LandRover Freelander 2.5.V6 benzine

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Imand

LandRover Freelander 2.5.V6 benzine

Bericht door Imand »

Hallo,
Ik wil een LandRover Freelander 2.5 V6 Benzine uit 2005 met 129000 kilometer er op kopen,hoe is de betrouwbaarheid van deze auto?
Ik heb nu een Suzuki Grand Vitara 1.6 2004 met 52000 kilometer erop en nooit geen problemen,ik wil de Freelander kopen inverband met het trekken van een zwaardere caravan.
Kan iemand mij meer vertellen over Freelander ( zonder over het benzine verbruik te hebben )

Mvg Imand
Puffino

Re: LandRover Freelander 2.5.V6 benzine

Bericht door Puffino »

Vraag D&G eens....

Uit Breukelen.

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Jeroen

Bericht door Jeroen »

Heb net mijn 2.5 V6 uit 2003 ingeruild op een Freelander TD4 uit 2006.
Had bij aankoop van de V6 na een week al problemen met koelvloeistofverlies. Bleek een gezakte zuigerbus te zijn. Nieuwe motor erin. Heel bedrag maar had garantie en dat scheelde uiteraard. Blijkt wel een zwak punt te zijn bij deze auto: koppakking, zakken van de zuigerbussen etc. Zorg dat de ramen goed en makkelijk op en neer kunnen. Kijk of de cruisecontrol goed werkt. Kijk ook naar de berichten op deze site over de aandrijving en hoe je deze checkt.
Heb sindsdien geen problemen meer gehad en eigenlijk bijzonder genoten van deze auto. Je geeft zelf aan dat het benzineneverbruik al eerder genoemd is, hoef ik dus niets meer van te zeggen.
Raad je aan te kopen met garantie zodat je weinig risico hebt. Anders moet de prijs er naar zijn, zodat je een en ander kunt opvangen.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Als je geen speciale band (lees=virus) met Land Rover hebt dan is er nog de Vitara V6, lijkt me betrouwbaarder maar heeft natuurlijk niet de stijl en klasse van een Land Rover. De Freelander V6 schijnt wel als een speer te lopen, je hoort normaal alleen de probleemgevallen.

Gr, bart
D&G

Bericht door D&G »

Daar ben ik dan ;-)

Wij hebben onze V6 nu 6 maanden. Kochten hem met 130K en nu staat tie op 138.000

Net een week bij de dealer gestaan inderdaad met koelvloeistof lekkage, heel weinig, maar toch. Zat bij de IRD. Alles keurig opgelost door de Land Rover dealer waar we hem vandaan hebben. Onder garantie. Verder geen problemen gehad tot nu toe.

In die week hebben we een FL2 met TD4 en automaat gehad. Ook een heel fijne auto maar wel minder praktisch. Minder ruimte achterin, en de opzij openende deur is echt wel fijn, zo ook het achterraam wat je open kunt doen.

Het is echt een lekkere auto om te rijden, veel power, lekker stil. En zoals ik de afgelopen weken gemerkt heb een absoluut goede auto onder deze winterse omstandigheden. Veel is wel te danken aan de winterbanden die ik eronder heb laten zetten. (WinTrac Extreme)

Ik denk dat je beter een Freelander kan hebben met meer dan 120k omdat dan de distributieriem al gedaan is. Het probleem met de koppakking is volgens mij alleen van toepassing op de 1.8 motor en niet op de V6

Dan het verbruik: Als mijn vrouw ermee op pad gaat haalt ze 1 op 11, ik ben al blij als ik 1 op 9 haal.... heerlijk zo'n V6!

Wij hebben nog geen moment spijt! Ik zeg: Doen!

D&G
Imand

Bericht door Imand »

Hallo heren bedankt voor U reachtie,ik ben tot de vraag stelling gekomen omdat ik een betrouwbaarheidsrapport door Autotrust heb laten maken van de Freelander.
De betrouwbaarheidsindex kwam uit op min 3. Dit houd in dat de Freelander qua technische betrouwbaarheid, ver beneden het gemiddelde scoort met name , Electrische onderdelen : 1
Motor :1
Brandstofsysteem : min 1
Transmissie : min 1
Wat vinden de Freelander kenners hiervan?
En toch ben ik zeer gecharmeerd van de LandRover Freelander 2.5 V6,zeker voor het trekken van de caravan.
Groet,
Imand
harry & de 'RUS'

Bericht door harry & de 'RUS' »

