offroad rondreis Schotland

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bralte

offroad rondreis Schotland

Bericht door Bralte »

Afgelopen jaar meerdere keren naar Schotland geweest. Land Rover op de ferry, dagje Edinburgh en vervolgens de hooglanden op. Onwerkelijk mooi! Overnachten in bed & breakfasts in kasteeltjes, boerderijen, aan meren, middenin bossen... Roadbook mee en onderweg een haggish + bruin biertje. Leuke plekken bezocht als pittoreske whisky distilleerderijen, kastelen, ruines, etc.

Vanwege mijn werk veel contacten in Schotland om een letterlijk & figuurlijk offroad trip in elkaar te puzzelen. Samen met een vriend het plan opgepakt komend voorjaar een trip met de Land Rover hierheen te gaan ondernemen. Als ik een prachtige trip zou organiseren, inclusief alles en in volle Schotse authenticiteit, wie zou er dan (ter inventarisatie) belangstelling hebben? Zeg een dag of 8, ferry overtocht, tot de verbeelding sprekende accommodaties, lekker veel offroad rijden en de highlands over, etc etc. Gewoon tegen kostprijs!

Laat het even weten, zodat we een idee hebben wat de animo is. Mail me dan aub!

Enthousiaste groet,
Bralte, Frits, Marjon en Marsja
Michel

Re: offroad rondreis Schotland

Bericht door Michel »

Een beetje afhankelijk van de datum zou ik wel interesse hebben. Schotland stond al op mijn eigen lijstje van mogelijke landrover-vakantie-bestemmingen!
pp!

Bericht door pp! »

wil zeker proberen tijd daarvoor vrij te maken, en ega zo ver krijgen....

Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('f8b330181bf96167463790c815fa6001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10023452, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Hallo Bralte en aanhang,
Als het binnen de vakantie van de kinderen valt gaan we zo goed als zeker mee.
Groet, Willem, Felix en Max.
Tata-D2.
westfries

Bericht door westfries »

2 Prikeers een gedachte alleen nog zolang wachten
Ja zet mij op het lijsje van deelnemers
Het moet wel met mn werk uitkomen (Ben zeevarende)
Ik heb hier nog een stuk of 15 Os kaarten liggen van een resvoorbereiding offroad Dundee-Fort William
Hou me op de hoogte van je plannen via
westfries109@gmail.com
glenn stienen

Bericht door glenn stienen »

beetje laat maar klink goed stuur maar de gegevens rij binnenkort ook een landrover defender 110 stap af van jeep.
omdat ik meer trips wil gaan maken als het uitkomt nou ik hoor het wel.

mvg.

glenn stienen
Job

Bericht door Job »

Lijkt mij ook erg leuk.

Ligt natuurlijk wel aan de data

Job
Paul Engels

Bericht door Paul Engels »

Bralte,

Ik ben ook wel geinteresseerd, ben vaker in Schotland geweest maar niet offroad, ik ken een heleboel leuke sites maar het lijkt me met LR een stuk leuker om met een groep dit de doen.

Net als alle andere ben ik dan wel erg benieuwd naar data want daarvan is het wel afhankelijk.

Ik hoor graag je planning.

Paul
hans binatang

Bericht door hans binatang »

)Prima,
volgend voorjaar is al gauw,
afh. van data ,
graag war schade vrije mogelijkheden.
m'n defender is nog zo mooi
we wachten verdere berichten af
D&G

Bericht door D&G »

Interesse van deze kant zeker!

We gaan in april al naar Islay maar met leasebakken.

Hou ons maar op de hoogte!

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina

Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
hans binatang

googelen op greenlaning scotland geeft teleurstellende info,
misschien proberen via een locale club
Michel

Bericht door Michel »

Bralte heeft enige tijd geleden de eerste groep geïnteresseerde een mail gestuurd met een reis programma, de datum is 4-10mei.

Dus ik zou zeggen wie er nog interesse heeft kan het beste hem een mailtje sturen, of d'r nog plaats is!
James

Bericht door James »

Als de reis naar het westen gaat heb ik zeker interesse.

Dus als ik het goed begrijp wordt de reis geheel in Schotland-stijl? Gaat er dan ook een pipeband mee? Als ik meega heb je in ieder geval al 1 snaredrummer

Kïrst. (Overzees Carrie)
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

wederom een heel leuk initiatief, en ik wil voor niemand deze rit verpesten, Maar voor de genen die het nog niet weten het is STRAFBAAR om je van de weg af met een voertuig te bevinden tenzei anders aangegeven dit geldt voor HEEL SCHOTLAND! helaas is het green lanen niet hetzelfde als in het zuidelijker deel van de VK.

