Groetjes, Sylvester.
Korreltje zout en gewoon af en toe afdwalen.albert schreef:Dat het zo stil is, komt misschien ook wel doordat er meerdere keren gemopperd is dat het allemaal wel over LandRovers moet gaan, niet teveel off topic
....
Het is voor mij in ieder geval wel de aanzet geweest om zo min mogelijk meer te posten.
Net terug van een weekje kamperen met een goede vriendin.sjaak109 schreef:ik ga zo 6 bbq,s 10 kratten bier. 100 kg vlees en 1 prei in de 109 gooien.
oja en 100 kg hout voor kampvuur 80 kg briketten en 100 kg houtskool.
je moet toch wat met 3 nachten kamperen?
Kijk eens bij de 1en2 ster beoordeling, dan schrik je en ja het is belijd dat ze niet telefonisch berijkbaar zijn behalve in Duitsland, is hier een wettelijke verplichting voor alle webwinkels. Zou in heel europa zo moeten zijnnico1970 schreef:0182-525468 is volgens de Telefoongids het nummer van HBM? Lijk me ook sterk dat zo'n gigantisch groot bedrijf geen telefoonnummer meer heeft. Of ze hem ook oppakken dat weet ik natuurlijk niet
De hond snurkt al, nu het baasje nog.
Tja Sjaak, het was een lidtle kudt.sjaak109 schreef:oke nog wat leuks dan?
net terug van midweekje stoflanen bij Ommen.
BBQ was goed.
gezelschap was leuk.
camping was wel aardig
de stofroute hadden we ooit voor de helft al gereden. jammer dat je de routes niet naast elkaar kunt leggen op wikiloc.
tenminste dat hebben wij niet gedaan. en dan rijd je op een plek die je heeeeel bekend voorkomt. klopt dus.
we hebben leuke rondjes gereden. ook in Duitslands net over de grens.
wat wel een zeer zware tegenvaller was is dat de stroom voorziening op ons plekje zo slecht was dat de vloerverwarming van de caravan de zekering liet ploppen van de camping.
moet je opstaan met koude voeten en kleren.(ja die leggen we op een normaal gesproken warme vloer)
en de warme afbak broodjes konden we ook wel vergeten. hetelucht oventje trok te veel watjes.
kampvuurtje in kachel was ook wel leuk en de rook hield de muggen een beetje weg. de 25% Deet deed ook wonderen.
ook wel grappig om te zien was de hoeveelheid hak en snij materiaal wat we meezeulden. je zal maar te kort komen toch?
Hahaha waarom denk je dat ik dat hier neer zet. reacties uitlokken is LEUK.Jamaar schreef:Bij mij slaan de stoppen door als mensen klagen over uitvallende vloerverwarming in caravanswatt een wattjes
![]()
H.
Tja, als je nu naar Charente gaat < Charente is een "onduidelijk" gebied boven Bordeaux, de streek van La Rochelle, Jarnac en Cognac > dan is het wat anders.GatheRRoveR schreef:Pantoffels (Ik speel niet op de man) vind ik zooooo oudbollig.
Die binnenstebuiten cavia's (Spaanse sloffen) heb ik ook maar die gaan ECHT niet mee op vakantie![]()
Het is maar wat je belangrijk vindt.
Binnenstebuiten cavia's, die hou ik er in, topperGatheRRoveR schreef:Pantoffels (Ik speel niet op de man) vind ik zooooo oudbollig.
Die binnenstebuiten cavia's (Spaanse sloffen) heb ik ook maar die gaan ECHT niet mee op vakantie![]()
Het is maar wat je belangrijk vindt.
Ik vroeg het me ook af... steady post #weerwatgeleerd
http://www.rmriley.com/steadypost/steadypost.htm
Precies ... neem tekenbeten meer dan serieus, de teek is (omdat ie de vector is van allerlei ongein) het gevaarlijkste dier in onze streken.Jamaar schreef:Niet leuks te melden.
Vorig jaar één tekenbeet en ja hoor, vandaag te horen gekregen, ziekte van lyme.
....
neem tekenbeten serieus
Mbt die 100 mg pillen: 25 dagen 50 wil zeggen twee per dag, dus 200 mg.Jamaar schreef:Dat ik hier in Duitsland zit is nu maar goed, borrelia wordt hier veel serieuzer genomen.
