Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 19 feb 2022, 11:18
Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Hallo
Een vraag de brandplaatjes onder de verstuivers
Welke kant moet boven de bolle of de holle kant
Richard
Santana serie 3 1979
Diesel
Een vraag de brandplaatjes onder de verstuivers
Welke kant moet boven de bolle of de holle kant
Richard
Santana serie 3 1979
Diesel
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Volgens mij de bolle kant.
Groet Sylvester.
Groet Sylvester.
Groet Sylvester.
Puma 110 Xtech 2008 TDCI 2.4

-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 19 feb 2022, 11:18
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Ik dacht het ook maar weet nie 100%zeker
In iedergeval bedankt
In iedergeval bedankt
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Ooit had ik het ezelsbruggetje: bol boven. Maar dat gold en geldt voor mijn 2 agrarische diesels die ik in gebruik heb. Of dat bij jou ook het geval is? Lijkt mij wel, maar 100% zekerheid heb ik niet. Weleens in het WPHB gekeken?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 21 sep 2021, 11:06
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
bij mijn nixan diesel ook bolle kant boven
Vroeguh was alles beter. 

Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
brandplaatjes met de bolle kant boven en als je slim bent, laat je het brandplaatje om een tiewrap de kop in zakken.
Gaan frutten met een schroevedraaiertje kan ook als je dat liever hebt
Fenna
Gaan frutten met een schroevedraaiertje kan ook als je dat liever hebt

Fenna
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: za 19 feb 2022, 11:18
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Top bedankt
Verstuivers zitten er weer in en de oude dame loopt weer
Richard
Serie 3 santana 1979
Verstuivers zitten er weer in en de oude dame loopt weer
Richard
Serie 3 santana 1979
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Hallo Richard,
Fijn dat het gelukt is
Fenna
Fijn dat het gelukt is

Fenna
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Uh... andere vraag maar heeft hier wel direct mee te maken.
Ik was vandaag mijn gereviseerde verstuivers met nieuwe ringen en brandplaatjes aan het monteren. Maar nu kan ik me niet meer herinneren of de verstuivers helemaal netjes het blok inschuiven. Hij lijkt nu iets 'uit te steken'. Klopt dat?
Ik was vandaag mijn gereviseerde verstuivers met nieuwe ringen en brandplaatjes aan het monteren. Maar nu kan ik me niet meer herinneren of de verstuivers helemaal netjes het blok inschuiven. Hij lijkt nu iets 'uit te steken'. Klopt dat?
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
de verstuivers sluiten af op de koperen ring die om de nozzle tegen het verstuiverhuis drukt. met de 2 moertjes druk je de verstuiver klem op die koperen ring. In de regel komen de verstuivers aardig op gelijke hoogte uit de kop. pas als er een heel duidelijk verder of minder uit de kop vandaan steekt, zou ik er iets achter zoeken (uitgaande van verstuivers van gelijk fabrikaat, er zijn verschillende fabrikaten in omloop) ook even opletten dat je de linker en rechter moer om en om wat aandraait tot ze op het juiste moment vast zitten. (a la cilinderkop vast bouten)
Fenna
Fenna
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
ik schrijf verstuiverhuis, maar feitelijk is dat de moer waarmee de nozzle op het verstuiverhuis vast zit. Als een verstuiver een afwijkende hoogte uit de kop heeft, is dat een waarschijnlijke verdachte
Re: Brandplaatjes verstuivers serie 3 1979
Dank voor jullie reacties. Ik heb de verstuivers/verstuiverhuizen nu allemaal in de kop gezet en allemaal steken ze op gelijke hoogte een beetje uit. Ze zijn voorzien van nieuwe (land rover) nozzle's, nieuwe koperen ringen en brandplaatjes. Ik gok dat ze allemaal zo'n 2mm boven de kop uitsteken. De moeren heb ik om en om vast gezet en met wat creativiteit ook op juiste moment. Gestart en geen lekkerij, dus het lijkt gelukt! Dank voor de info.