Goedendag,
Heb al veel met jullie meegelezen en info kunnen gebruiken, maar loop nu tegen een probleempje aan waar ik volgens mij nog niets over heb gelezen.
Ik heb een Range Rover Classic 3.9 EFI, waarbij ik de nokkenas net vervangen heb, en daarbij eigenlijk heel veel van de rommeligheid van vorige onderhoudsbeurten etc aan het opruimen ben. Heb ook de ontstekingsmodule en ontstekingsvervroeging vervangen, oliepomp vernieuwd etc etc.
Klopt het dat de ontstekingsvervroeging op het vacuüm pieletje op de throttlebody moet worden aangesloten? Ik heb niet het gevoel dat er vacuüm geleverd wordt vanuit deze aansluiting. Kan ik deze gewoon van bovenaf met iets duns doorsteken, of sloop ik dan wat? Of kan ik de vacuüm vervroeging op een andere vacuüm uitgang aansluiten?
Groet,
Jeroen
(Gebrek aan) vacuüm throttlebody Range Rover Classic 3.9 EFI
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 25 apr 2021, 12:50
Re: (Gebrek aan) vacuüm throttlebody Range Rover Classic 3.9
Dat is inderdaad een klein buisje met een doorsnee van 1.5-2mm. Daar kun je meet een dun draadje gewoon door heen prikken. Hij zit daar direct boven de gasklep en dan reageert de vacuum vervroeger van de ontsteking het snelste.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 25 apr 2021, 12:50
Re: (Gebrek aan) vacuüm throttlebody Range Rover Classic 3.9
Bedankt voor het antwoord! Ga ik morgen een dun draadje erdoor pielen. Ik zag ook dat op een hoop foto’s er een soort potje in de leiding zit. Ik neem aan dat dit is om het vacuüm uit te dempen? Weet iemand hoe zo’n ding heet en waar ik het kan bestellen?
Re: (Gebrek aan) vacuüm throttlebody Range Rover Classic 3.9
Dat potje is waarschijnlijk part nummer ERC6997
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 25 apr 2021, 12:50
Re: (Gebrek aan) vacuüm throttlebody Range Rover Classic 3.9
Het is allemaal gelukt. Het potje is wel van goud, ongeveer!! Bijna niet meer te krijgen..