat het warme water niet door de radiator gaat maar (in ieder geval een deel) gelijk de motor weer in want dit is de weg van de minste weerstand.
De thermostaat van een 300tdi geeft namelijk bij opening de weg naar de radiator vrij maar sluit de bypas op dat moment af.
Zelf heb ik de koeling achterin zitten en in het circuit een extra elektrisch waterpomp i.v.m. de hogere weerstand door de langere leidingen. Eerlijk gezegd heb ik het nooit zonder geprobeerd (i.v.m. tijd gebrek gelijk zo gebouwd) dus ik kan je niet zeggen of het ook daadwerkelijk nodig is.
Succes!
Groeten,
Sybolt
Re: 300tdi koelwaterflow
Sybolt,
dank voor het antwoord.
1) bij de nieuwe distributieriem heb ik aan de buitenkant van de deksel de originele onderdelen gebruikt, de flinger is een los dekseltje dat tussen tussen de deksel en de multieriem poelie aan de krukas zit. ik weet niet of dat deze vast moet zitten oid.
2) Het is niet de bedoeling om de bypas en de thermosstaat te verwijderen. ik bedoelde de bypass bij kraan 2. omdat ik in de zomer geen warmte in de cabine wil (maar wel frisse lucht) draai ik kraan 1 dicht (kraan) en kraan 2 open. Maar daardoor komt het warme koelwater weer voor de pomp in mijn blok. Het zou logischer zijn dat in de zomer, als kraan 2 open staat het warme water voor de radiator terug gestuurd word. Of vergeet ik nu een belangrijk punt?
Jeroen
dank voor het antwoord.
1) bij de nieuwe distributieriem heb ik aan de buitenkant van de deksel de originele onderdelen gebruikt, de flinger is een los dekseltje dat tussen tussen de deksel en de multieriem poelie aan de krukas zit. ik weet niet of dat deze vast moet zitten oid.
2) Het is niet de bedoeling om de bypas en de thermosstaat te verwijderen. ik bedoelde de bypass bij kraan 2. omdat ik in de zomer geen warmte in de cabine wil (maar wel frisse lucht) draai ik kraan 1 dicht (kraan) en kraan 2 open. Maar daardoor komt het warme koelwater weer voor de pomp in mijn blok. Het zou logischer zijn dat in de zomer, als kraan 2 open staat het warme water voor de radiator terug gestuurd word. Of vergeet ik nu een belangrijk punt?
Jeroen
Re: 300tdi koelwaterflow
sjeroens Schreef:
-------------------------------------------------------
> Omdat je blijkbaar
> de achteruitgang bij een 300tdi niet zomaar kan
> dichtdraaien heb ik een by-pass gemaakt (via
> kraan2).
Wat is de reden dat je de "achteruitgang" bij een 300tdi niet af kan sluiten?
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('35ab6eb3e153d8d3b99d4f583b2760bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17213291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d190e2c0d5b719693a391a10566da53f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17213291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Omdat je blijkbaar
> de achteruitgang bij een 300tdi niet zomaar kan
> dichtdraaien heb ik een by-pass gemaakt (via
> kraan2).
Wat is de reden dat je de "achteruitgang" bij een 300tdi niet af kan sluiten?
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('35ab6eb3e153d8d3b99d4f583b2760bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17213291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d190e2c0d5b719693a391a10566da53f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17213291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 300tdi koelwaterflow
Eric,
"Wat is de reden dat je de "achteruitgang" bij een 300tdi niet af kan sluiten?
Geen onderbouwend idee, ik heb dit wel vanuit verschillende bronnen vernomen. Ik denk dat het te maken heeft met afvoer van warmte bij cilinder4, maar dat is een aanname.
Jeroen
"Wat is de reden dat je de "achteruitgang" bij een 300tdi niet af kan sluiten?
Geen onderbouwend idee, ik heb dit wel vanuit verschillende bronnen vernomen. Ik denk dat het te maken heeft met afvoer van warmte bij cilinder4, maar dat is een aanname.
Jeroen
Re: 300tdi koelwaterflow
Ik ben geen specialist op dit gebied, maar kun je de bypass niet net voor de thermostaat laten uitkomen? dan kan kraan2 gewoon vervallen...
Schermafbeelding%202014-06-29%20om%2010.01.47.png --> mod_embed_images_loadimage('219c31506c2655e388c59b3a53988344', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F19389613%2FSchermafbeelding%25202014-06-29%2520om%252010.01.47.png', 'https://dl.dropboxusercontent.com/u/19389613/Schermafbeelding%202014-06-29%20om%2010.01.47.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F19389613%2FSchermafbeelding%25202014-06-29%2520om%252010.01.47.png', '', 17213328, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bf66601c96ffc4ce8c79b95135aa95dc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 17213328, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Schermafbeelding%202014-06-29%20om%2010.01.47.png --> mod_embed_images_loadimage('219c31506c2655e388c59b3a53988344', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F19389613%2FSchermafbeelding%25202014-06-29%2520om%252010.01.47.png', 'https://dl.dropboxusercontent.com/u/19389613/Schermafbeelding%202014-06-29%20om%2010.01.47.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fdl.dropboxusercontent.com%2Fu%2F19389613%2FSchermafbeelding%25202014-06-29%2520om%252010.01.47.png', '', 17213328, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)
b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bf66601c96ffc4ce8c79b95135aa95dc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://i1166.photobucket.com/albums/q620/v_titulaer/b27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1166.photobucket.com%2Falbums%2Fq620%2Fv_titulaer%2Fb27d90bcaf0f9743ebfad1c910d4ac4f_zpsac9df819.jpg', '', 17213328, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 300tdi koelwaterflow
Heb je beide keerringen ook vervangen? Er zit 1 keerring achter je distributietandwiel en 1 ervoor in het deksel, dan komen flinger&poulie. Als het in die volgorde erin zit, mag het niet fout gaan, tenzij het einde van je krukas korter is gemaakt, maar dat is wel te zien lijkt me. Overigens zit die flinger normaal gesproken behoorlijk klemvast achter de poulie....... Het lijkt er dus op dat deze is losgekomen en zo de schade heeft gemaakt. Nieuwe poulie (compleet) kan geen kwaad, je kunt er nu in ieder geval nog goed bij komen.
Arthur
Arthur
Re: 300tdi koelwaterflow
VeeTee Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben geen specialist op dit gebied, maar kun je
> de bypass niet net voor de thermostaat laten
> uitkomen? dan kan kraan2 gewoon vervallen...
Volgens mij heb je dan aan beide zijden van de bypass gelijke druk dus geen flow door die bypass.
Jeroen, waarom zet je in die bypass niet nog een tweede kleine heater matrix om dat water wat te koelen voordat het bij de pomp komt.
Ik weet niet of je daar nog ergens een plekje voor hebt.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00489c0e6e9f3ee27469bcc4523e5480', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17213357, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('91518e082c846baae36536cfd78107f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17213357, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Ik ben geen specialist op dit gebied, maar kun je
> de bypass niet net voor de thermostaat laten
> uitkomen? dan kan kraan2 gewoon vervallen...
Volgens mij heb je dan aan beide zijden van de bypass gelijke druk dus geen flow door die bypass.
Jeroen, waarom zet je in die bypass niet nog een tweede kleine heater matrix om dat water wat te koelen voordat het bij de pomp komt.
Ik weet niet of je daar nog ergens een plekje voor hebt.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00489c0e6e9f3ee27469bcc4523e5480', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 17213357, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('91518e082c846baae36536cfd78107f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 17213357, 600, 600, 'Loading image ...', false);