nico1970 schreef:... een P4 en een G .... het principe van :"alles wat er niet inzit kan ook niet kapot" bij deze auto's fantastisch werkt.
Och, beetje roest, mig mag lassen, polyester smeren, Owatriol en menie of zinkspray? Oplossingen genoeg.
Tja, in een oude Landrover zit ook niet veel. Alleen wat er in is is wat onderhouds gevoeliger. Heeft zeker zijn en mijn charme . Je word er monteur van! Het vormt je doorzettingsvermogen!
Het startpunt van een oude traktor is het principe dat hij ALTIJD moet doen waar hij voor gemaakt is! .... . Bij de Landrover Puma motor is dat helaas een moderne Ford Transit motor waar ik voor 2015 bar slechte ervaringen mee heeft gehad.
Gazelle fietsen van 1980 rijden in mijn familie ook nog probleemloos.
Tja ... ik zie het verschil niet, of eigenlijk wel.
De oude G (of P4, of welke andere Steyr/Puch dan ook) zie ik nog wel eens staan: roestig en werkeloos.
Oude LandRovers zie je ook, maar vaak werkend, en niet zelden ook nog eens opgeknapt.
De oude LandRover gaat misschien wat vaker stuk, hij is evenwel ook makkelijker (ook financiëel) te repareren.
Als ik even op die oude LandRovers doorga: Ook buiten het Brexit-land zie je de oude LandRover lange levens leiden, ook bij professionals zoals brandweer, reddingsdiensten, bosbouwers, boeren etc.
En dan even over de nieuwere Defenders: Als je de moeite neemt het onderhoud een beetje bij te houden, en een beetje te investeren in de levensduur, en als je geen al te dolle dingen met de auto uithaalt, dan is het mijns inziens zelfs een heel betrouwbare auto. Als ik hoor wat buren, vrienden en bekenden soms uitgeven aan een nieuwe moderne autobahn-klever dan is mijn Defender niet eens duur ook al ga ik voor veel zaken gewoon naar de dure dealer.
Wat betreft de "Puma": misschien moet het het direct afkloppen, en daarnaast mijn knopen tellen en snel gaan sparen .... maar mijn "Puma" is inmiddels ruim 13 geleden in Solihull in elkaar gefröbelt en op de verborgen gebreken na (gebreken die goed verborgen blijven), heb ik niks te klagen (nu ja, ik vond het geluid en karakter van de oude Td5 aangenamer).
O ja, tenslotte: Ik rijd sinds de 80er jaren op een fiets van Japanse makelij, een fiets met een Brits aandoende naam, bij velen alleen als bandenmerk bekend. Ik heb er al wel heel wat aan gesleuteld (en ik heb er een paar reserve voor de bijzondere "spares"), maar het is een onverbeterbare fiets (en daarbij een stuk beter als de alledaagse Gazelles van dezelfde leeftijd).