3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP !!
3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP !!
ik heb mijn defender v8 omgebouwd van 200 tdi naar 3,9 v8.
de efi is omgebouwd naar carberateur.
de auto waar de motor uit kwam heeft altijd netjes gelopen/terrein gereden.
na de inbouw starten en lopen.
na wat stukjes rijden niks aan de hand maar nu valt hij soms ineens dood.
voornamelijk bij 80 km per uur of harder begint de motor in te houden en valt hij ineens uit en doet hele auto niks meer. ik kan dan gewoon weer starten en rijden!
hij heeft het een keer gedaan bij 50 km per uur en nu voornamelijk bij 80 en meer.
ik en aantal landrovermensen/ bedrijven dachten dat het aan de ontsteking lag of aan de aansturing van elektrische ontsteking. alles is netjes vernieuwd inclusief kabels en bougies, verdeler kap , bobine , brandstofpompje etc etc. maar nu doet hij het nog steeds.
de auto was orgineel v8 maar is ooit in engeland naar 200 tdi gebouwd daarbij hebben ze de brandstofleiding vervangen naar voren toe.
nu denken we dat deze niet genoeg kan aanzuigen en dat er een originele leiding onder moet misschien.
heeft iemand nog andere tips of iedeen? of herkent iemand dit ?
alvast bedankt
disco1992
de efi is omgebouwd naar carberateur.
de auto waar de motor uit kwam heeft altijd netjes gelopen/terrein gereden.
na de inbouw starten en lopen.
na wat stukjes rijden niks aan de hand maar nu valt hij soms ineens dood.
voornamelijk bij 80 km per uur of harder begint de motor in te houden en valt hij ineens uit en doet hele auto niks meer. ik kan dan gewoon weer starten en rijden!
hij heeft het een keer gedaan bij 50 km per uur en nu voornamelijk bij 80 en meer.
ik en aantal landrovermensen/ bedrijven dachten dat het aan de ontsteking lag of aan de aansturing van elektrische ontsteking. alles is netjes vernieuwd inclusief kabels en bougies, verdeler kap , bobine , brandstofpompje etc etc. maar nu doet hij het nog steeds.
de auto was orgineel v8 maar is ooit in engeland naar 200 tdi gebouwd daarbij hebben ze de brandstofleiding vervangen naar voren toe.
nu denken we dat deze niet genoeg kan aanzuigen en dat er een originele leiding onder moet misschien.
heeft iemand nog andere tips of iedeen? of herkent iemand dit ?
alvast bedankt
disco1992
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Hoi Wout, heb je ook naar de ontstekingsmodule gekeken?
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
hoi bart je bedoelt zeker dat zwarte plastic kastje op de zijkant van de ontsteking? ja die is vervangen.
disco1992
disco1992
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Britpart?? Verder durf ik het niet te zeggen. Kan van alles zijn. Erwin al naar gekeken?
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Hoi,
Wij hebben een soortgelijk probleem met een Amerikaanse V8 (Dodge Magnum 383 V8) Die ook nagenoeg stil viel, maar daar was het een benzinefilter dat dubbel klapte en de toevoer afsloot. De motor viel echter niet helemaal uit, dus niet zoals je zegt "helemaal dood".
Het lijkt op een electronisch probleem en kijk eens naar de massa en de voeding van de ontsteking. Massa wordt wel eens snel met een schroefje op de carrosserie. Leg voor alle zekerheid een vette massa (liefst 2,5mm2) naar een van de aardpunten op het chassis waarop ook de massadraad van het blok zit (als het goed is).
Uiteraard moet de voeding van de ontsteking ook goed zijn.
Kijk ook eens naar de grote stekker waarin een aantal draden zitten (midden achter het blok op de bulkhead). Dit is een beroemde zwakke plek in de Laro's omdat daar alle draden van de motor worden verbonden (oliedruk, temperatuur, ontsteking, massa ontsteking, dynamo +, B+ etc.).
