maar misschien zijn er nog nieuwe tips en of aanbiedingen.
ik heb onder mijn 109, rubberen euuuhh dingessen gezet tussen mijn bladveren en chassis om het overhangen wat tegen te gaan.
werkt redelijk. foto is niet van mijn auto, maar dit is het idee.

maar dat was niet de vraag.
ik kwam er achter dat mijn oude trouwe garage krik van 20 jaar oud te laag was om het chassis op te krikken. onder assen gaat prima.
ik heb 2 potkrikjes en nog een andere werkplaats 2 tons krik.(en een schaarkrik) Nu ik het zo schrijf blijkt dat ik een verzameling van 5 krikken heb.
maar er kan nog 1 bij.
ik wil een hogere krik. want om met een krik op houten blokjes met stukken hout/rubber/plakband en tyrewraps een 109 van 2000 kg te tillen is niet echt veilig. oke het ging wel met een dikke balk onder de hele bumper door maar toch?
nu kost een knappe krik die minimaal 50 cm haalt toch echt wel goed geld.(heb ik er niet voor over)
je hebt ze ook van ronde 100 euro. 20 merken wo. goede namen, maar allemaal dezelfde aliexpress krik.
ook heb ik gekeken naar zo,n farm/high/krik ding. niet te duur. maar wat ik zag op het internet ook niet echt veilig.
Deze komt wel weer lekker hoog, dat dan weer wel.
ik neig nu naar zo,n high lift/farm krik. is alleen voor op de oprijlaan, want lekke band etc, heb ik de rest van mijn assorti krikken voor.
in het terrein zal ik hem niet gebruiken want ik zit nooit vast.

suggesties of aanbiedingen?