Diesel kachel

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
Jan Mateboer

Diesel kachel

Bericht door Jan Mateboer »

'k Kwam een Belg tegen die zo'n dieselkachel van het merk Vevor gemonteerd had. Worden ook wel als standkachel in campers en vrachtwagens gemonteerd. Ideetje?

https://www.vevor.nl/diesel-verwarmer-c ... dAQAvD_BwE
sjaak109

Re: Diesel kachel

Bericht door sjaak109 »

er zijn een paar mensen die deze in hun laro hebben zitten die ik ken. en 1tje in een caravan.
en volgens hun werkt het goed. zit alleen een fannetje in en hij tikt. maar in een laro maakt dat niets uit. je hoort toch niks.
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

sjaak109 schreef: za 21 dec 2024, 08:49 ..... zit alleen een fannetje in en hij tikt.
Waarschijnlijk zit er altijd wel "wat" in, het is tenslotte Chinese meuk.
Maar gezien de "ACtion-achtige prijsstelling" kan je gerust aan achteraf-kwaliteitscontrole doen.
Erik Peters

Bericht door Erik Peters »

Dit is natuurlijk gewoon reclame maken voor hetgeen je verkoopt.

Maar er zijn verschillende mensen die zo'n goedkope Chinese diesel hetelucht kachel in hun VW T3 camper hebben zitten tot volle tevredenheid, sommige met een apart dieseltankje, aangezien die een T3 met benzine motor hebben.

Groet,

Erik.

P.s. Ik heb zelf altijd Eberspächer (diesel) hetelucht kachels gemonteerd in mijn Land Rovers. In de 300Tdi werkt die al 20 jaar en in de Td5 nu al zo'n 12 jaar.
albert

Bericht door albert »

Ik heb zo'n Vevor in mijn schuurtje gebouwd en dat ding werkt gewoon goed. Heb alleen geen 8kW, maar 2kW. Het enige dat soms, heel soms, kapot gaat is het gloeistiftje, maar dat is gewoon vervangbaar. En inderdaad, het pompje geeft een tikkend geluid en de ventilator die hoor je, maar dat is alleen maar een punt als het verder stil is. In de Defender heb ik niets, de originele kachel is mij warm genoeg, zeker met de radiator afgedekt. Wat ook scheelt is dat zo'n truck cab maar een klein hokje is.
Plaats reactie