Succes en sleutel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ccba50e4cee25efe94a635889767913e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17218700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Wij hebben een soortgelijk probleem met een Amerikaanse V8 (Dodge Magnum 383 V8) Die ook nagenoeg stil viel, maar daar was het een benzinefilter dat dubbel klapte en de toevoer afsloot. De motor viel echter niet helemaal uit, dus niet zoals je zegt "helemaal dood".
Het lijkt op een electronisch probleem en kijk eens naar de massa en de voeding van de ontsteking. Massa wordt wel eens snel met een schroefje op de carrosserie. Leg voor alle zekerheid een vette massa (liefst 2,5mm2) naar een van de aardpunten op het chassis waarop ook de massadraad van het blok zit (als het goed is).
Uiteraard moet de voeding van de ontsteking ook goed zijn.
Kijk ook eens naar de grote stekker waarin een aantal draden zitten (midden achter het blok op de bulkhead). Dit is een beroemde zwakke plek in de Laro's omdat daar alle draden van de motor worden verbonden (oliedruk, temperatuur, ontsteking, massa ontsteking, dynamo +, B+ etc.).
Succes en sleutel ze,
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ccba50e4cee25efe94a635889767913e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17218700, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Mijn eerste idee is te weinig brandstof
komt er wel voldoende benzine uit de benzineleiding als je deze los haalt bij je carburateur, wel even een bakkie eronder en contact an.
Is de beluchting van je tank open?
En is de carburateur schoon en is je flotter nivo wel goed?
heb je alle diesel wel uit je tank {filter} gehaald?
een paar % maakt niet zo uit, maar als er nog een paar liter in zat kan dat problemen geven
Alan
komt er wel voldoende benzine uit de benzineleiding als je deze los haalt bij je carburateur, wel even een bakkie eronder en contact an.
Is de beluchting van je tank open?
En is de carburateur schoon en is je flotter nivo wel goed?
heb je alle diesel wel uit je tank {filter} gehaald?
een paar % maakt niet zo uit, maar als er nog een paar liter in zat kan dat problemen geven
Alan
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Ik verdenk hier de carburateurs, welke zijn het? Toevallig de Stromberg/Zeniths, dan zou het goed kunnen dat (één van) de membranen gescheurd zijn.
Dit kun je controleren door het zwarte dopje los te draaien bovenop de carb bij lopende motor en deze vervolgens langzaam omhoog trekken, als deze fors in toeren terugvalt is het membraan goed, gebeurt er weinig tot niets dan zal deze waarschijnlijk gescheurd zijn. Beide checken.
Verder neem ik aan dat de ontsteking op het juiste tijdstip staat, de bougies goed zijn, kabels goed, rotor en verdelerkap goed en benzinepomp/filter goed zijn.
Succes!
groeten Boelo
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2014 11:53 door Boelo.
Dit kun je controleren door het zwarte dopje los te draaien bovenop de carb bij lopende motor en deze vervolgens langzaam omhoog trekken, als deze fors in toeren terugvalt is het membraan goed, gebeurt er weinig tot niets dan zal deze waarschijnlijk gescheurd zijn. Beide checken.
Verder neem ik aan dat de ontsteking op het juiste tijdstip staat, de bougies goed zijn, kabels goed, rotor en verdelerkap goed en benzinepomp/filter goed zijn.
Succes!
groeten Boelo
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/07/2014 11:53 door Boelo.
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Ik heb hetzelfde gehad, ook inhouden en/of uitvallen bij ca. 80km/uur.
Brandstofpomp vervangen en het probleem was opgelost.
Brandstofpomp vervangen en het probleem was opgelost.