Imand,

Je loopt een serieuze kans dat een Freelander niet zo betrouwbaar is als jouw Suzuki Vitara. Land Rovers zijn veelal onbetrouwbaarder dan het gemiddelde voertuig, zeker onbetrouwbaarder dan de meeste Japanse auto's.
Ik heb zelf een tijdje de afwegingen lopen maken of ik een Freelander wilde, i.p.v. mijn Ford Focus (als familiewagen). En toen had ik al 11 jr. ervaring met een veel oudere Land Rover, een Series 3 uit 1983 (met benzineblok uit '72!). Uiteindelijk toch voor de Freelander gekozen, een beetje in de hoop dat het qua betrouwbaarheid wel zal meevallen. Om het lot een beetje te helpen heb ik gekozen voor:
- kopen bij een verkoper die een naam qua Land Rovers te verliezen heeft;
- een Freelander kopen uit de laatste periode (dus na de facelift van eind 2003); in de hoop dat quality control van BMW en Ford (toenmalige eigenaren) al invloed hebben op het productieproces;
- een TD4 diesel (i.p.v. alle gelezen benzine 'uitdagingen');
Na wat literatuuronderzoek (en praten met monteurs) krijg ik de indruk dat de veel gemelde transmissieproblemen vnl. plaatsvonden in de productiejaren tot aan 2002/2003. Ik rijd er nu slechts 1,5 maand in, dus van betrouwbaarheid kan ik nog niets zeggen.

Kortom, tot op zekere hoogte kun je een Land Rover kopen met je verstand; maar uiteindelijk koop je 'm met je hart.....
Mvg
Harry & de 'RUS'

1983 2,25 L benzine Series 3 88-inch (de 'RUS')
2005 2,0 Diesel Freelander 1 ('The Tor')
harry & de 'RUS'

Bericht door harry & de 'RUS' »

Imand,
Ben wel een beetje benieuwd hoe jouw eigen Suzuki uit de test kwam...
Ik heb mijn vorige Renault Scenic uit '99 ingevuld (een notaire slechte auto volgens de ANW en die kwam er 'gemiddeld' uit (eindcijfer: 1). Ik heb die auto ca. 10 jr. gereden en hij heeft mij echt een aantal keren laten staan!
Tevens heb ik de Renault van mijn vrouw ingevuld (Clio uit '01) en die komt op eindcijfer: 3 ! Waarom? Omdat de site onvoldoende gegevens heeft en alleen iets zei over de motor, en dat was toevallig plus 3...... Tevens valt mij op dat de gemiddelde reparatiekosten behoorlijk doortellen in het eindresultaat. Dat is uiteraard niet mals, als je de Freelander bij de dealer laat onderhouden...
Kortom, Autotrust geeft een indicatie, maar heeft ook niet de waarheid in pacht.
Mvg
Harry
BEN110

Bericht door BEN110 »

als ze niet kapot gaan is er ook niets aan ik moet wel zo nu en dan wat te sleutelen hebben anders word ik diep ongelukkig en zou ik zwaar teleur gesteld zijn in de kwaliteit van landrover
maar als je er in rijd leef je helemaal op dat maak ik niet mee met andere merken vandaag in de auto van mijn .. vrouw gereden frlander 1.8 en heb ook hier weer van genoten in de sneeuw oma ophalen en weer thuis brengen is en genot ( oma vind de 110 erg hoog en heeft en trapje nodig om anders in te stappen en vind de freelander en erg makkelijke instap hebben ) het enige nadeel vind ik hij wil niet glijden slippen in de sneeuw staat erg snel stil als je remt ik glij liever eerlijk gezegd
mijn vrouw heeft nog niets gemerkt van de gladheid en vroeg waarom er geklaagd werd over de gladheid en of ik de auto wil nakijken hij ratelt enorm bij wegrijden en remmen en er gaan amberkleurige lampjes branden ( tc en abs ) zal ze het ooit begrijpen
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Je zal de auto zeker na moeten kijken, want als het ABS lampje onder het rijden gaat branden is er een defect in het ABS systeem.
Als ABS wordt aangesproken en er is geen storing dan gaat het lampje ook niet branden.
Een brandend Traction Control lampje bij het optrekken betekent slechts dat TC in werking is getreden en is dus geen storing.

Dennis B
BEN110

Bericht door BEN110 »

abs brand ook alleen bij remmen en tc bij wegrijden op glad ijs auto is gewoon 100 % voor en landrover dan
Marco 109

Bericht door Marco 109 »

Het ABS lampje hoort niet te branden bij remmen, ook niet als de ABS in werking treed.
Dit in tegenstelling tot het TC lampje wat wel brand als de TC in werking treed.

Kortom, er is iets mis met de ABS
Paul Rasch

Bericht door Paul Rasch »

Beste Imand,

Voor het trekken van een zwaardere caravan hoef je volgens mij geen V6 te kopen.
Een paar maal een eerste versie Freelander met een 4cyl. rover diesel geleend voor het trekken van een dubbele paardentrailer à 1.800kg. Ging prima.

