Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilinder
Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilinder
Hoi…er valt mij iets op..
De leiding van de hoofdkoppelingcilinder loopt eerst langs het schutbord, wordt verbonden aan een flexibele slang en loopt dan weer lager terug langs het schutbord naar de hulpcilinder.
Zou het niet handiger zijn als ik een leiding maak met de kortste weg van cilinder naar cilinder?
Zie er zelf wel voordelen in…
Groet Erik
De leiding van de hoofdkoppelingcilinder loopt eerst langs het schutbord, wordt verbonden aan een flexibele slang en loopt dan weer lager terug langs het schutbord naar de hulpcilinder.
Zou het niet handiger zijn als ik een leiding maak met de kortste weg van cilinder naar cilinder?
Zie er zelf wel voordelen in…
Groet Erik
Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin
Klopt, ik denk dat het te maken heeft met links en rechtsgestuurd, het onderste gedeelte is hetzelfde (kwa vorm en lengte).
Er zal wel ergens een (land rover)logica inzitten, ik denk dat het te maken heeft met het monteren.
Gewoon doen wat makkelijk is en makkelijk te repareren.
J.
Er zal wel ergens een (land rover)logica inzitten, ik denk dat het te maken heeft met het monteren.
Gewoon doen wat makkelijk is en makkelijk te repareren.
J.
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/
Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin
Oké, dank je.
Ga een korte leiding plaatsen.
Groet Erik
Ga een korte leiding plaatsen.
Groet Erik
Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin
Een kortere koppelings leiding zal geen kwaad kunnen, wel zou ik er wel een flexibel stuk in houden ivm trillingen op het motorblok/bak samenstel waar het schutbord niet aan mee doet 

Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin
ja daar zat ik ook nog aan te denken, misschien het flexibele stuk tussen leiding en hulpkoppelingcilinder zetten.fenix2 schreef:Een kortere koppelings leiding zal geen kwaad kunnen, wel zou ik er wel een flexibel stuk in houden ivm trillingen op het motorblok/bak samenstel waar het schutbord niet aan mee doet
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/
Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin
houd er wel rekening mee dat je de leiding ver genoeg weg houd van je uitlaat zeker het flexibele deel.
zal op korte stukken wel meevallen maar als je eens wat langer rijd wordt de uitlaat zijde serieus warm.
dit zal ook de reden zijn voor de door land rover gekozen route van de leiding
zal op korte stukken wel meevallen maar als je eens wat langer rijd wordt de uitlaat zijde serieus warm.
dit zal ook de reden zijn voor de door land rover gekozen route van de leiding
-
- Berichten: 874
- Lid geworden op: za 13 sep 2014, 08:09
- Locatie: De Zijpe
Re: Series3 lhd leiding tussen hoofd- en hulpkoppelingscilin
In de regel zit er vanaf de hoofd-koppeling cylinder (afhankelijk RHD / LHD) de kortste route naar de linkerkant (LHD) van de tunnel onderaan het het schutbord een leiding tot een beugel waar de slang op afgemonteerd is.
Deze slang loopt naar eenbeugel op de versnellingsbak/vliegwielhuis naar een volgende beugel. Vanaf hier zit weer een stukje buis naar de slave-cylinder.

Deze slang loopt naar eenbeugel op de versnellingsbak/vliegwielhuis naar een volgende beugel. Vanaf hier zit weer een stukje buis naar de slave-cylinder.