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
brandstofpomp is een nieuwe, carburateurs zijn gewoon standaard carburateurs en zijn professioneel gereviseerd ! een brandstoffilter zit er nog niet tussen.
gisteren avond de tank nog eens goed gevuld en nog stukje proberen. probleem word steeds erger !
van de week eens de nieuwe brandstofpomp vervangen voor een andere van een rijdende auto kijken wat hij dan doet. we verdenken zelf momenteel de leidingen die misschien niet genoeg kunnen verwerken.
als iemand nog meer tips heeft hoor ik het graag.
disco1992
gisteren avond de tank nog eens goed gevuld en nog stukje proberen. probleem word steeds erger !
van de week eens de nieuwe brandstofpomp vervangen voor een andere van een rijdende auto kijken wat hij dan doet. we verdenken zelf momenteel de leidingen die misschien niet genoeg kunnen verwerken.
als iemand nog meer tips heeft hoor ik het graag.
disco1992
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Gebruik je wel de juiste pomp? er zit verschil in een HI en LOW pressure pomp, oorspronkelijk zit er op een EFI motor een HI pressure pomp, maar voor een carburatie heb je low pressure nodig zo ver ik weet, dit is enkel voor opvoer naar de carburator.
Groeten,
Dennis
RRC EFI & DAF YA-126 Breda
--> mod_embed_images_loadimage('7089462bced1f97e58ce2f9cc6b01e6d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2FJh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA%3Dw725-h207-p-no', 'https://lh4.googleusercontent.com/Jh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA=w725-h207-p-no', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2FJh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA%3Dw725-h207-p-no', '', 17219325, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groeten,
Dennis
RRC EFI & DAF YA-126 Breda
--> mod_embed_images_loadimage('7089462bced1f97e58ce2f9cc6b01e6d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2FJh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA%3Dw725-h207-p-no', 'https://lh4.googleusercontent.com/Jh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA=w725-h207-p-no', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2FJh3vNNmA1MPPdvh2FCdstkz8jRmRph3ml-q4TtiiqfA%3Dw725-h207-p-no', '', 17219325, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Klopt bijna , de hoge drukpomp is nodig om je injectoren fatsoenlijk van benzine te voorzien. Deze pomp moet tussen de 3 en 5 bar druk leveren, de juiste druk wordt door je reduceer geregeld tot 2.6 bar. De carb pomp hoeft eigenlijk alleen maar een soort opvoerdruk te leveren.......:..:.check de diameter van je brandstofleidingen. Als je de oude diesel leidingen gebruikt hebt dan is je probleem gevonden.
Benzineleidingen hebben een grotere diameter omdat de V8 veel meer verbruikt en een grotere aanvoer nodig heeft.
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2014 07:58 door Michel WaZ.
Benzineleidingen hebben een grotere diameter omdat de V8 veel meer verbruikt en een grotere aanvoer nodig heeft.
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2014 07:58 door Michel WaZ.
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Probeer eens zonder benzinedop op je tank te rijden.
Grt
Jos109D
Grt
Jos109D
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
En? Vr gr Henk B.
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Ben ook benieuwd hoe het met Wouter z'n 3.9 is afgelopen....
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
tja ik ook
hij staat er lekker rustig bij.
ik en mijn maatje hebben het bijde erg druk en allebij met andere dingen momenteel.
ik verwacht binnen nu en 4 weken en disco1992 junior dus ben met andere dingen bezig dan de 110 .
mijn maat haalt binnenkort de tank eronder uit en vervangt de brandstofleiding naar voren toe want die is dus niet orgineel.
we hebben met inbouw een nieuwe brandstofpomp gemonteerd en twijfelde of die niet steken liet vallen. maar helaas met een uit een rijdende v8 ook geen succes.
dus eerst binnenkort de leiding maar vervangen en dan kijken wat hij doet.
probleem deed eerst voor bij 80 km per uur of hoger maar nu steeds eerder ook.
ik hou jullie op de hoogte van de auto en van de mini prikker !!
disco1992
hij staat er lekker rustig bij.
ik en mijn maatje hebben het bijde erg druk en allebij met andere dingen momenteel.
ik verwacht binnen nu en 4 weken en disco1992 junior dus ben met andere dingen bezig dan de 110 .
mijn maat haalt binnenkort de tank eronder uit en vervangt de brandstofleiding naar voren toe want die is dus niet orgineel.
we hebben met inbouw een nieuwe brandstofpomp gemonteerd en twijfelde of die niet steken liet vallen. maar helaas met een uit een rijdende v8 ook geen succes.
dus eerst binnenkort de leiding maar vervangen en dan kijken wat hij doet.
probleem deed eerst voor bij 80 km per uur of hoger maar nu steeds eerder ook.
ik hou jullie op de hoogte van de auto en van de mini prikker !!
disco1992
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Hoi Disco1992,
Dan zou ik zeggen, eerst succes met die kleine disco, dat is wel even belangrijker.
