Ik ben de luiheid van de Santana ligero zijn 2,25 diesel torretje wel een beetje zat.
Nou zit ik al een tijdje te denken wat ik straks ga hobbyen als de larobenz af is.
Dus loop ik al een tijdje met het idee om de Ligero van een andere tor te voorzien.
Nou stond er deze week op fb voor niet al te veel geld een goed lopende 2,5td motor te koop. Van origine een Defender blok maar al aangepast naar series, passend op de series versnellingsbak.
Ik vind de bedragen die er vandaag de dag voor een 200/300tdi gevraagd worden echt bizar.
En met een dergelijk blok moet ik veel meer aanpassen.
Zal een 2,5td een goede verbetering zijn? Is het blok betrouwbaar? Kun je met zo'n blok in mijn bushokje wel met wind tegen de 90 aantikken? Wat zouden de bezwaren zijn?
Het voordeel is, hij past er zo in zonder veel extra werk, hij is veel goedkoper in aanschaf..
Ik hoef geen racemonster, maar toen ik laatst mijn zoon met windkracht 8 tegen naar Hoorn moest brengen vond ik 67kmpu op de snelweg toch niet zo heel erg prettig..

Ik ben dus niet opzoek naar tips van wat voor andere opties beter zouden zijn, maar puur geïnteresseerd in meningen over de 2,5td