nico1970 schreef:
Dag,
Jamaar jamaar, Nu 1972 wil zeggen dat je zeker dit jaar(wat al weer bijna om is) APK vrijstelling krijgt of inmiddels al gekregen heeft. MRB vrij is hij al vanaf dat hij 40 jaar oud is.
Het enige wat je er nu nog mee op zou schieten is voor de S2A eer en dat hij dan van voor 01-01-1971 zou worden en dat je dan geen gordelplicht meer heeft. Heb je ze er echter wel in dan ben je wel weer verplicht ze te dragen! zoniet? Dan is de prent terecht en win je beroep niet. Dat is ook het meest logisch voor een jong pikomhoog agentje/truttebelletje die meestal zelf de regels voor oud materiaal niet (willen) kennen en weten. EN DAN HEB IK NOG GEEN IDEE HOE DAT IN AFRICA IS MET REGELS??????? hangt er net vanaf of ze geld ruiken zeker?
goed weekend allemaal, groet Nico
Hij is al apk vrij vanaf 1 juli.
Gordel plicht heeft hij niet, grijs kenteken, dan is het op een veel latere datum verplicht gesteld.
En ja heb in Marokko een heftige discussie gehad met een in zijn handen vrijvende pet. Hij wilde 2x 40 euro, had een lifter bij mij.
Na een 20 min heeft hij ingezien dat er geen gordels in mijn auto zijn en het een historisch voertuig is. Ook Marokko kent wetten waar oom agent zich aan te houden heeft. Wat was hij uiteindelijk chagrijnig, een slechte verliezer.
Vaak is het ook, ik heb alle tijd om te wachten en in de tussentijd kan jij geen anderen om bakshisch vragen.
Ik geef ook nooit mijn paspoort of rijbewijs uit handen, ze kunnen het bekijken maar als ik het afgeeft dan gaat het vaak in de broekzak tot je betaalt hebt.
Heb ook zeer toffe agenten meegemaakt en ja als je een verkeersovertreding maakt betaal je en moet je niet zijken.
Bekijk het ook eens van hun kant, de hoeveelheid k#t smoesjes, leugens en verbaal geweld waar ze dagelijks mee geconfronteerd worden. Dan begrijp je misschien dat sommige wat onvriendelijk worden. Ik raad ze dan aan een andere baan te zoeken, wat ze nog bozer maakt