Je kunt later nog altijd met die miniprikker sleutelen aan je Disco. Je kunt hem dan in zo een Maxi cosi aan de open motorkap hangen. Dan went zij of hij al aan het gesleutel en de benzinedampen.
Uiteraard groeten aan je partner en geniet er maar van zolang zij of hij klein is.
Voor dat je het weet vragen ze de sleutel van je Disco.
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c83052300558e5e679f2678f7084949a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17236940, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Dan zou ik zeggen, eerst succes met die kleine disco, dat is wel even belangrijker.
Je kunt later nog altijd met die miniprikker sleutelen aan je Disco. Je kunt hem dan in zo een Maxi cosi aan de open motorkap hangen. Dan went zij of hij al aan het gesleutel en de benzinedampen.
Uiteraard groeten aan je partner en geniet er maar van zolang zij of hij klein is.
Voor dat je het weet vragen ze de sleutel van je Disco.
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c83052300558e5e679f2678f7084949a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17236940, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Ik sluit me bij Jos aan! Veel voorspoed gewenst!
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
na een week of 4 denken, denken en een hele hoop gedoe met dingen vervangen en test rijden, rijden en rijden. werd het steeds slechter. na de nieuwe brandstofpomp te hebben vervangen voor een 2de hands van een rijdende auto deed hij het nog niet.
toen de leiding naar tank vervangen voor nieuw. en nog niks ! we waren er klaar mee en erg beu vanmiddag. toen toch nog maar eens geprobeerd met de nieuwe leiding en een 2de hands pomp in een jerrycan voor in de auto en hop de snelweg op !
jaa geen probleem meer !
bleek dus de nieuwe pomp ( imitatie ) niet genoeg te leveren voor mijn defender 110 3,9 v8. waarschijnlijk is mijn auto door alle accessoires te zwaar waardoor hij te veel vraagt en het pompje het niet aan kon. met een andere pomp dus wel.
heb een orginele besteld en kan er zaterdag onder.
probleem waarschijnlijk opgelost !
disco1992 met defender 110 3,9 v8 1983
( disco1992 stamt nog af van mijn eerste landrover een orginele discovery 1 van nederlands camel trophy team uit 1992 )
toen de leiding naar tank vervangen voor nieuw. en nog niks ! we waren er klaar mee en erg beu vanmiddag. toen toch nog maar eens geprobeerd met de nieuwe leiding en een 2de hands pomp in een jerrycan voor in de auto en hop de snelweg op !
jaa geen probleem meer !
bleek dus de nieuwe pomp ( imitatie ) niet genoeg te leveren voor mijn defender 110 3,9 v8. waarschijnlijk is mijn auto door alle accessoires te zwaar waardoor hij te veel vraagt en het pompje het niet aan kon. met een andere pomp dus wel.
heb een orginele besteld en kan er zaterdag onder.
probleem waarschijnlijk opgelost !
disco1992 met defender 110 3,9 v8 1983
( disco1992 stamt nog af van mijn eerste landrover een orginele discovery 1 van nederlands camel trophy team uit 1992 )
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Das mooi.....maar hoe is het met junior? Nog alles voorspoedig??
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Volgens mij heb je 2 verschillende pompen, een voor bij de tank en 1 voor bij de motor. (de een is volgens mij meer zuigkracht en de ander meer duwkracht, of zo iets)
Neef henk weet daar meer over.
J.
Neef henk weet daar meer over.
J.
