Het ging mij juist om het vervangend vervoer deel.
Het was een rondreis (Baltische staten) en bij een rondreis kan je niet 4-5 weken wachten tot je vakantie over is voordat de ANWB aktie gaat ondernemen.
Dat is dus het geval als je niet aanvullend verzekerd ben (vervangend vervoer, bij geen reparatie binnen 48 uur).
Bij terugkomst en nalezen van de polis bleek ik hier niet voor verzekerd te zijn.
Nu bleek dat ik op de site het “vinkje : vervangend vervoer” niet had aangevink.
Sterker nog het blijkt dat die optie op de site onder het kopje “auto” pas zichtbaar wordt als je de verzekering uitvouwt, waarna dit pas zichtbaar wordt.
Waarom vink je “reis verzekering auto” dan aan zou je zeggen want ik ben hiervoor als ANWB-wegewachtlid al voor verzekerd.

Ik had het niet afgesloten voor mijn bagage, dure fototoestel… etc.
Potver dacht ik nog, dus de ANWB benaderd om dit alsnog te regelen.
En dit was voor mij juist de reden om die af te sluiten.(reactie ANWB) Dekking Vervangend Vervoer
Om deze dekking voor u in orde te maken heb ik echt het bouwjaar van de auto nodig. Ik heb voor u gezocht op het kenteken wat u heeft doorgeven. Hieruit blijkt dat de auto uit 1958 komt. Helaas is het dan niet mogelijk om de dekking af te sluiten op uw ANWB Doorlopende Reisverzekering. Dit met reden dat de auto niet ouder mag zijn dan 20 jaar.

Hoe doen jullie dit?
Mijn vakantie bestaat juist uit rondreizen, dus als je ooit pannen hebt vertel ze nooit dat je nog 2 weken vakantie hebt, want ze helpen je tot de garage maar verder…