Dit betekend dat Bralte heel wat werk te verichten heeft, hij zal toestemminge moeten vragen aan de eigenaren van de landrijen waardoor hij jullie wil gaan laten rijden, 90% van de tijd is een land eigenaar hier heel vrindelijk in en geeft gewoon toestemming, maar hij heeft het recht om je te weigeren. soms kan het zijn dat een landgoed eigenaar een klusje inruil vraagt, b.v het verwijderen van omgevallen bomen op een van zijn paden, of het halen van een overlede machiene tractor, auto die gestrand is ergens op zijn land, dat maakt de ervaring wel weer leuk.

2.14 The Land Reform (Scotland) Act 2003 excludes some other
conduct from access rights14, including:

• Hunting, shooting or fishing. These activities still require the
permission of the relevant owner.
• Motorised activities, such as motor biking and scrambling,
off-road driving, the use of any powered craft on water,
microlighting, and the use of powered model craft. These
activities still require the permission of the relevant owner or
manager. Access rights, however, do extend to a person.

[www.outdooraccess-scotland.com]

Groetjes Andrew
James

Bericht door James »

Klopt, dat heb ik vorig jaar ook gemerkt. Na enig aandringen mochten we een privé-terrein op, en een paar kilometer offroaden langs The Black Lake. Waarschijnlijk omdat we in een Landy reden.

Maar onroaden in Schotland is ook heeeeel erg leuk! Zeker als je naar Bealach-na-Bo Meal Gorn gaat, maar er zijn nog veel meer mooie plaatsen in Schotland. Kintyre, Duncansby Head, en Bealach-na-Bo Meal Gorn hebben toch wel een diepe indruk op me gemaakt.

Kïrst.
Joep

Bericht door Joep »

Afhankelijk van de data heb ik wel interesse.

Joep
90 2.5D 1985
lennert

Bericht door lennert »

Hallo,
als er een dergelijke reis georganiseerd zou worden heb ik daar zeker wel belangstelling in.
Met vriendelijke groeten,
lennert
WillemNoord

Bericht door WillemNoord »

Hallo Bralte en aanhang,
Ondervoor behoud van de details lijkt mij dit een erg goed plan.

Groet

WillemNoord
Bralte

Bericht door Bralte »

Hoi Willem,

Een witte groet vanaf Schiermonnikoog! Bedankt ook voor je enthousiaste reactie!
Zou je mij je emailadres willen sturen op braltekeijzer@hotmail.com ? Dan kan ik je de uitgebreidere informatie toesturen en je op de hoogte houden!

En natuurlijk nog een heel avontuurlijk 2010 gewenst!
Bralte Keijzer
Bralte

Bericht door Bralte »

Hoi Glenn,

Ook voor jou een witte groet vanaf Schiermonnikoog! Bedankt ook voor je enthousiaste reactie!
Zou je mij je emailadres willen sturen op braltekeijzer@hotmail.com ? Dan kan ik je de uitgebreidere informatie toesturen en je op de hoogte houden!

Bralte Keijzer
Bralte

Bericht door Bralte »

Hoi Hans,

Ben ik mee bezig geweest en komt akkoord!

Bralte
Bralte

Bericht door Bralte »

Hoi James / Carrie,

Dank voor je berichtje ook op hyves. Stuur me als je interesse hebt inderdaad even een emailtje op braltekeijzer@hotmail.com Kan ik je alle info en details opsturen!

Grtz,
Bralte
Bralte

Bericht door Bralte »

Hoi Lennert,

En natuurlijk ook voor jou een witte groet vanaf Schiermonnikoog! En tevens bedankt ook voor je enthousiaste reactie!
Zou je mij je emailadres willen sturen op braltekeijzer@hotmail.com ? Dan kan ik je de uitgebreidere informatie toesturen en je op de hoogte houden! Zoals het nu gepland staat, willen we 4-10 mei gaan.

Bralte Keijzer
Bralte

Bericht door Bralte »

Hoi Andrew,

Dank voor de nuttige informatie! Ik ben ermee bezig geweest en naast on-road zullen er idd alleen maar legale off-road stukken gereden worden waar mogelijk. Het gaat bij deze trip om de ervaring in zn geheel, niet een trip (en nu quote ik een mede-enthousiaste forumis) waarbij een lier een eerste levensbehoefte gaat zijn. De exacte offroad stukken worden gedetailleerd gegeven nadat de inschrijving definitief is gemaakt.