10 tot 14 dagen in NL, minimum 3 weken in DE en 4 tot 5 weken in USA voor een antibiotica kuur.
Heb trouwens 50 100 mg pillen dus 25 dagen en na een half jaar controle of het helemaal weg is.
Over dat virus ga ik wat nadere info zoeken, thanks
Heel vervelend, en voordat je klacht onderkend wordt.Jamaar schreef:Niet leuks te melden.
Vorig jaar één tekenbeet en ja hoor, vandaag te horen gekregen, ziekte van lyme.
Ben ik weer klaar mee, 3 weken antibiotica en maar hopen dat het zich niet verstopt.
Ik kan deze handelwijze sterk ontraden.GatheRRoveR schreef:Heel vervelend, en voordat je klacht onderkend wordt.Jamaar schreef:Niet leuks te melden.
Ben ik weer klaar mee, 3 weken antibiotica en maar hopen dat het zich niet verstopt.![]()
Elke teek noteren en plaats waar die zat, is het enige wat ik kan adviseren.
Het kan enige tijd duren voordat er een kring ontstaat (maanden).
Het noteren is alleen als je Denk dat er niets aan de hand is, de teek er snel uit is etc…Marc-my-Words schreef:Ik kan deze handelwijze sterk ontraden.GatheRRoveR schreef:Heel vervelend, en voordat je klacht onderkend wordt.Jamaar schreef:Niet leuks te melden.
Ben ik weer klaar mee, 3 weken antibiotica en maar hopen dat het zich niet verstopt.![]()
Elke teek noteren en plaats waar die zat, is het enige wat ik kan adviseren.
Het kan enige tijd duren voordat er een kring ontstaat (maanden).
Een serieus aandeel van de besmettingen verloopt zonder kring ... als je wacht op de kring gaat het dan dus ongemerkt goed mis.
De diagnose Lyme wordt dan pas gesteld -
Precies.GatheRRoveR schreef:Het is gewoon iets waar serieus naar gekeken moet worden.
Het is waar dat men in Frankrijk veel antibiotica voorschrijft, te veel ....Jamaar schreef:De Franse aanpak met antibiotica heeft bij de wereld gezondheids dienst ernstige zorgen veroorzaakt, zodanig dat er waarschuwingen uitgegaan zijn en zij hun beleid moeten aanpassen.
De Fransen rennen met elke verkoudheid naar de huisarts, eisen antibiotica en alhoewel de arts weet dat het niet helpt schrijft hij het toch voor, om de patiënt te vrede te houden.
In Frankrijk is de resistentie tegen de meeste antibiotica daarom schrikbarend hoog.
Verder heb ik helemaal geen kring om de beet gehad niet kort na de beet en later ook niet, geen kring betekend niets!
Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen, misschien moet er een jury aangesteld worden om de mislukkingen te beoordelen.sjaak109 schreef:ivm. je kunt maar genoeg troep bij je hebben? heb ik een diepte investering op kook gebied gedaan.![]()
mocht het weer gebeuren dat ik zonder warme afbak broodjes zit bij mijn met koffiezet apparaat gezette koffie? omdat er te weinig stroom is?
heb ik het volgende gekocht.
een Omnia oven (liedjetune... uit zwedennnnnn)
de patat was niet zo.
de zoete aardappels met groenvoer en kipdijfilet was erug goed.
vanavond de paella zonder vis testen.
kan op de bbq en op gaspitje en misschien ook wel in een bak houtskool of briketten, maar dat moet ik nog testen.
Qua BBQ houd ik me in, echter een zaag, bijl, een "serpe" en een "serpe italien" (da's Frans voor iets dat op een hiep lijkt) gaan altijd mee, die liggen standaard in de auto. Vuurtjes zijn leuk, maar voor het gemak - en ook voor de snelle thee 's ochtends - gebruik ik een MSR Whisperlite.GatheRRoveR schreef:Vraagje:
Ik ga op vakantie en ik neem mee???
BBQ (hoeveel), knetterzaag, bijl, .... en waarmee dan (tent oud) , de land rover en neem je ook nog iemand mee.
Of leuker nog, wie neem je NIET mee![]()
Kortom wat zijn jullie plannen?