Hierbij wil ik me even voorstellen.
Mijn naam is Arjan en ik rijdt sinds 1991 een LR88 serie3 uit 1974 die ik bij restauratie toendertijd direct heb voorzien van een zelf gereviseerde 2,5TD. Nu 600.000km verder is motor en versnellingsbak op en staat mijn geliefde LR alweer 3 jaar stil in mijn werkplaats.
Begin vorig jaar een LR109 serie 3 militair gekocht. Geheel uit elkaar en op een nieuw gegalvaniseerd chassis gezet en voorzien van een 200Tdi met series bak. Daarmee heb ik een half jaar gereden en toen besloten een R380-LT230 erin rte gaan plaatsen.
Ondertussen heb ik een R380 stumpy met een LT230 er (nog los) in gelegd en wel zo dat deze naar achteren past en flens voor aandrijfas in midden van gat in chassis balk zit. Nu ah kijken naar voorste aandrijfas maar flens zit nu veel te ver naar achteren. Bak en 200Tdi zouden dus meer naar voren moeten. Als ik de krukaspoelie met 10mm speling tov voorste dwarsbalk zet dan kom ik nog ongeveer 100mm tekort voor de aandrijfas. Als ik hiervoor dan een langere aandrijfas zou gaan plaatsen kom ik in de (van voor naar achteren geteld) 2e chassis dwarsbalk terecht.
Heeft iemand hier ervaring mee wat beste middenweg is? Heb een gegalvaniseerd chassis waar ik zo min mogelijk in wil slijpen.
Alle info/foto's op dat gebied van harte welkom

Heb foto's als bijlage erbij proberen te voegen maar snap het niet helemaal zie ze niet bij voorbeeld hoop dat het goed is.
Vriendelijke groet,
Arjan