sjaak109 schreef:
ik heb het hier laten doen.
https://remmenservice.nl/Prima bedrijf, was het eigenlijk al weer vergeten.
Enige jaren geleden remklauwen van een Japanner laten reviseren, kreeg ze terug als nieuwer dan nieuw en voor een nette prijs.
Tja een bak ga ik op mijn vakantie niet uitwisselen/reviseren/repareren, daar zijn mijn vakanties te kort voor.
Ter info : ik heb een 300tdi, LT77 en LT230 met defender assen op bladverenEn alleen een (defender) bak of tussen bak pak je nog wel op, maar als geheel is het een best gewicht om in je eentje op de werkbank te leggen.
Maar op de werkbank kan je er wel lekker bij
Maar op je rug onder de auto is het wel stevig zweten, dan heb je wel een krik met montage plaat oid nodig (of takel binnendoor).
Aan zo iets zou ik alleen aan willen beginnen als ik naast een (hele vriendelijke) garage of in mijn eigen garage stond, zo veel gereedschap neem ik echt niet mee.
Ik heb om de drukgroep/koppelingplaat te centreren een heel duur tooltje, en dat tooltje was eerst een stukje bezemsteel.
Moeders bezem is 20 cm gekrompen en dat stukje heb ik een beetje pas gedraaid, het centreren op zich is niet zo spannend. Dat zelfde stukje hout heeft aan de andere kant een draadoogje om de pees van de ramen er in te trekken.
Al met al is het een Multifunctioneel tooltje geworden, daar zou ik patent op moeten vragen
(not)
Hoeveel eigen hulpstukjes of aangepaste (steek/ring) sleutels hebben jullie ?