Groet Sylvester.
Sylvester,Sylvester schreef:Vraagje, Wie heeft er ervaring met dubbele ruitenwissers op een voorruit van een Defender, kan de ruitenwisser motor dit aan?
Tja, mijn dubbele wissers zijn een stuk subtieler/minder opzichtig.Jamaar schreef:https://de.made-in-china.com/co_goviracing0202/product_Double-Windshield-Wiper-with-ABS-Windshield-Wiper-Replacement-16-17-18-19-20-21-_rusigyoeg.html
Helpt je misschien op weg![]()
gevonden met Google afbeeldingen
Tja ... een interessante vraag.Houston schreef:Ik heb het nooit zo begrepen; twee wisserbladen; één van de twee veegt altijd over een droge ruit?
Wat is het voordeel? M.a.w; los je niet een probleem op dat niet bestaat?
Tja, de mijne - een OEM Bosch - heeft van zichzelf die vertraging tussen sproeien en wissen.Sylvester schreef:Marc, hoe is die AMR2341 te programmeren?
Voorlopig ben ik nog onder de pannen. Voor de langere toekomst (of als handel) is iets fröbelen in eigen beheer zo gek nog niet.Jamaar schreef:Marc, kijk eens wat een 3D drukker kan. Lijkt mij niet zo moeilijk om zo een dubbel gootje te maken .... .
Koning Toyo de Derde ??Jamaar schreef:eerst maar een nieuwe droog toilet afbouwen voor de toyo, de derde
Oops ... da's "OldSchool" zo'n potmeter-regeling ... die maakte mijn vader ooit in de Renault Dauphine.Jamaar schreef:.... Traploos van nul naar dacht 20 sec. Het brein bepaalt alles en stuurt de arm hand coördinatie.
Was leuk freubel werk om het potmetertje in de verlichte wipschakelaar te bouwen dat weer in een open slot paste.
Wel een dag geklooit om de juste draad te vinden, kloyo heeft ergens de kleuren veranderd en dan heb je plotseling niets meer aan het elektrische schema in het boek.
Da's leuke info.hnb1965 schreef:Beste Marc -my-Words , even terugkomend op je PS opmerking van 26-09-22 . De meeste LR's 90/110 van de RAF hadden dit . Mijn 110 heeft 4 sproeiers met 2 pompen op het reservoir waarvan de voorste pomp de dubbele midden sproeier voorziet en de achterste pomp voorziet de li en de re sproeier . Toen ik mijn wagen kocht was dit systeem deels defect en incompleet . Bij de dealer in Breda had men er ( begrijpelijk ! ) nog nooit van gehoord . Een vriend van mij in Duitsland die dezelfde wagen had heeft mij toen verder geholpen . Tevens bracht hij mij in contact met iemand van een Duitse firma die allerlei modificaties ( ook deze)uitvoerde op wagens van de RAF in Duitsland . Daar heb ik nog jaren profijt van gehad. Vr gr . Henk B.
Tja, was er eindelijk eens een goede start en een nog eenvoudiger verbetering mogelijk ... dan nog wisten ze het in Solihull te verpesten.hnb1965 schreef:Marc , de ''eerste'' 90/110's hadden volgens mij helemaal geen dubbele midden sproeier , alleen een enkele sproeier links en rechts in het gat van de rechtse/ linkse ruitenwisser as . Jij weet wat ik bedoel. Later heeft men bij LR de enkele sproeiers li en re laten vervallen en de gaten in het schutbord met een rubber dopje voorzien ,er kwam een dubbele , centrale sproeier voor in de plaats . Bij mijn wagen heeft men de ''oude ''sproeiers weer erbij hergebruikt . Dus best wel slim van jou , alleen het idee bestond al! Zoek eens bij afbeeldingen van de allereerste 90/110 zowel li gestuurd als re gestuurd , dan zal je zien dat deze nog geen midden sproeier hadden en de wissers / sproeiers omgedraaid zijn bij de li en re gestuurde wagens .. Bij mij heeft het toen voor wat onduidelijkheid gezorgd , omdat ook de dealer er niets van af wist . Vr gr Henk B.