Tja, volgens mij hebben we inmiddels 4 golven achter ons.
De eerste was duidelijk afgetekend.
De tweede eigenlijk ook: dat was september-oktober vorig jaar toen al die boven ons gestelden niks deden terwijl een voor een alle signaal waarden overschreden werden (nadat "we" het goed vonden dat vliegtuigen met 100den strand-vakantiegangers gevuld werden ... die toen de Zuid-Europese Coronavariant mee terugnamen).
Daarna was er de december-golf ... en tenslotte de gedempte golfslag in de periode februari-april, gedempt door de beginnende vaccinaties (en natuurlijk ook gedempt doordat de meest kwetsbaren hetzij niet meer onder ons waren danwel nauwelijks onder ons door verregaande isolatie-maatregelen.
Als je naar de besmettingen, maar ook de ziekenhuisopnamen kijkt per leeftijdsklasse dan zie je dat de vaccinaties echt helpen. Een voor een zie je de gevaccineerde leeftijdsklassen in de grafieken dalen naar een heel laag rest-niveau (waarschijnlijk zijn dat dan de niet gevaccineerden, en de pechvogels met een zwak afweersysteem.
En dan nu ... ben ik toe aan een Outbreak naar Frankrijk (met "nepdocumenten" waarvoor ik geen reclame ga maken).
Ik neem in ieder geval ook mijn echte vaccinatiebewijs mee.