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
hoi bart, de kleine ukkepuk moet nog 3 weken tot uitgerekende datum alles gaat zeer goed dit hadden we niet verwacht. mijn vrouwtje heeft nergens last van en doet nog alles met haar bolle buik . we weten niet wat het word dus een grote verrassing. net een landrover dan weet je ook niet wat je kan verwachten
sjeroens, ik weet alleen dat er pompen zijn voor in de tank of voor op het chassis. voor de rest weet ik niet. maar al 2 mensen zeggen die aantal jaren fulltime met landrovers gewerkt hebben zeggen dat ik die moet bestellen zou het goed moeten zijn lijkt me . ik heb een universeel pompje besteld via marktplaats bij een klein bedrijfje. voor een benzine met carberateurs. maar niet gevraagd of deze ook voor landrovers geschikt waren. dus beetje eigen schuld
disco1992
sjeroens, ik weet alleen dat er pompen zijn voor in de tank of voor op het chassis. voor de rest weet ik niet. maar al 2 mensen zeggen die aantal jaren fulltime met landrovers gewerkt hebben zeggen dat ik die moet bestellen zou het goed moeten zijn lijkt me . ik heb een universeel pompje besteld via marktplaats bij een klein bedrijfje. voor een benzine met carberateurs. maar niet gevraagd of deze ook voor landrovers geschikt waren. dus beetje eigen schuld
disco1992
Re: 3,9 v8 valt dood voornamelijk bij 80 km per uur of meer HELP
Hoi,
Nogmaals succes met de kleine.
Wat de benzinepomp betreft, ik heb bij mijn neef zijn Chevy 20 Bus met een V8 350 blok een nieuwe pomp in de tank gebouwd, omdat hij jarenlang uitsluitend op gas heeft gereden. Het pompje is 10 cm lang en misschien 3Cm doorsnee, maar pompt blijkbaar ruim genoeg voor een Chevy die 1 op 4 loopt en benzine injectie heeft.
De pomp koste iets van $ 64,- (via de Afcent geleverd) en was blijkbaar een OEM van Chevrolet.
In de tank lijken mij die dingen voldoende capaciteit te hebben. Je zou moeten kijken met een stuk doorzichtige benzineslang of de retourleiding benzine blijft teruggeven.
Als dit terugsturen van benzine tijdens het rijden stopt, heeft de pomp te weinig capaciteit.
Nadeel van externe pompen is, dat ze soms niet meer zelf aanzuigen als ze om een of andere manier droog vallen.
We horen graag van beide gevallen.
Succes met de kleine en de benzine pomp en "Pamper" en sleutel ze.
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('448b284ccd6a345230bebd6b5174bfe0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17245112, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Nogmaals succes met de kleine.
Wat de benzinepomp betreft, ik heb bij mijn neef zijn Chevy 20 Bus met een V8 350 blok een nieuwe pomp in de tank gebouwd, omdat hij jarenlang uitsluitend op gas heeft gereden. Het pompje is 10 cm lang en misschien 3Cm doorsnee, maar pompt blijkbaar ruim genoeg voor een Chevy die 1 op 4 loopt en benzine injectie heeft.
De pomp koste iets van $ 64,- (via de Afcent geleverd) en was blijkbaar een OEM van Chevrolet.
In de tank lijken mij die dingen voldoende capaciteit te hebben. Je zou moeten kijken met een stuk doorzichtige benzineslang of de retourleiding benzine blijft teruggeven.
Als dit terugsturen van benzine tijdens het rijden stopt, heeft de pomp te weinig capaciteit.
Nadeel van externe pompen is, dat ze soms niet meer zelf aanzuigen als ze om een of andere manier droog vallen.
We horen graag van beide gevallen.
Succes met de kleine en de benzine pomp en "Pamper" en sleutel ze.
Jos
Ninety+Schilderij+II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('448b284ccd6a345230bebd6b5174bfe0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-R4tZIbae6Qw/U8wSOBRw5WI/AAAAAAAALL8/2xBnkophQyU/w1024-h517-no/Ninety+Schilderij+II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-R4tZIbae6Qw%2FU8wSOBRw5WI%2FAAAAAAAALL8%2F2xBnkophQyU%2Fw1024-h517-no%2FNinety%2BSchilderij%2BII.jpg', '', 17245112, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".