Mocht je interesse hebben, stuur me je emailadres dan even naar braltekeijzer@hotmail.com Hou ik je overal van op de hoogte en stuur ik je het uitgebreide gedetailleerde voorstel toe!

Een heel avontuurlijke groet,
Bralte
James

Bericht door James »

Gelukkig maar, want 'k heb geen lier! En er hangt ook nog zo'n sleurhut-dinges achter de Defender.

Kïrst. (Zeg maar Carrie)
hans binatang

we kunnen af en toe de groep splitsen ,als de helft naar een offroad terrein gaat en de rest een route via mooie dorpjes kroegjes ed volgt.
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Heren, Dames,

Wie van jullie is al zeker van meegaan Schotlandreis 2-8 mei 2010?

Groet, Willem (+ Max en Felix).

Tata-D2.
hans binatang

wij ( hans en sytske) gaan op eigen gelegenheid, want het lijkt erop dat bralte niet meer reageert ( te kleine groep?).
2-8 mei ongeveer en dan onderweg B&B's
hans binatang

nu toch reactie van bralte, reis lijkt doortegaan,
maar wie gaan er allemaal mee?
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Hans,
Bij voldoende deelname, een auto of 6, gaan we mee.
Heb van bralte gehoord dat er 1 auto is met 4 man, wij met z'n drietjes, en nog een aantal auto's. Totaal al een stuk of 6. Bralte schijnt met iemand mee te rijden, zijn vriend gaat niet mee.
Hoop dat het doorgaat. Is de eerste reis voor ons naar schotland. Heb geen zin teveel de weg te zoeken etc. Vandaar georganiseerd. Mijn zoontjes verheugen zich al op het monster van loch ness! Geheid dat we 'm zien.
Groet, Willem, Felix en Max.

tata-D2.
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Hans,
Ga nu opweg naar heerde. Lrch crossbaan.
Misschien dat we wat mensen daar kunnen ontmoeten?
Groet, Willem

0612515366
VeeTee

Bericht door VeeTee »

QuoteMijn zoontjes verheugen zich al op het monster van loch ness! Geheid dat we 'm zien.
Goed kijken, dan zien jullie 'm vast wel. Wij waren vorig jaar met de LR naar Schotland, mooie reis gehad.
En we we hebben inderdaad Nessie gespot!
nessie.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0d7469aeeaf103bea863fb82682009f9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fmedia%2Fnessie.jpg', 'http://www.zee-rover.nl/media/nessie.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.zee-rover.nl%2Fmedia%2Fnessie.jpg', '', 10597155, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Michel

Bericht door Michel »

ik heb me ook opgegeven!

____
Landrover 90 uit 1985 & een Freelander Td4 uit 2000
beide-landrovers.jpg --> mod_embed_images_loadimage('32426f0f9f01cf9c1dc741d0d165a2b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffotos.dotmol.nl%2Fbeide-landrovers.jpg', 'http://fotos.dotmol.nl/beide-landrovers.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffotos.dotmol.nl%2Fbeide-landrovers.jpg', '', 10598552, 600, 600, 'Loading image ...', false);
jos

Bericht door jos »

Hoi, wij, Marian en Jos gaan ook mee met een hond in 110 en vrienden met 2 kinderen ook 110.
groeten
jos
hans binatang

?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2010 17:09 door hans binatang.
hans binatang

Kunnen de schotlandvaarders zich bekend maken, dus die meegaan en betalen of betaald hebben?
pieterse

Bericht door pieterse »

Hallo,

Hebt misschien tips voor ons wij willen dit jaar een rondreis door Schotland doen.
Ik heb al op verschillende sites gekeken maar heb nog niets iet kunnen ontdekken.
Weet u misschien goeie sites waar ik eventueel informatie van af kan halen.

mvg
Pieterse
chev

Bericht door chev »

Hoi Bralte,

Onder voorbehoud zouden wij ook graag aansluiten bij deze reis. Is er nog plek?

Groetjes

Evelien en Charles
88" Serie III
hans binatang

Het lijkt mij aardig en verstandig om zo snel mogelijk een bijeenkomst
te houden van schotlandvaarders, tijfelaars en evt ook afhakers
centrale plek , bv zondag middag as, info volgt
hans binatang

tijfelaars = twijfelaars
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Hans,
Goed plan.
Ben erbij zondag.
Groet, Willem (+ Felix + Max).