Succes

Groeten Paul Rasch
Imand

Bericht door Imand »

Hallo Harry& de RUS,

U heb helemaal gelijk over Auto trust, ik heb ook een betrouwbaarheids rapport van mijn Suzuki laten maken.
De Suzuki heeft een 3 als score gekregen en men vindt de deze auto betrouwbaarder als het gemiddelde dat Autotrust heeft gemeten. ( ik vraag mijn af wat voor gemiddelde ). Maar wat mij wel op valt bij de Suzuki zijn van de 8 onderdelen
maar drie vermeld omdat verdere gegevens ontbreken, maar bij de Freelander worden al de 8 onderdelen beoordeeld, en wat U aanhaalt over de kosten van reperatie zit een heel verschil tussen de Suzuki of de Freelander.

Land Rover Freelander gemidelde tijd in de garage per reperatie 3,39 uur.
Gemiddelde kosten per reperatie € 555,37

Suzuki Grand VitarraGemiddelde tijd in de garage per reperatie 1,68 uur.
Gemiddelde kosten per reperatie €263,32
Daarom was mijn vraag stelling ook wat vinden de Freelanders kenners van de betrouwbaarheid van deze auto?
Mvg Imand
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Precies, als het ABS lampje op elk ander moment dan tijdens de zelftest brandt is het ABS systeem defect en zal dit gerepareerd moeten worden.

Dennis B
rangie1979

Bericht door rangie1979 »

D&G Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar ben ik dan ;-)
>
> Wij hebben onze V6 nu 6 maanden. Kochten hem met
> 130K en nu staat tie op 138.000
>
> Net een week bij de dealer gestaan inderdaad met
> koelvloeistof lekkage, heel weinig, maar toch. Zat
> bij de IRD. Alles keurig opgelost door de Land
> Rover dealer waar we hem vandaan hebben. Onder
> garantie. Verder geen problemen gehad tot nu toe.
>
> In die week hebben we een FL2 met TD4 en automaat
> gehad. Ook een heel fijne auto maar wel minder
> praktisch. Minder ruimte achterin, en de opzij
> openende deur is echt wel fijn, zo ook het
> achterraam wat je open kunt doen.
>
> Het is echt een lekkere auto om te rijden, veel
> power, lekker stil. En zoals ik de afgelopen weken
> gemerkt heb een absoluut goede auto onder deze
> winterse omstandigheden. Veel is wel te danken aan
> de winterbanden die ik eronder heb laten zetten.
> (WinTrac Extreme)
>
> Ik denk dat je beter een Freelander kan hebben met
> meer dan 120k omdat dan de distributieriem al
> gedaan is. Het probleem met de koppakking is
> volgens mij alleen van toepassing op de 1.8 motor
> en niet op de V6
>
> Dan het verbruik: Als mijn vrouw ermee op pad gaat
> haalt ze 1 op 11, ik ben al blij als ik 1 op 9
> haal.... heerlijk zo'n V6!
>
>
> Wij hebben nog geen moment spijt! Ik zeg: Doen!
>
> D&G
rangie1979

Bericht door rangie1979 »

Hoi,

kun je me zeggen bij welke dealer jullie geweest zijn en waar bij de IRD ze het lek gevonden hebben, wij hebben ook koelvloeistof verlies maar na terug te zijn geweest bij de garage en een nacht onder druk is er niets gevonden.

Frank
Dirk109

Bericht door Dirk109 »

Imand, ik zou er nog eens over nadenken om deze als trekauto te kopen.
Een maat van mij heeft ook een v6 LR en deze heeft al een lange waslijst aan gebreken gehad en verbruikt veel brandstof.
Koelwaterslangen gescheurd, schuifdak lek sensoren kapot etc.

Dirk

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa832dfb83bb8d81ead8c005c2761e8d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 17307804, 600, 600, 'Loading image ...', false);
gertjan

Bericht door gertjan »

heb zelf 2 freelanders gehad
1.8 koppaking lek duur grapje
2.0 td koppeling cilinder bak zijde lekkage moet bak er achter weg heb hem maar verkocht
waren prima trek autos de diesel beter als de 1.8 maar voor mij geen freelanders meer als je problemen krijgt kun je je diep in je buidel tassen
rij nu een sante fe prima trek auto 200 kilo meer als een freelander
ik ben echt wel een landroverman heb er 3 series en 90 dus ik zou toch even na denken
zag ook een lijntje over koelvloeistof lekkage denk scheurtje in kop lekt alleen als motor warm is
groeten gj
René de Geeter

Bericht door René de Geeter »

Denk dat Imand er inmiddels wel over nagedacht heeft. Topic is bijna 4 jaar oud

René
109 serie III StaWag
bareld

Bericht door bareld »

René de Geeter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denk dat Imand er inmiddels wel over nagedacht
> heeft. Topic is bijna 4 jaar oud

De vraagstelling van Rangie is nieuw:

Op de ird van een freelander zit een metalen plaat met koelwaterslang aansluitingen. Via deze plaat wordt de olie in de IRD gekoeld
Plaats reactie