Uitlaat RVS of alternatief

Ter vervanging van het oude geliefde startpagina prikbord.
Plaats reactie
GatheRRoveR
Berichten: 874
Lid geworden op: za 13 sep 2014, 08:09
Locatie: De Zijpe

Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door GatheRRoveR »

Alternatief voor standaard uitlaat gezocht.

Een 109 met een 6cyl benzine uitlaat achter een 300tdi die aan vervanging toe is.
De dempers en eindstuk zijn al eens vervangen maar rotten telkens door.

Iemand ervaring of advies met een RVS custom uitlaat en eventueel een adres in het noorden-westen ?

Of nog andere tips?
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
Sylvester
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 17:48

Re: Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door Sylvester »

Hi, Ik heb zeer goede ervaringen met "double S " RVS uitlaat. Heb er 1 onder een 2,5D " 90" gebouwd, paste prima en heb er jaren mee gereden. Auto is verkocht met RVS uitlaat.
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4
sjaak109
Berichten: 859
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 19:49
Locatie: wwerf

Re: Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door sjaak109 »

weet niet of het wat is maar wel lekker dichtbij, https://rvsuitlaatdelen.nl/rvs-uitlaat-configurator/
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding
Sylvester
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 17:48

Re: Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door Sylvester »

Ook Paddock levert RVS uitlaten, lijkt goedkoper dan maatwerk.
Groet Sylvester. 8-) Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4
Gather-dinges

Re: Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door Gather-dinges »

Zo’n 1200 euro’s vermoed ik (dank Sjaak voor je linkje) gaat het snel worden en dan de wachttijd ook nog erbij…..

Het is mijn dagelijks voertuig dus een week rook happen (uitlaatgassen walmen erg naar binnen’) is al lang.
Hele dag een nare smaak en lichte hoofdpijn.

En tja de rvs uitvoering bij paddock had ik ook gezien maar helaas is het geen “standaard” otootje anders had ik dat gelijk gedaan.
Het is een series 2 met een disco 300tdi (hoge turbo).
Dus heb al zitten kijken of ik niet rvs kan lassen met mijn mig/mig machine (ben helaas niet zo’n las-kunstenaar) zou simpeler zijn. Dan heb ik van de winter wat te doen.

Voorlopig maar snel een dempertje met eindpijp besteld en verder geduldig op mijn gemak rondkijken naar de mogelijkheden.
Want de 6cyl uitlaat is eigenlijk te dun voor het goede.
GatheRRoveR
Berichten: 874
Lid geworden op: za 13 sep 2014, 08:09
Locatie: De Zijpe

Re: Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door GatheRRoveR »

Gather-dinges schreef: En tja de rvs uitvoering bij paddock had ik ook gezien maar helaas is het geen “standaard” otootje anders had ik dat gelijk gedaan.
Het is een series 2 met een disco 300tdi (hoge turbo). {edit ; moet lage turbo zijn?} :?:
Weet iemand in hoeverre de 110 Defender 300tdi uitlaat anders loopt en of deze simpel passend te maken is anders dan bevestiging punten?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !
sjaak109
Berichten: 859
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 19:49
Locatie: wwerf

Re: Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door sjaak109 »

deze heb je nu? https://shop.vislandrovers.nl/volledig- ... 96484.html
en hier heb je 10000000 mogelijkheden :mrgreen:

https://shop.vislandrovers.nl/rvs-uitla ... -defender/
kijk op complete uitlaat zie je het verschil

ku... staan niet overal foto,s bij zie ik net
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding
Marc-my-Words
Berichten: 2015
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 10:52

Re: Uitlaat RVS of alternatief

Bericht door Marc-my-Words »

GatheRRoveR schreef:
Gather-dinges schreef: En tja de rvs uitvoering bij paddock had ik ook gezien maar helaas is het geen “standaard” otootje anders had ik dat gelijk gedaan.
Het is een series 2 met een disco 300tdi (hoge turbo). {edit ; moet lage turbo zijn?} :?:
Weet iemand in hoeverre de 110 Defender 300tdi uitlaat anders loopt en of deze simpel passend te maken is anders dan bevestiging punten?
Ik denk dat het een kwestie wordt van kijken, meten & kijken en dan nog eens kijken ... en het dan alsnog moeten aanpassen ...
Voldoende diameter is met een 300Tdi denkelijk wel van belang — bedenk dat van 50mm naar 55mm Ø maar 10% lijkt maar qua doorgang 21% scheelt (d'r zit een kwadraat in).

Een vrolijk maar verder OffTopic voorbeeld is de long-range ethanol-BX van mijn broertje: daar heeft ie een VW-Passat uitlaat onder.
Wat de al dan niet goede reden voor deze keuze was weet ik niet meer.
Plaats reactie