Tata-D2.
jos

Bericht door jos »

Prima maar mijn agenda is nog niet thuis o o .
we kunnen het ook combineren met even een uurtje in het terrein spelen. Bij mij in de buurt is leuke gelegenheid. bij interesse mail ik dit aan de deelnemers direct. Moet bralte ook wel kunnen natuurlijk.
jos
Michel

Bericht door Michel »

Als het niet te vroeg op de dag is, dan kan ik het ook wel redden, als het doorgaat, jullie hebben mijn mail adres!
Tata-D2

MEETING ZONDAG AANSTAANDE offroad rondreis Schotland

Bericht door Tata-D2 »

Beste mensen, Schotlandvaarders,

Met o.a. prikker Hans Binatang en prikker Jos heb ik overlegd op zeer korte termijn, dit weekend, met de groep Schotlandvaarders bij elkaar te komen om de reis door te spreken en elkaar te ontmoeten.
Iedereen is welkom. De mensen die misschien niet gaan, de mensen die misschien wel gaan, en de mensen die zeker gaan. En wellicht dat Bralte zondag een toelichting op deze geweldige reis kan geven.

De meeting vindt centraal in NL plaats AANSTAANDE ZONDAG 24 januari omstreeks 15.00uur in cafe De Baars (Havenkade 31) in Elburg. Een prachtig cafe met voldoende parkeerruimte voor onze geliefde Landrovers. Het cafe is zondag geopend na 13.00uur.

Graag bericht per Email, telefonisch, of in dit draadje prikpagina 'OffRoad Rondreis Schotland' of je wel of niet naar Elburg komt.

We hopen op een gezellige en bovenal verrassende prikkersbijeenkomst!

Groet, Willem

Tata-D2.

tolk.nina.wab@hetnet.nl

0612515366.
hans binatang

wij komen naar Elburg ( prachtstadje met een echte sjoel )
cafe "de baars" ,tussen 14.00 en 15.00 zijn wij er.

gr. Hans en Sytske
Michel

Bericht door Michel »

die 15:00 is een hele schappelijke tijd, dat kan ik prima redden, dus ook ik ben van de partij in Elburg of Naarden

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2010 13:03 door Michel.
jos

Bericht door jos »

Klinkt goed, maar ik hoor morgen tijd ik zondag genoeg tijd heb.
Alternatief is NHotel Naarden IJsselmeerweg, 3. 1411AA Naarden (Nederland)
Tel. +31.35.6951514 | Fax: +31.35.6951089 | E-mail: nhnaarden@nh-hotels.com
Ligt aan de A1 tussen Hilversum en Amsterdam vlak bij Almere. Is misschien een stuk centraler, maar ik weet niet waar iedereen woont. 10 verderop mooi terrein om even te spelen.
Jos.
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Hallo Jos,
Dank voor je reaktie.
Hoop dat je er zondag bij kunt zijn.

Afhankelijk van de nog komende reakties kan de lokatie eventueel worden verplaatst naar Naarden.

Ik houd iedereen verder wel op de hoogte mocht de lokatie veranderen van Elspeet naar Naarden.
Laten we hopen dat er zondag een 'ruime' opkomst is en dat deze geweldige reis doorgaat.
Zoals al eerder opgemerkt willen mijn 2 zoontjes echt dat 'Monster Nessie' wel eens zien, in ik idem dito. :-)
Groet, Willem

Tata-D2.
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Jos,
In bovenstaande bericht wordt natuurlijk met Elspeet ELBURG genoemd! Fautje.
Ben nog wat warrig van gisteravond
Groet, Willem

Tata-D2.
Tata-D2

GEWIJZIGDE LOKATIE Meeting Schotland Offroad reis!!!

Bericht door Tata-D2 »

Beste mensen, Schotlandvaarders,

Inmiddels 24 uur voor de meeting. Tijd om de knoop door te hakken.

De meeting morgen om 15.00uur is verplaatst van Elburg naar Naarden!!!
Sommigen gaven hier de voorkeur aan, anderen maakt het niet uit.

NIEUWE LOKATIE:

NHotel Naarden
IJsselmeerweg 3 1411 AA Naarden.

Hotel ligt aan de A1 tussen Hilversum en Amsterdam.

Groet en tot morgen,
Willem

Tata-D2.
Plaats reactie